Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
daniellindgren: Ei, se on itse asiassa kaksinkertainen ovenkarmi, toisella puolella 12 mm + 16 mm ja toisella puolella 16 mm + 16 mm. Se saattaa näyttää smyglister:ltä, mutta ne ovat ovenkarmit, jotka on sahattu 25 mm leveiksi. En pysty halkaisemaan smyglister "syvyydeltä" (eli niin, että listasta tulee kiilamainen) siten, että paksuus eroaa 6 mm 90 cm:ssä... lateksisauma oli todella hyvä, ei tunnu
snickar_lasse: moi! kiva että palkit ovat paikoillaan, mutta ne eivät olleet AS kuten mainitsit. kun mobiili ei pääse paikalle ja kyseessä on AS, puhutaan tällaisesta koneesta! pidä kiva päivä ja mukavaa kesää
imported_Byggaren: On totta, että talon raskaat seinät varastoivat lämpöä. Valinta raskaiden sisäseinien ja kevyiden ulkoseinien välillä korostetaan usein optimaalisena ratkaisuna. Kevyet ulkoseinät 'vuotavat' lämpöä ja siksi viilenevät nopeammin. Samalla ne lämpenevät nopeammin syksyisin. Raskaat seinät ulkoseininä toimivat myös, mutta ne ovat täällä haitaksi. Ne imevät lämpöä talvella ja
Milkshaken: Tai se helpoin...MITTAA metrimitalla 3,4,5... Eli yksi sivu 3X esim. 30cm = 90cm, toinen sivu 4x 30 cm = 120cm, ja silloin kärkipisteiden välin tulisi olla 5x 30 cm = 150cm...
Milkshaken: Hei, hyvä tapa on muurata lecasin kanssa... sitten puhdistaa ja teräslastata se hienosti... Muuten voit kiinnittää puulistat aukon molemmille puolille, eristää sopivalla paksuudella.. (Ääni) ja sitten laittaa jonkun levyn päälle. On olemassa useita tapoja toimia...
anra: eluffe: kiitos... se oli maxit Seinätasoite 0-100 ja se toimi oikein hyvin siihen mitä minun piti tehdä!!
estwing: mene sisään ja sano formplyfa, niin he tietävät. tämä on se mitä SINUN PITÄÄ hankkia. terveisin snickar estwing
MathiasS: Bilteman epoksi näyttää toimineen erinomaisesti. Nyt on jäljellä pinnallisten halkeamien kittaaminen ja sitten maalaaminen tolppa....
Styx: [citat] Jossain 10.000-20.000 €/neliömateriaaliarvion välillä on arvio peukalosääntönä..!
Tornhill 2: Purimme ja muurasimme uudelleen savupiipun vuonna 2006. Tiesimme, että useat palkit olivat kivijalan tukena savupiipussa, mutta olimme silti hieman yllättyneitä, kun huomasimme, että kaksi välikerroksen palkkia oli suoraan puuta (tai sitten hiiltynyttä puuta) vasten savuhormeja, eli ei yhtään tiiliä niiden välissä. Ne eivät siis olleet tuettuina savupiippuhormissa, vaan kulkivat
Steksmar: Katso tämä, ehkä ei kaikkein taloudellisin, mutta se on kätevää. www.bigbag.nu
hajof70: Vaikka eristys ei ole se, joka asettaa rajoituksen... Alla on _yksinkertaistettu_ mutta toivottavasti selventävä kuva ongelmasta. Totta kai, aion porata osia pohjasta/korkokengästä, mutta en uskalla ottaa kaikkea, mikä on tarpeen, jotta saisin lattian niin alas kuin tarvitsisin. [bild]
JanneL: Se kelpaa. On tärkeää, että joku platan sivuista on suora, koska et voi käyttää sivutukea, kun sinun pitää jyrsittää. Sinun täytyy ohjata jyrsintä suoran laudan mukaan. Optimaalista on, jos kaksi vastakkaista rinnakkaista sivua pohjaplatalla ovat suorat. Tätä varten tarvitset urajyrsimen, esimerkiksi 30-7697, myös Clas Ohlsonilta. Se on 12 mm, mutta epäilen, että MDF-levy on 13
monika_b: Autotalli on kiinni talossa. Olen päättänyt antaa levyjen olla, levitän kittiä telalla saadakseni hieman "rapatun vaikutelman", ja sitten maalaan valkoiseksi, aivan kuten talokin. Kiitos vinkeistä! Tällä tavalla saatan jopa saada vähän lomaa lomani aikana! ;)
Johan Gunverth: [citat] Jos en muista väärin, sain sieltä omat julkisivulaudat (talonvalmistajan Hällingsjö Husin kautta). On totta, että kaikki on ensiluokkaista ja tiheäsyistä. Vain yksi lauta piti hylätä. Se oli haljennut pituussuunnassa.
Pysslarn: Se luultavasti tiivistyy ajan myötä, joten mahdollisesti joudut tasoittamaan sitä lisää maalla myöhemmin. Muuten kuulostaa hyvältä ratkaisulta! Ystävällisin terveisin, Ronnie
Mats: Luonnollisesti riippuen dimensiosta, mutta on olemassa standardivalikoima u-profiileja esim. tibnorilta.
kia2: Jossain vaiheessa hankin VoltoMat Mini 10x20 -merkkisen kaapelikanavan (ns. U-kanava kannella). Mutta nyt kun vihdoin päätin käyttää kaapelikanavaa, en löydä sopivia jatkokappaleiden jälleenmyyjiä. Clas Ohlsonilta löytyy kokoa 16x10 mm, ja Wirströms ja Fredells myyvät kabelfix-merkin kokoja 10,5 x 21,5. Mistä löydän jatkokappaleita, jotka sopivat kaapelikanavalle, jonka koko on
79:an: Muussa tapauksessa voit sahata/hakata kirveellä puolet hirsistä oven ja ikkunan yläpuolelta ja upottaa vaakasuoran säännön, joka jakaa ikkunan/oven aukon ennen kuin leikkaat hirret, tee näin molemmilta puolilta, mutta ota yksi kerrallaan. Katso vähän tältä sivulta kohdasta runko ja hirsi, siellä on vähän tietoa. http://web.njv.slu.se/buh/
Nimajneb: Aiomme laajentaa isomman terassin talon eteen. Osa terassista tulee kattamaan valettujen betoniraput, jotka johtavat ulko-ovelle. Minun täytyy piikata alas ylimmäinen tasanne (koko noin 150x150cm) noin 10cm, ts. kantopalkkien yläreunan tulee vastata uuden tasanteen yläreunaa. Kysymykset: 1. Jotta saisin jonkin verran tasaisen pinnan piikatessa, voisiko toimia, että leikkaisi uria
holmertz: Olen tekemässä samanlaista ongelmanratkaisua. Byggmaxin salaojatarvikkeet ovat huomattavasti edullisempia kuin muiden. Löysin Bauhausista kumitiivisteitä, jotka sopivat tähän yhdistelmään.
Milkshaken: Olin varmaan varmistanut, että saan kotiin myös BURTONin... Asennusputki, joka kuuluu toiseen asennusjärjestelmään... olisin asettanut sen tukemaan taaksepäin, maahan,,, kyllä, maahan kiinnitetyn laatan kanssa tietysti...
snickar_lasse: moi ! täällä tulee puhetta förkroppning. ei pysty selittämään
mandus: Huomasin, että Beijer on julkaissut hintalistan sydänpuulle, luultavasti Setra Groupilta: http://www.beijerbygg.se/templates/BB_ProduktListing.aspx?id=42641
bhshpk: Arvidssonin saha Benarebyssä (juuri Mönlycken ulkopuolella) myy puutavaraa, jonka hän ostaa Skellefteåsta. Suosittelen lämpimästi! Hänen yhteystietonsa ovat: Puh: 031-98 90 42, Osoite: Lyckorna Benareby 435 39 MÖLNLYCKE. Esimerkiksi ostin sieltä ikkunalistat äskettäin. Noin 7-15 vuosirengasta 22 mm lankussa Arvidssonilta, kun taas Södra Skogsägarna tai Hornbach lankuissa on noin 3-12
meriks: Olen vähän huono päivittämään ketjujani, löysin itse asiassa alu-kulman Järnia:sta, jota olen käyttänyt, se toimi hyvin. Kiitos vinkistä joka tapauksessa.
Bjarredsbon: Hei, Meillä on ulkokäyttöön tarkoitettu sisäänrakennettu poreallas, joka mahtuu 2,7 m x 2,7 m alueelle. Se sijaitsee terassimme vieressä. Haluamme nyt "kaksoiskäyttää" allasta. Käytämme sitä altaana kun haluamme uida - ja terassina muuten. On olemassa erilaisia vaihtoehtoja, miten tämä voidaan ratkaista - otamme mielellämme vastaan vinkkejä. Tällä hetkellä pääasianamme on:
Öhman ST: Eikö pitäisi vain käyttää lasikuitunauhaa ja tavallista kevyttä käsitasoitetta? Jos kyseessä on pienempi halkeama, voi ehkä käyttää plastic paddings superspackel, se on hieman joustava eikä halkeile niin helposti.
andersmc: Kosteiden tilojen silikoni sopii hyvin, eli jokin tyyppi, joka on homeenkestävä.
Mats: se ei lasketa. 3 mm saa se kallistua metrillä, jos muistan säännöt oikein, joten se on rauhallista