Olet jo parhaassa toimintasuuntaasi, eli ota apua.

Ostajan tarkastusvelvollisuus on nykyään erittäin laaja, liian laaja mielestäni, koska ei ole kohtuullista mahdollisuutta selvitä siitä itse. Tästä syystä on tarpeen ottaa apua.

Ehkä säikäytin sinut hieman liikaa, mutta tosiasia on, että monet ovat kohdanneet ongelmia 70-luvun laattojen kanssa, täällä foorumilla on myös useita ketjuja aiheesta. On kuitenkin huomattava, että on myös monia, joilla ei ole ollut mitään ongelmia tällaisten laattojen kanssa. Vanhempieni koti oli sellainen ja toimi hyvin. Rossipohjat ovat sama asia, oikein tehtyinä ja oikeilla edellytyksillä ne toimivat, muuten voi tulla ongelmia. Sama pätee luonnollisesti myös kellareihin.

On olemassa vielä toinen perustusmenetelmä, ja se on pilariantura, jossa on vapaa ilmanvaihto talon alla. Siellä kannattaa huolehtia eristyksen kunnollisesta tekemisestä. Muuten tulee kylmä jaloille, joten ultimaattista perustusta ei varmaan ole olemassakaan, vaan jälleen kerran pitää tarkastella ja valvoa ainutlaatuista kohdetta erittäin huolella.

On olemassa ratkaisuja "huonojen" laattojen uudelleenrakentamiseen, mutta se vaatii yleensä melko mittavan työn, kuten kaikkien lattioiden vaihtamisen.

Viimeksi muokattu:
Milkshaken
Kaikki talon ostamiseen liittyvä on viidakko kokemattomalle, on selvää, että on olemassa taloja teille, ehkä tämä talo on se, mutta jos näin on, kannattaa tinkiä kunnolla, oikein kunnolla, sitten antaa ammattilaisten purkaa koko talo saadaksenne sen sisältä haluamallanne tavalla.

Okei, sanotaan että tarkempi tarkastus osoittaa kosteutta laatassa à la 70-luvun syndrooma. Sanotaan että tingimme talon hintaa huomattavasti, koska pidämme siitä yksinkertaisesti ja se sijaitsee täydellisesti. Ja että sitten "puhallamme ulos koko alakerran" - MITEN tällainen asia korjataan? Emmehän voi lisätä eristystä LAATAN ALLE nykyaikaisen rakennustekniikan mukaan. Ja MITÄ se tulee maksamaan meille?

KayM76 sanoi:
Ok, sanotaan, että perusteellinen tarkastus paljastaa kosteutta laatoituksessa à la 70-luvun syndrooma. Sanotaan, että tinkimme talosta huomattavasti, koska pidämme siitä ja se sijaitsee täydellisesti. Ja että sitten "puhallamme koko alakerran" - MITEN tällainen asia korjataan? Emme voi laittaa eristettä laatan ALLE nykyisen rakennustekniikan mukaan. Ja MITÄ se tulee maksamaan meille?
te siis aiotte ostaa remonttikohteen enemmän tai vähemmän kun lukee ongelmistasi?

tässä tulee hieman faktaa, jota sinun TÄYTYY miettiä.
et ole kirvesmies, vaikka tässä tarvitaan sitä, tämän ratkaiseminen ei kestä päivää, parasta mitä voi tehdä ostaessaan talon on ASUA siinä, sillä on jokin ajatus, kun katsoo taloa, mutta kun ASUU siinä, nauraa sille ajatukselle, joka oli ja muuttaa mieltään 100 kertaa, että seinät siirretään, keittiö, kylpyhuonetta jne.
että remonttikohteen kestäminen pitkään voi johtaa kinasteluun kotona,: eikö se valmistu pian, ylös ja tekemään valmiiksi, hemmetti kuinka laiska olet jne. tulee kuulemaan vaimoltasi, jos sinulla on lapsia, siitä tulee kaoottista.....

niin, tämä oli jotain, mitä sinun TÄYTYY miettiä, muuten sinut on pantu.
ehkä pelottelen sinua vähän, mutta olen rehellinen.
asetin tavoitteeni projektilleni 10 vuotta siitä päivästä, kun ostin omakotitalon. kuvia voidaan laittaa näkyville, jos toivotaan?

terveisin
snickar estwing

Kiitos Mats_o linkistä! Se oli loistava ja siirryin siitä eteenpäin muihin mielenkiintoisiin keskusteluihin.

estwing, en ole puuseppä. Enkä ajatellut tehdä tätä itse, se on aivan liian suuri minulle. Emme ole vielä päättäneet OSTAAmeko talon, mutta haluamme mielellämme pohtia erilaisia skenaarioita, jotka voivat ilmetä ennen kuin päätämme.

Milkshaken
Kay... voiko kuulla miten asia nyt makaa??? Miten sinä/te tunnette nyt?? Tuleeko kauppoja vai ??

Minä harkitsisin toisen talon etsintää.
mikrobiell vind+fukt i hyllystä+gammalfuktskada+70-luku kuin valo kakun päällä saa ainakin minun kuudennen aistin kapinoimaan.

Pahimmassa tapauksessa pitää purkaa ja jättää vain runko ja rakentaa uusi sisäpuolelta. Parhaimmassa tapauksessa se on vain huonosti asennettu höyrynsulku yhdessä huoneessa ja huono hanaliitos.

Ongelma on siinä, että vaihteluväli on juuri näin suuri ja riskinä on, että matkan varrella voi ilmaantua yllätyksiä, joten hyvin tarkat tutkimukset ovat ainoa asia, joka juuri nyt näen, joka voi antaa paremman käsityksen. Jos ei muuten, niin sitten vain varma valinta jää jäljelle.

Olen riittävän hyvä puuseppä tehdäkseni suurimman osan paitsi vesi- ja viemärijärjestelmäjutut ja maalaus/tapetointi sisäpuolella, joten jos minulla olisi toinen asunto väliajaksi ja hinta olisi riittävän alhainen, voisin harkita tällaista kohdetta, mutta kuten sanottu, minulla on toisenlaiset edellytykset.

Kuulostaa siltä, että mainitsemasi tarkastus on tavaroiden tarkastus, jonka suorittaa Svensk fastighetsförmedling yhdessä Anticimexin kanssa. Olen juuri ostanut talon, ja tämä talo oli myös "tarkastettu". Mutta se tarkastus, joka tehdään, ei ole kaukana oikeasta perusteellisesta tarkastuksesta. Kuulostaa siltä, että ennen mahdollista ostoa teidän pitäisi kutsua tarkastaja tekemään perusteellinen tarkastus (joka kestää koko päivän, noin).

Minun korvissani tämä kohde kuulostaa huonolta ostokselta. Kirjoitat itse, että hinta on 30 % korkeampi kuin alueen hintataso. Hinnan, talon ongelmien kuvauksen perusteella, pitäisi sen sijaan olla 30 % alempi.

/ M.

Kysyimme hieman välittäjältä, voisiko myyjä ajatella laskevansa hintaa, mutta ilmeisesti ei, joten jätämme kohteen. En aio maksaa ylihintaa talosta, joka vaatii satoja tuhansia kruunuja remonttiin. Ymmärtääksemme he ovat saaneet tarjouksia, mutta alle lähtöhinnan, joihin he eivät ole tarttuneet. He odottavat yksinkertaisesti seuraavaa uhri, joka menee siihen mukaan. Valitettavasti heitä on paljon, jotka eivät yksinkertaisesti tutki talon rakennetta ENNEN ostamista. Tunnen useita...

Kiitos kaikille, että sain käyttää teitä pallotteluseinänä!

En tiedä mitään taloista, rakentamisesta tai kosteusvaurioista, MUTTA tiedän, että jos välittäjä sanoo, että ostaja ei halua laskea hintaa, se ei tarkoita, että se pitää paikkansa.
Välittäjäni sanoi samaa, kun löysin unelmataloni, halusin tinkiä hinnasta, koska siellä oli paljon remontoitavaa.
Myyjällä oli tarjouksia, jotka hän oli hylännyt, ja välittäjä sanoi, että ei kannata jättää matalaa tarjoustani, joka oli 300 000 alhaisempi kuin lähtöhinta!
Annoin kuitenkin tarjoustani ja huomautin välittäjälle, että hänen täytyi välittää tarjous. Sen hän teki vastahakoisesti. Välittäjä soitti minulle muutaman kerran ja kysyi, voisinko korottaa tarjoustani 100 000, jotta myyjä suostuisi kauppaan.
EI, sanoin, tarjoukseni on voimassa vain TÄMÄN VIIKON (tämä oli torstai).
Seuraavana päivänä välittäjä soitti ja kertoi, että myyjä hyväksyi "huonon tarjoukseni," jos sopisimme sopimuksesta seuraavalla viikolla.

Suostuin tähän.

Laitoin rahat unelmataloni remontointiin, ja se on yhä unelmataloni, rakennettu vuonna 1909.
Jejjjeeeesss, minulla ei ole mielipidettä kuvailemistasi puutteista, koska en ole kovin osaava, mutta halusin vain kirjoittaa viestin siitä, että se mitä välittäjä sanoo, ei aina ole totta, hekin haluavat korkeamman tarjouksen, koska heillä on provisio.

Terv. Nip

Milkshaken
Kun kävimme katsomassa taloamme, kaveri oli 18-vuotias yrittäjä, joka oli saanut tytön raskaaksi, hän asui toisella paikkakunnalla ja halusi asua kotikulmilla... joten kaverin piti myydä talonsa. Lähtöhinta oli 625 000:-. Tarjosimme paikan päällä 550 000:-. Mutta... sanoimme, että haluamme tarkastaa sen ennen kuin allekirjoitamme mitään... Sanottu ja tehty, myyjä, välittäjä, tarkastaja, minä ja tuleva vaimoni olimme paikalla tarkastuksessa... Ilmeni tiettyjä puutteita, mm. kellarissa, se oli väärin rakennettu sisäpuolelta, jossa oli bakteerikasvustoa rakenteissa ja kipsilevyssä...
Joten saimme taas neuvottelutilanteen..:)
Tarjoimme pysyvän hinnan 450 000:- talosta, mutta hän ei voinut hyväksyä sitä,,, vaan lopputulos oli 470 000:- meidän piti laittaa kaikkiaan vikoihin noin 85 000.-... mikä oli melko kohtuullista neuvottelutasolla siis... mutta tein kaiken työn itse, sis. sähkötyöt kuten, putket, rasiat, kaapelointi... Ainoa mitä sähkömiehen piti tehdä tarkastuksen jälkeen oli kytkeä se keskusyksikköön....

Mistä tämä kirjoitus oli kyseessä...? Kyllä, tinkaa helvetisti, jos on virheitä ja puutteita, selvitä mitä voit tehdä itse ja mihin tarvitset ammattilaisia.... 1 talo miljoonaluokassa tai jopa 2 miljoonaa, ei ole oikeastaan niin kiinnostavaa minulle ostaa, jos siinä on vikoja ja puutteita.... Maksaahan helkatisti korjata,,,, Parempi sitten joko nousta hintaluokassa, rakentaa uusi tai ostaa vanha talo maalta halvemmalla hinnalla....

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.