9 802 lukukertaa ·
24 vastausta
10k lukukertaa
24 vastausta
Kuinka kiinnittää raakapontti lastulevyyn
Olen nähnyt Vi i villa (tai oliko se Villamagasinet) -lehdessä valmiiksi uritettuja MDF-levyjä, jotka on tarkoitettu laitettavaksi seinään tai kattoon oikean paneelin sijasta. En muista enempää, mutta ehkä jollain on lehti vielä jäljellä ja voi täydentää...
Onko tämä se, joka sinulla on mielessäsi?
Etsitkö kattopaneeleja, paneelilevyjä helmipontti & puolipaneeli - Brandéns Panelskivan
Etsitkö kattopaneeleja, paneelilevyjä helmipontti & puolipaneeli - Brandéns Panelskivan
Olen kokeillut juuri tätä, kun remontoimme eteistä ja olimme laittaneet puulattian. Tuolloin ajattelin, että vaatekaapit (6 kpl) näyttivät vähän tylsiltä, päätin päällystää ne paneelilla muttei pystysuorasti. Tein sääntöjen mukaan eli liimasin ja ruuvasin. Lopputuloksena oli 6 kpl banaanikaari kauniissa paneelissaMarta sanoi:Hei, voin kuvitella, että kysymys kuulostaa hieman oudolta. Minun on tarkoitus tehdä omat liukuoveni vaatekaappiin. Tavoitteemme on saada melko ainutlaatuinen ratkaisu valkoiseksi maalatulla vaakasuoralla paneelilla.
Ajattelin ratkaista tämän naulaamalla tai liimaamalla tyyppi raakapontti 17*120 10 mm lastulevylle.
Kysymykseni on, toimiiko se vai onko parempia tapoja??
/ Marta
Se vahvistaa mitä muut sanovat...nike-72 sanoi:Olen kokeillut juuri tätä, kun uudistimme eteistä ja olimme asettaneet puulattian. Tuolloin mielestäni vaatekaapit (6 kpl) näyttivät hieman tylsiltä, päätin päällystää ne paneelilla, joskin pystysuunnassa. Tein taiteen sääntöjen mukaan eli liimasin ja ruuvasin. Tuloksena oli 6 banaania kauniissa paneelissa![]()
Mukavaa kuulla, että se ei toimi käytännössäkään.
Pian saan helani, silloin räjähtää...
/ Marta
Mahdollisesti voisit pitää levyn ja käyttää liimaperiaatetta.
Ota ohuin mahdollinen råspont (tai ehkä mieluummin oikea panelvirke saadaksesi kauniin pinnan).
Ota rakennussahasi ja sahaa urat paneelin taustapuolelle lautojen suuntaisesti. Koska siitä ei tule yhtä massiivista puuta, puun taipumus liikkua pitäisi vähentyä ja liikettä pitäisi tulla vähemmän.
/Micke
Ota ohuin mahdollinen råspont (tai ehkä mieluummin oikea panelvirke saadaksesi kauniin pinnan).
Ota rakennussahasi ja sahaa urat paneelin taustapuolelle lautojen suuntaisesti. Koska siitä ei tule yhtä massiivista puuta, puun taipumus liikkua pitäisi vähentyä ja liikettä pitäisi tulla vähemmän.
/Micke
Klikkaa tästä vastataksesi