C
ChrilleK: Aion tehdä kuten tässä kuvassa, mutta eikö kosteus kulkeudu kipsiin, jos asetan sen suoraan smygeniin? [bild] (PS. Olen Chriskay, tajusin että minulla oli vanha kirjautuminen)
4 vastausta · 1,5k lukukertaa
E
El Gringo: Ei voi mitata kitin tavallisella pellavaöljyllä ensin? Muussa tapauksessa on olemassa pellavaöljykittiä, jota voi käyttää, mutta se saattaa vaatia kyllästämistä, lasikuitukitti voisi ehkä toimia, sen ei pitäisi imeä öljyä ainakaan!
1 vastaus · 6,7k lukukertaa
U
Uffe_xx: Kiinnitä karkeampi rima tai palkki rautojen väliin ja käytä pullotunkkia tämän alla, nostaen rauhallisesti ja siististi plinttiä tällä tavalla, muutama uusi yritys tarvitaan varmasti, kun tunkki saavuttaa maksimikorkeutensa.. Vältät näin koneiden särkemän puutarhan ja hoidat tämän itse kaikessa rauhassa.. Ellei plintti ole pultattu kallioon..
8 vastausta · 9,0k lukukertaa
AndersRocker
AndersRocker: Minulla on nykyään vanha valettu portaikko (luultavasti 30-luvulta), joka kulkee taloni perustusta pitkin (joka on betonista). Talo seisoo kallion päällä, joka viettää. Siis yksi portaikon puoli liittyy talon seinään. Portaikossa on yksitoista askelmaa. Haluaisin tehdä uuden portaikon ja mietin: 1. Voinko tehdä sen itse rakennetulla muotilla? Tuleeko se kestämään? 2. Voiko
0 vastausta · 3,8k lukukertaa
R
Ronny_b: Se voisi toimia! Jos kenelläkään muulla ei ole ideoita, niin menen sillä!
2 vastausta · 2,3k lukukertaa
yxet
yxet: onko kukaan purkanut kantavaa seinää?
1 vastaus · 1,1k lukukertaa
yxet
1 vastaus · 1,1k lukukertaa
P
petersk: Oletetaan, että paikan päällä voi helposti todeta, että se ei ole kantava. Silloin se maksaa todennäköisesti noin 2000kr. Riippuu vähän siitä, missä asut. Tarkista PM:si! Jos seinä ei ole kantava, sinun ei todennäköisesti tarvitse tehdä rakennusilmoitusta.
6 vastausta · 1,2k lukukertaa
·
Krillew
Krillew: [citat] Tämä oli vanha keskustelu, toivottavasti olet yhä täällä. Onko sinulla vinkkejä, mihin voi kääntyä?
7 vastausta · 11,3k lukukertaa
O
orpon: [citat] Olen ajatellut samaa. Isäni osti uuden LB-talon, ja siellä oli heitetty yli jäänyt syllisolering talon rakentamisesta kuten kuvailet yllä. Tätä isäni käytti autotallin rakentamiseen, jossa syll asetettiin rivin muuratun lecan päälle. Se tuntui hyvältä, koska siitä tulee tiivis. Tietääkö joku, mikä tämä syllisolering on? Se näytti suunnilleen vaahtokumilta, mutta ei
12 vastausta · 12,6k lukukertaa
R
rocla: on varmaan ystävällinen konstruktör joka voisi mahdollisesti kertoa siitä maksua vastaan
1 vastaus · 1,9k lukukertaa
R
rocla: Länsi-Götanmaalla arvioidaan, että lumikuorma on noin 1,0-1,5 kN/m^2 riippuen siitä, missä asuu.
4 vastausta · 2,0k lukukertaa
N
NyfikenVit: Hei, Vanha rappaus sisäseinissä voi ajan myötä murentua itsestään. Mutta onko nykyään käytettävä rappaus erilaista, että se kestää paremmin? Tai onko odotettavissa, että modernilla rappauksella rapatut seinät tulevat myös haurastumaan 30-40 vuoden kuluttua? Ja lopuksi, jos aikoo korjata noin 10x10x20 cm kokoisen reiän rapatussa betonisisäseinässä, onko sopivaa käyttää
0 vastausta · 979 lukukertaa
M
mungobongo: Ajattelin ostaa itselleni hieman seetriä lautoina. Se ei ole mikään materiaali, jota löytää mistä tahansa rakennuskaupasta valitettavasti. Onko kenelläkään täällä vinkkejä edullisesta ja hyvästä toimittajasta ensisijaisesti Malmössa, mutta koko Skånekin sopii.
0 vastausta · 2,1k lukukertaa
B
Bambi: Hei! Etsin leveää alapaneelia; aion rakentaa noin 150 mm/paneeli ja minimikolo/railo niiden väliin. Onko jollakin hyvä ehdotus? Yst. terv.
0 vastausta · 757 lukukertaa
The Tor
The Tor: Kiitos vastauksesta! Yritän palata asiaan ennen ja jälkeen kuvien kanssa myöhemmin kesällä.
2 vastausta · 3,1k lukukertaa
I
injonil: Rakensin viimeiset kattoristikot päätyihin suoraan harvalaudan päälle. Silloin ei tarvitse miettiä lattiapalkiston kestävyyttä, vain käyttää yksinkertaisinta puutavaran tyyppiä. Yksinkertaisinta on käyttää samoja mittoja myös muissa osissa kuin muissakin kattoristikoissa (jotta ei tule ongelmia eristyksen ja sisäkaton jne. kanssa). Pari lisätukea harvalautaa vasten, niin myös
1 vastaus · 1,2k lukukertaa
Mikael_L
Mikael_L: Kerros kipsiä molemmilla puolilla puurunkoa antaa EI30 palonkestoaikaa. Jos runko on vähintään 95 mm ja vähintään 95 mm kivivillaa välissä, luokka on EI60.
5 vastausta · 7,2k lukukertaa
H
Hobby snickaren: Olin ajatellut suuria risteyksiä pylväiden välillä.
2 vastausta · 5,7k lukukertaa
5.2 racing
5.2 racing: Kulmaraudat sitten kipsilaasti?
2 vastausta · 6,6k lukukertaa
·
L
Leaff: Aion ostaa käsittelemättömän klädselbräda:n ja maalata sen valkoiseksi. Näin se menee! :)
5 vastausta · 9,7k lukukertaa
O
imported_Byggaren: Laadukkaalla painekyllästetyllä puulla (ei siis puunsuojausluokalla) on kaksi tekijää: mistä puu on kasvanut ja minkä kokoinen dimensio siitä on otettu. Jos löydät hitaasti kasvanutta mäntyä (mieluiten kasvatettu Norlannissa, mutta pieni tuonti pohjoisilta naapureiltamme ja Venäjältä voi myös kelvata), se on useimmissa tapauksissa parempi kuin eteläpuu, joka on kasvanut Smålannin
11 vastausta · 4,6k lukukertaa
_bystrom_
_bystrom_: Lecablockit kestävät sen painon, siitä sinun ei tarvitse huolehtia. Sahaa auki, muuraa pari blokkia, takaisin lattia - valmis.
6 vastausta · 1,5k lukukertaa
ByggaNytt
ByggaNytt: 22*70 itse sahatulla viisteellä: http://www.familjenlindstrom.se/images/byggahus/panel/panel_5.jpg http://www.familjenlindstrom.se/images/byggahus/panel
5 vastausta · 3,3k lukukertaa
bigsnucke
bigsnucke: Se onnistuu hyvin tavallisella valkoliimalla ja puristimilla. Uusipintaiset pinnat ovat plussaa! (Käytämme kaikki liimattavat asiat leveän nauhan hiomakoneessa, mutta se onnistuu käsinkin...)
2 vastausta · 872 lukukertaa
nimhed
nimhed: Tirkistysreikä tuskin voi vahingoittaa.
14 vastausta · 4,0k lukukertaa
OLJensa
OLJensa: Tarvitset kiskon, joka asennetaan yläosaan, mahdollisesti pysäyskiinnikkeen, kiskossa kulkevan rullan ja jonkinlaisen ovikannattimen rullan kiinnittämiseksi. Lisäksi tarvitset yhden (tai useampia) ohjaustappia lattiaan ja jyrsityn uran ovien alareunaan. Kaikki on ostettavissa valmiina sarjoina. Sen sijaan että käytät vetolistaa, voit upottaa (jyrsiä) vetokahvakannattimen, sillä
4 vastausta · 7,9k lukukertaa
J
JonasAndersson: Minulla on 1,5-kerroksinen talo, jossa on kellari, rakennettu -56. Talossa on kevytbetonirunko ja valettu välipohja molemmissa kerroksissa. Nyt aion laajentaa alakertaa ja olen päättänyt tehdä valetun välipohjan, joka tehdään maavaraisena laatana, mutta korotettuna yhtä korkealle kuin talon sokkeli. Välipohja 1. ja 2. kerroksen välillä on myös betonia, ja osa laajennuksestani on niin
0 vastausta · 2,4k lukukertaa
S
sinoni: Onko kenelläkään kokemusta promatect l:stä? Meidän on tarkoitus purkaa kantava seinä ja meidän täytyy verhoilla palkit promatect l:llä. Ongelma on, että ei seinän purkajilla eikä seppällä, joka asentaa palkit, ole taitoa tehdä sitä. Mistä löytää joku, joka osaa? Mitä se maksaa?:confused:
0 vastausta · 1,5k lukukertaa
Roary
Roary: Hei minulla on tukimuuri puutarhassa, joka on haljennut, noin 50x30 cm:n osio on irronnut ja pysyy löysästi. Ajattelin korjata koko homman jyrsimällä uria betonin sivulle muurin puolelle ja asettamalla raudoitustankoja. Mutta millä minun pitäisi täyttää se sitten? ei kai sementin sekoittaminen ja täyttö käy, koska se on liian juoksevaa? Onko husfix/filler tarpeeksi kovaa pitämään
0 vastausta · 2,8k lukukertaa
ByggaNytt
ByggaNytt: Useimmat spikpickat ampuvat vain 90 (vaikka minun ottaa 100), joten se on aivan normaalia. Naulapyssyllä tulee "automaattisesti" huomattavasti enemmän nauloja kuin kun käytät vasaraa.... [bild]
2 vastausta · 5,4k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.