Puutarhassa nousee esiin useita rautatappeja betonitolpista. Edellinen talonomistaja oli varmaan suunnitellut laittavansa jonkin aidan nurmikolle. Kompastun niihin koko ajan (haha) ja haluan poistaa ne. Täytyykö ne kaivaa ylös vai voiko rautatapit sahata jotenkin pois?

Olin varmaan kaivanut ne ylös, mutta ne voidaan varmasti sahata poikki, ehkä helpoiten kulmahiomakoneella.

Ota traktori tai pyöräkuormaaja ja vedä ne ylös. niin vältät kaivamisen vaivan ja ne katoavat ilman, että säiliöt voivat työntää niitä ylös.

hmm sellaisia koneita minulla ei ole...

Dynamit?

Ketju auton vetokoukkuun. Ja.. ota rauhallisesti..

kuinka äärimmäisiä te olette! haha. en saa autoa puutarhaan. kai minun pitää lähettää mies kaivamaan..

Käytetään sitten hieman vähemmän radikaalia menetelmää. Sopivan pituinen vipuvarsi ja jotain johon murtaa, kuten kunnollinen puunpala tai vastaava. Vipuvartsi pitäisi pystyä kiinnittämään tappeihin ja sitten vähän voimaa toiseen päähän niin

Kiinnitä karkeampi rima tai palkki rautojen väliin ja käytä pullotunkkia tämän alla, nostaen rauhallisesti ja siististi plinttiä tällä tavalla, muutama uusi yritys tarvitaan varmasti, kun tunkki saavuttaa maksimikorkeutensa..
Vältät näin koneiden särkemän puutarhan ja hoidat tämän itse kaikessa rauhassa..
Ellei plintti ole pultattu kallioon..

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.