Minulla on 1,5-kerroksinen talo, jossa on kellari, rakennettu -56. Talossa on kevytbetonirunko ja valettu välipohja molemmissa kerroksissa. Nyt aion laajentaa alakertaa ja olen päättänyt tehdä valetun välipohjan, joka tehdään maavaraisena laatana, mutta korotettuna yhtä korkealle kuin talon sokkeli. Välipohja 1. ja 2. kerroksen välillä on myös betonia, ja osa laajennuksestani on niin sanotusti jo tehty, koska minulla on terassi alimmassa kerroksessa, 5*2,5 metriä, ja parveke ylemmässä kerroksessa, 5*2 metriä. Nyt aion pidentää "terassia" 5*4 metriin, ja siksi minun on pidennettävä parvekkeen lattiaa, "terassin" kattoa, 5*4 metriin. Tuntuu siltä, että kuvaus ei aivan osunut kohdalleen ;-)

Voisin periaatteessa tehdä toisen kerroksen välipohjan puusta, mutta koska koko rakenne tulee olemaan parveke, olen huolissani vuodoista, jos yhdistän betonin ja puuvälipohjan keskellä parveketta, joten olen periaatteessa päättänyt käyttää betonia sielläkin. Tämä kuitenkin tarkoittaa, että minun on rakennettava valutelineitä ja saatan tarvita myös pumppuauton saadakseni betonin ylös.

Kysymykseni kuuluu nyt, mitä maksaa valaa välipohja yhteen kerrokseen ylös? Kustannukset kr/m²? Ulkoreunoissa käytetään ohuita teräspilareita, ja toivon, että uuden välipohjan ankkurointi nykyiseen voidaan tehdä dubaamalla.

Annathan palautetta rakennelmastani ja ideoistani. Olen miettinyt Planjan Combideck-ratkaisua, mutta en tiedä, tekisikö se asiasta yksinkertaisemman tai halvemman.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.