Olemme asentamassa puu/pelletti pannua ja olemme päättäneet, että haluamme Isokern savupiipun.
Nyt kysymykset:
1. onko vaikeaa koota tällainen savupiippu itse??? (osaan käyttää käsiäni)
2. Mistä voi saada tämän kohtuulliseen hintaan Helsingin alueella ???
3. kuinka suuri on etäisyys savupiipun ja esim. palkkien välillä tällaisella savupiipulla ???
4. miten korkealle harjan yläpuolelle savupiipun täytyy ulottua, olen kuullut 1,5 m, pitääkö tämä paikkansa ???

5. aiomme käyttää lämmön talteenottoa ilmanvaihdossa ja olen kuullut, että voi johtaa ilma kanavassa ulkokuoren ja sisäputken välillä, onko tämä hyvä idea? vai viilennetäänkö savupiippua vain liian alhaiselle lämpötilalle ???

Paljon kysymyksiä kerralla, mutta kaikki vinkit Isokern savupiipuista ovat tervetulleita.

Kiitos vastauksista, aion nyt katsoa vielä vähän lisää ympärilleni.

jureit:
Kiitän kovasti tarjouksesta, saatan ottaa yhteyttä myöhemmin saadakseni hieman lisää vinkkejä sinulta myös ;)

Et ole katsonut SEM-savupiippuja?
Mariebergin kaakeliuunit Uppsalan myy.

/Thrax

Olen rakentanut SEM:in kotona, Isokernin maalla. Molemmat järjestelmät ovat hyvin yksinkertaisia rakentaa, etuna SEM:ssa on se, että sen voi sijoittaa lähemmäksi puuosia ja se on jonkin verran pienempi ulkomitoiltaan.

Tarkista tiilimyynti Hammarbyssa

www.tegelforsaljningen.se

Katso Keddys Heda savupiippu.
Pimpstiini kiinteällä sisäputkella. Osat liimataan vain päällekkäin, erittäin helppoa. Vaatimus on vähintään 20 mm palaviin materiaaleihin.
Meidän tapauksessa Keddy oli halvempi kuin Isokern.

/Jögga

Tjabba

Ostin moduulisavupiippuni Norjasta, melkein puoleen hintaan verrattuna Ruotsiin....

Harley sanoi:
Terve

Ostin moduulisavupiippuni Norjasta, melkein puoleen hintaan Ruotsiin verrattuna....
Tämä oli vanha keskustelu, toivottavasti olet yhä täällä.
Onko sinulla vinkkejä, mihin voi kääntyä?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.