Y
Paikoillaan oli todella paksuja lastulevyjä, ja me raadoimme täysillä saadaksemme ne irti.

Kysymys kuuluu nyt, mikä on paras vaihtoehto autotalliin; uudet lastulevyt vai yksöis- tai kaksinkertainen kipsilevy?

En pidä kipsilevystä, joten jos vastaatte juuri kipsilevy, selittäkää mielellään miksi, muutakin kuin halvempi hinta. :)

-------

Ehkä olisi parasta mainita, että ne maalataan öljyvärillä, ja joitakin osia tullaan tapetoimaan. Autotalli on kylmä autotalli, ei siksi, että siellä olisi todella kylmä, sillä se on eristetty. Tulevaisuudessa on suunnitelmissa lisäksi ylläpitolämmitys.

Kipsi :). palomääräysten vuoksi.

Kipsi tulipalon takia. 1 kerros koska olen pihi. 2 jos haluat paremmat palovaatimukset. Jos haluat pystyä ruuvaamaan, laitat joko lastulevyn tai osb:n taakse. Mutta joka tapauksessa olisin laittanut kipsiä ulkopuolelle.

Mikael_L
Jos sinulla on kiinteä autotalli, vaaditaan tietty luokitus palosuojaukselle. Tarkista se kunnan kanssa. Sinun tulee kuitenkin olla vähintään yksi kipsilevy.

Y
talli on lappeellaan taloon nähden, vaikka vain pannuhuoneessa oli paljon kipsiä, toisessa huoneessa oli tyyliin kaksinkertainen lastulevy, ja muissa seinissä normaalipaksuista lastulevyä...

OSB-3 11X1197X2440MM 64ST/PKT (1200KG) 119kr

LASTULEVY RAKENNUS 12X1200X2500MM 54ST/PKT=1360KG 99kr

KIPSILEVY DN 13X1200X2400MM 42ST/PKT = 1113KG (2,88M2/ST 79kr

hujja, kuinka kallista... tekee mieli valittaa, että heillä on niin korkeat vaatimukset varastotilalle eikä talon sisällä... mutta en voi myöskään uhata turvallisuustoimenpiteitä, kukaan ei halua, että asiat syttyvät tuleen...
*tulen olemaan vararikossa*

C
Eeh, mutta kipsi olihan halvin? Tulenkestävyys saavutetaan myös sen mukaan, millainen eristys on käytössä. Jos tarvitsee vain EI-30, vaatimukset eivät ole itse asiassa kovin korkeat.

Y
onko velvollisuus päivittää niin kovasti, sehän on hyväksytty sellaisenaan?

C
Jos se on olemassa oleva autotalli, se on jo hyväksytty, joten ei ole suoria VAATIMUKSIA parantaa sitä aiemmasta. Voin silti suositella OSB+kipsilevyä, saat erittäin hyvän seinän, erityisesti asioiden kiinnittämiseen.

on jotain mihin ruuvata, käytä kuten useimmat sanovat Spån/mdf/Osb ja sitten päälle kipsi, isäni rakensi autotallin, jossa oli vain kipsi seinillä, ja se johtui luultavasti vain puhtaasta kitsaudesta, tulet vain raivostumaan siitä, ettei ole mitään mihin ruuvata.

Y
huokaus, nyt huomasin, että kattomies oli fuskaillut poistaessaan mädät laudat, joten tuntuu turhalta laittaa kuntoon ennen kuin olen vakuuttanut heidät tekemään uudelleen ja oikein :(

maksaa OSB + kipsi, muuten olet onneton...
Olen juuri poistanut yksinkertaista kipsilevyäni autotallista, ja haen OSB:ta sekä kipsiä huomenna, joten pääsiäiseni on pelastettu.
Samalla vedän kaikki sähköt uudelleen, ja lisäpehmeyttäkseni vähän ekstraa, myös kaiutinkaapelit upotetaan putkiin.
Oma pieni rentoutumishuoneeni!!!

Y
joten, onko kipsi niin paljon tehokkaampi suojaamaan syttymiseltä siis?

tarvitsee varmaan aika paljon polttamista ennen kuin paksu lastulevy syttyy?

Enintään voisin ajatella 10mm lastulevyä ja 6mm kipsiä, mutta olisiko siitä hyötyä?

Yrrol sanoi:
Korkeintaan voisin ajatella 10mm lastulevyä ja 6mm kipsilevyä, mutta olisiko siitä mitään hyötyä?
Se oli itse asiassa vähän hauskaa.:D

Miksi olet niin vastaan 12mm osb ja 12,5 mm kipsilevyä.
Kuulostaa siltä, että olet vain hieman anarkistinen.:D

Ps: kaksoiskipsi ja kivivilla kestävät tulta 60 minuuttia.
Kuinka monta sekuntia lastulevy?

Y
ihmiset ovat aivan hulluna tähän kaksoiskipsiin.. ja mieluusti kaksinkertainen kaksoiskipsi.. ja mitä kaikkea nyt ehdotetaankin. kun menen autotalliin, haluan lattiatilan tavaroiden säilyttämiseen, en paksuja seiniä.

kuulin jonkun kertovan, että tiheys on kipsissä niin hyvä, että nämä tuntuvat kylmiltä, jos koskee seiniin... toisin sanoen pitää lisätä lämpöä tämän kompensoimiseksi.. samaa mieltä oli myös valon eristämisestä..
-masoniitti tai jokin muu sisältää enemmän ilmaa eivätkä tunnu niin kylmiltä..

En väitä, että hän olisi oikeassa. Aion kysyä joiltakin OSB Masonit valmistajilta ja muilta, miksi pitäisi välttää kipsiä...

Luulen, että kipsi on juuri nyt muotia ja että ihmisillä on tietoa vain kipsistä, ei muista materiaaleista, jotka todennäköisesti kestävät tulta ja muuta aivan hyvin kuitenkin.

muuten en ole sanonut olevani pelkät lastulevytkään..
-niin että näin.. :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.