4 520 lukukertaa ·
11 vastausta
5k lukukertaa
11 vastausta
Apua, vastarakennettu runko kallistuu!
Rakennuksen runko valmistui viime vuoden lopulla ja on talvehtinut väliaikaisen kevyesti kaltevan katon alla, joka koostuu poikittaisista suorista palkeista, joissa on vaneria, tiivistetty rakennustelineillä.
Nyt kun aioin aloittaa paneelien asentamisen ja mittasin varmistaakseni, huomasin, että runko on siirtynyt hieman ja kallistuu ulospäin. Kookkaasti niin, että kun pystysuoran vatupassin asettaa seinän korkealle seinälle pystyasentoon niin, että se on kiinni pitkällä puolella lähellä lattiaa, niin ero on noin 1,5-2 cm vatupassin ja seinän välillä ylhäällä hirren kohdalla.
Ilmeisesti pystyttämäni vinon puun tukipuut eivät ole riittäneet ja kiroan omaa tyhmyyttäni, kun en asentanut naulalevyjä jo talvella!
Miten ihmeessä tämän korjaan
? Naulata pystysuora tuki pitkin pitkää sivua, vuokrata kaivinkone ja työntää takaisin? Valitettavasti siihen suuntaan ei ole luonnollista vastapainoa.
Oletan, että on hyvä ajatus poistaa väliaikainen katto joka tapauksessa ensin...
Nyt kun aioin aloittaa paneelien asentamisen ja mittasin varmistaakseni, huomasin, että runko on siirtynyt hieman ja kallistuu ulospäin. Kookkaasti niin, että kun pystysuoran vatupassin asettaa seinän korkealle seinälle pystyasentoon niin, että se on kiinni pitkällä puolella lähellä lattiaa, niin ero on noin 1,5-2 cm vatupassin ja seinän välillä ylhäällä hirren kohdalla.
Ilmeisesti pystyttämäni vinon puun tukipuut eivät ole riittäneet ja kiroan omaa tyhmyyttäni, kun en asentanut naulalevyjä jo talvella!
Miten ihmeessä tämän korjaan
Oletan, että on hyvä ajatus poistaa väliaikainen katto joka tapauksessa ensin...
Sidontanauha vinosti vastakkaiseen seinään ja kiristä, kunnes se on suora, sitten useita säädettäviä stämppejä ruuvattuna laattaan ja vasaranauhaan, jotta voit hienosäätää ja kiinnittää rakentamisen aikana. saat sen kuntoon päivässä 
Ah, se voisi toimia, jos hankkii tarpeeksi pitkiä kiinnityshihnoja!
Jopa voi testata katon kanssa, jos se toimii niin se toimii, muuten se täytyy poistaa.
En tiedä mitä säädettävät tuki ovat, kuitenkaan! Ja minulla on ryömintätila, ei laatta. Voitko selittää tarkemmin mitä tarkoitat?
Kiitos, kiitos, kiitos joka tapauksessa!
Jopa voi testata katon kanssa, jos se toimii niin se toimii, muuten se täytyy poistaa.
En tiedä mitä säädettävät tuki ovat, kuitenkaan! Ja minulla on ryömintätila, ei laatta. Voitko selittää tarkemmin mitä tarkoitat?
Kiitos, kiitos, kiitos joka tapauksessa!
Se toimii varmasti, niin teemme kaikissa asennuksissa säätääksemme kallistusta ja ristimittaa.
Stämp on suunnilleen kuin noin 3m pitkä vanttiruuv. Kiinnität päät platteniin (lattia sinun tapauksessasi), muista vain lattialämmitys
Sitten voit kiertää stämpiä samalla kun pidät pitkää vesivaakaa seinää vasten ja säädät millimetrin tarkkuudella.
Tarvitset noin yhden stämpin 2m seinää kohden ja voit vuokrata näitä noin kympillä päivässä esimerkiksi Cramosta.
Stämp on suunnilleen kuin noin 3m pitkä vanttiruuv. Kiinnität päät platteniin (lattia sinun tapauksessasi), muista vain lattialämmitys
Sitten voit kiertää stämpiä samalla kun pidät pitkää vesivaakaa seinää vasten ja säädät millimetrin tarkkuudella.
Tarvitset noin yhden stämpin 2m seinää kohden ja voit vuokrata näitä noin kympillä päivässä esimerkiksi Cramosta.
Sinun ei tarvitse myöskään olla pitkiä kuormaliinoja, vaan voit aivan yhtä hyvin käyttää köyttä ja lyhyttä kuormaliinaa. Jos kyseessä on vain pari cm, et ehkä tarvitse edes kiristää, vaan voit säätää suoraan tunkilla.
Voin vain jälleen kerran sanoa "kiitos, kiitos kiitos"!!!
Se sujui hienosti kuormansidontaliinojen avulla (en löytänyt tukipalkkeja sunnuntaina). En uskaltanut luottaa, että löytäisin tarpeeksi kestävää köyttä, joten käytin sarjaan kytkettyjä kuormansidontaliinoja, ja melkein mitään ei tarvittu ennen kuin seinät suoristuivat.
LUULEN ymmärtäväni, mitä tarkoitat tukipilareilla, mutta en ole varma (voisi olla hyvä tietää seuraavaa kertaa varten).
Onko siis niin, että kun kasvattaa etäisyyttä lattian ja katon välillä (kuten minun tapauksessani vain tilapäisesti) (A liittämässäni kuvassa) tukipylvään avulla, niin rombin muotoinen seinä suoristuu suorakulmioksi? En tiedä, selitinkö sen ymmärrettävästi, mutta ehkä kuva auttaa...
Se sujui hienosti kuormansidontaliinojen avulla (en löytänyt tukipalkkeja sunnuntaina). En uskaltanut luottaa, että löytäisin tarpeeksi kestävää köyttä, joten käytin sarjaan kytkettyjä kuormansidontaliinoja, ja melkein mitään ei tarvittu ennen kuin seinät suoristuivat.
LUULEN ymmärtäväni, mitä tarkoitat tukipilareilla, mutta en ole varma (voisi olla hyvä tietää seuraavaa kertaa varten).
Onko siis niin, että kun kasvattaa etäisyyttä lattian ja katon välillä (kuten minun tapauksessani vain tilapäisesti) (A liittämässäni kuvassa) tukipylvään avulla, niin rombin muotoinen seinä suoristuu suorakulmioksi? En tiedä, selitinkö sen ymmärrettävästi, mutta ehkä kuva auttaa...
Mukavaa, että se toimi niin hyvin sinulle 
Njae stämpin ei tulisi olla lattia-katto vaan lattia-seinä, toisin sanoen "nojaat" ne seinää vasten esimerkiksi 30 asteen kulmassa ja sitten ruuvaat ne kiinni molemmista päistä ja voit "ruuvata" seinää sisään tai ulos yläreunasta samalla kun seinän alaosa on kiinnitetty lattiaan.
Nämä stämp voi mielellään jäädä paikalleen koko runkovaiheen ajan, jotta mikään ei liiku työn aikana ja kaikki sujuu paljon sujuvammin ja nopeammin, kun sinun ei tarvitse tarkistaa koko ajan.
Njae stämpin ei tulisi olla lattia-katto vaan lattia-seinä, toisin sanoen "nojaat" ne seinää vasten esimerkiksi 30 asteen kulmassa ja sitten ruuvaat ne kiinni molemmista päistä ja voit "ruuvata" seinää sisään tai ulos yläreunasta samalla kun seinän alaosa on kiinnitetty lattiaan.
Nämä stämp voi mielellään jäädä paikalleen koko runkovaiheen ajan, jotta mikään ei liiku työn aikana ja kaikki sujuu paljon sujuvammin ja nopeammin, kun sinun ei tarvitse tarkistaa koko ajan.
Crebel sanoi:Voin vain taas kerran sanoa "kiitos, kiitos kiitos"!!!
Älyttömän hyvin meni kiristysnauhoilla, sillä (ei sunnuntaisin stämppejä saanut). En uskaltanut luottaa siihen, että löytäisin köyttä, joka kestäisi, joten tein kytkettyjä kiristysnauhoja ja ei tarvinnut tehdä paljoa, ennen kuin seinät suoristuivat.
LUULEN ymmärtäväni, mitä tarkoitat stämppeillä, mutta en ole varma (voisihan se olla hyvä tietää seuraavalla kerralla).
Onko niin, että jos lisäät etäisyyttä lattian ja katon välillä (kuten minun tapauksessani vain tilapäisesti) (A liitettyyn kuvaani) stämpin avulla, niin rombimuotoinen seinä suoristuu suorakulmioksi? En tiedä, kuvaanko sitä ymmärrettävästi, mutta kuva saattaa auttaa...
Oho, kuulostaa hyvältä! Koska rakennan itse ja hitaasti, niin aion varmaan ostaa nipun sellaisia käytettyinä sen sijaan, että vuokraisin.
Onko saatavilla sellaisia, joissa on käännettävät päät tähän tarkoitukseen, ne joita löysin kuvista näyttävät olevan suoraan kiinnitettäväksi lattian ja katon väliin?
Muussa tapauksessa ehkä voisi ruuvata lattiaan tai seinään kiinni pätkän puuta, jota vasten tunkki voi nojata?
Onko saatavilla sellaisia, joissa on käännettävät päät tähän tarkoitukseen, ne joita löysin kuvista näyttävät olevan suoraan kiinnitettäväksi lattian ja katon väliin?
Muussa tapauksessa ehkä voisi ruuvata lattiaan tai seinään kiinni pätkän puuta, jota vasten tunkki voi nojata?
Jäsen
· Västerbotten, Skellefteå
· 416 viestiä
Pohjois-Ruotsissa tapaamme kiinnittää ketjun Volvon perään ja vetää suoraksi!
Ne, jotka minulla on, ovat käännettäviä molemmista päistä, katsele vähän Blocketissa niin varmasti löydät jotain tai jos olet kätevä hitsauskoneen ja kulmahiomakoneen kanssa, valmistat omat leikkaamalla M12 vanttiruuvin keskeltä ja hitsaamalla sen päihin 3 metrin pituiseen 30x30 mm:n neliöputkeen. Materiaalikustannukset ovat noin 100kr/kpl ja valmistamiseen menee ehkä 5 tuntia, jos sinulla on pääsy hitsauskoneeseen.
Itse asiassa pohdin volvoa ennen kuin Tossegubbe tuli paremmalla ehdotuksella
. Mutta se olisi ollut vaikeaa lisärakennuksen sijoituksen vuoksi ym.
Nyt olen ostanut 10 tunkkia, eivät ole säädettäviä, mutta keksin jotain klossin tai vastaavan kanssa.
Valitettavasti en osaa hitsata, vaikka se onkin toivelistalla oppia...
Nyt menen ulos ja laitan tunkit paikoilleen!
Nyt olen ostanut 10 tunkkia, eivät ole säädettäviä, mutta keksin jotain klossin tai vastaavan kanssa.
Valitettavasti en osaa hitsata, vaikka se onkin toivelistalla oppia...
Nyt menen ulos ja laitan tunkit paikoilleen!
Onnea! 
Klikkaa tästä vastataksesi