Hei!

Olemme ajatelleet rakentaa seinän, joka ei mene kokonaan kattoon asti, jotta se vastaisi jo olemassa olevaa pientä seinää. Tämä seinä pitäisi ulottua ulkoseinästä ja olla noin 2,20 m pitkä ja 1,80 cm korkea. Ajatuksena on ripustaa suuri tasotelevisio toiseen puoleen ja piilottaa johdot seinään. Se on parkettilattia, vastarakennettu talo.

Onko täällä joku, joka voisi kertoa, miten meidän pitäisi edetä tämän seinän rakentamisessa ja mitä materiaaleja meidän pitäisi käyttää, jotta se olisi tukeva? Olen ollut mukana monissa remonteissa ja sekä minä että avopuolisoni olemme melko näppäriä, mutta tarvitsisimme hieman ohjausta tässä asiassa.

Kiitollinen vastauksesta.

Ystävällisin terveisin
Sofia

Tai käytä 45x70 puutolppia, laita vaneri sivulle, mihin litteä tv tulee, ja esim. lastulevy/OSB tai vaneri toiselle puolelle, jos haluaa, ja liimaa kaikki levyt, sitten ruuvaa kipsilevy kiinni normaalisti ilman liimaa, liima auttaa paljon.
Ongelmana on, että seinää ei kiinnitetä kattoon, joten fiksu tapa olisi vetää jokin teräsnauhatyyppi seinän kummallekin puolelle alimmasta listasta ylälistaan, joten kun seinä taipuu, alin kohta ottaa vastaan ja vakauttaa hieman seinää, tämä tehdään ennen yhtään levyn kiinnittämistä.
Kun rakennat seinän tällä tavalla, siitä tulee varmasti vakaa.

Unohdin lisätä parkettilattiaa varten, kun sitä ehkä ei haluta vahingoittaa liikaa, eikä siihen voida ruuvata, koska sen pitää pysyä kelluvana, joten mietin, eikö toimisi hyvän kaksipuolisen teipin kanssa.

Onnea!

Viimeksi muokattu:
Osta tv, joka ei paina niin paljon.

Kiitos! Voimme vahingoittaa parkettia, koska ajattelemme, että emme aio purkaa seinää ja haluamme seuraavaksi tehdä sen, joten heidän pitää itse korjata lattia :) Jotta siitä tulisi mahdollisimman vakaa.

Onko jollakulla ideoita siitä, mitä tämä voi maksaa? sekä materiaalit että jos palkkaisi käsityöläisen, mitä voisi maksaa silloin?

Olin käyttänyt runkona 45x70 puuta ja antanut ulomman palkin mennä kattoon asti kiinnittäen sen tappiin. Vakaampi se ei voi olla.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.