2 375 lukukertaa ·
3 vastausta
2k lukukertaa
3 vastausta
rakentaminen? kosteussulku katon läpi?
Jäsen
· västra götaland
· 69 viestiä
hei!
istun täällä ja mietin kahta laajennusosaa, jotka aion tehdä itse,
talo on vuodelta 1920 ja siinä on murtolumi katto, aion laajentaa vain alakertaa kahdessa eri paikassa, osittain välttääkseni kattorakenteen muuttamisen ja osittain säästääkseni talon alkuperäisen ulkonäön.
joten haluan laittaa "tasaisen" katon ja rakentaa "terassin" kummankin laajennuksen päälle.
se mikä on pitänyt minut hereillä pari yötä nyt, on miten ihmeessä saan jotain, johon voin kiinnittää terassilaudat ja terassirakenteen katon yläpuolelle.
mikä materiaali on helpoin käyttää kattona, olen saanut vihjeitä huovasta ja sitten mennä ylös huovan läpi tyyliin 45x70 painekyllästetty... useissa paikoissa...
vaikuttaa hyvältä vinkiltä... mutta olen silti hieman skeptinen siihen, että huopa pitää 100 % tiiviisti puuta vasten!
mielipiteitä ja vinkkejä otetaan kiitollisena vastaan!!
istun täällä ja mietin kahta laajennusosaa, jotka aion tehdä itse,
talo on vuodelta 1920 ja siinä on murtolumi katto, aion laajentaa vain alakertaa kahdessa eri paikassa, osittain välttääkseni kattorakenteen muuttamisen ja osittain säästääkseni talon alkuperäisen ulkonäön.
joten haluan laittaa "tasaisen" katon ja rakentaa "terassin" kummankin laajennuksen päälle.
se mikä on pitänyt minut hereillä pari yötä nyt, on miten ihmeessä saan jotain, johon voin kiinnittää terassilaudat ja terassirakenteen katon yläpuolelle.
mikä materiaali on helpoin käyttää kattona, olen saanut vihjeitä huovasta ja sitten mennä ylös huovan läpi tyyliin 45x70 painekyllästetty... useissa paikoissa...
vaikuttaa hyvältä vinkiltä... mutta olen silti hieman skeptinen siihen, että huopa pitää 100 % tiiviisti puuta vasten!
mielipiteitä ja vinkkejä otetaan kiitollisena vastaan!!
Jos aiot vain tehdä terassin, riittää luultavasti, jos annat sen levätä peltikaton päällä muutamissa kohdissa (missä kantavuus on hyvä, esim.
). Näihin kohtiin voit laittaa esim. RF-levyn, ja sen jälkeen rakentaa painekyllästetystä puusta, jolloin sinulla on pieni kosketuspinta peltikattoon, eikä kosteus voi "hiipiä sisään" minnekään.
Kiinnitä sitten terassi seinään, josta menet ulos, jotta koko komeus ei vahingossa liukastu katolta
Kiinnitä sitten terassi seinään, josta menet ulos, jotta koko komeus ei vahingossa liukastu katolta
Jäsen
· västra götaland
· 69 viestiä
hmm...luuletko todella, että se on hyvä idea, tosin kosketuspinta-ala tulee olemaan melko suuri, mutta teoriani oli, että ne lopulta "raapivat" reiän kattohuopaan, mikä johtaa vuotoihin suoraan aluslaudoitukseen...mutta en ole ollenkaan hyvä kattohuovassa, joten en oikein tiedä, mitä se kestää.
kiitos vastauksesta kuitenkin..
kiitos vastauksesta kuitenkin..
Laita ylimääräinen pala pahvia/muovia tuen alle.
Vaihtoehtoisesti aseta se koko kahden metallilevyn päälle, jos ne ovat sileitä, niin ne luistavat ensimmäisenä.
En ole rakentaja, mutta olen nähnyt useita rakenteita, joissa on vain yksinkertaisesti nostettu portaat pahvin päälle ilman mitään ongelmia, pahvi kestää itse asiassa enemmän kuin uskoisi.
Vaihtoehtoisesti aseta se koko kahden metallilevyn päälle, jos ne ovat sileitä, niin ne luistavat ensimmäisenä.
En ole rakentaja, mutta olen nähnyt useita rakenteita, joissa on vain yksinkertaisesti nostettu portaat pahvin päälle ilman mitään ongelmia, pahvi kestää itse asiassa enemmän kuin uskoisi.
Klikkaa tästä vastataksesi