10 083 lukukertaa ·
18 vastausta
10k lukukertaa
18 vastausta
lastulevy tai kipsi autotallin sisäpuolelle? (seinät)
En innervägg bestående av 70mm reglar på cc600, med en 12mm "träskiva" (gissar att man menar gips eller spån) klarar klass EI30. Nyt ovat nämä ulkoseinät eikä sisäseinä, mutta silti ei ole erityisen vaikeaa saavuttaa esimerkiksi EI30, joka on vaatimus minun autotallissani 2,5 metriä talosta.barajag sanoi:
http://www.isover.se/byggkonstrukti...sade+konstruktioner/30+minuters+brandmotstånd
Aivan oikein koskien sitä, että useimmilla ei ole tietoa muista materiaaleista paloturvallisuuden suhteen kuin kipsistä. Todennäköisesti siksi, että kipsi on hyvin edullinen ja kuollut materiaali.Yrrol sanoi:ihmiset ovat aivan hulluna tähän tuplakipsiin.. ja mielellään tuplatuplakipsiin.. ja kaikki muu mitä nyt ehdotetaan. kun menen autotalliin, haluan käyttää lattiatilan tavaroiden asettamiseen, en paksujen seinien rakentamiseen.
kuulin jonkun sanovan, että tiiveys on niin hyvä kipsissä, että se koetaan kylmäksi, jos kosketat seiniä... toisin sanoen, sinun täytyy syöttää enemmän lämpöä yrittääksesi kompensoida sitä.. sama koskee hänen mielestään valoeristämistä..
-masoniitti tai jokin muu sisältää enemmän ilmaa ja ei sen vuoksi tunnu yhtä kylmältä.
En väitä, että hän oli oikeassa. aion kysyä joidenkin OSB Masoniitin valmistajilta ja muilta, ja kuulla, jos he voivat sanoa, miksi pitäisi välttää kipsiä...
Luulen, että kipsi on sisustusasia just nyt ja että tietämystä on vain kipsistä ja ei muista materiaaleista, jotka todennäköisesti kestävät tulta ja muuta aika hyvin.
sitä paitsi en ole sanonut, että minä ottaisin paljaita lastulevyjäkään..
-niin se on..![]()
Mutta edelleen konservatiivinen minä. Vaneri ja kipsi kestävät kaikissa sääolosuhteissa.
Sitten kun rakennat seuraavan autotallin, tee se 12mm suuremmaksi, niin et koe sen vievän tilaa. (Vitsi vitsinä)
KylläYrrol sanoi:
Ja kuinka paljon lattiatilaa menetät kaksinkertaisilla levyillä, täytyy olla melkein merkityksetön.
Ja jos aiot laittaa jotain seinille autotallissa, tai jos haluat sen paloturvalliseksi ja mahdollisuuden kiinnittää asioita seinille ilman, että täytyy käyttää tulppia tai laajentajia, on OSB tai lastulevy hyvä kipsin takana.
Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi