Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Raceman: Toinen vaihtoehto voi olla peittää seinän pääty levyllä (gips) ja asentaa kulmalistat |_ nurkkiin ja sitten maalata.
David i Skåne: Hei, luultavasti olette valmiita hellan kanssa, muuten voin suositella "SIKA FIRESTOP" palotiivistemassaa. Kestää 1000 astetta ja on hieman laajenevaa!
sam820921: Pieni päivitys siitä, mitä on tapahtunut: Ennen kuin ryntäsin rakennusliikkeeseen, löysin seuraavan linkin (kiinnostuneille) poran valitsemisesta metallin poraamiseen. http://www.ehow.com/list_6676350_drill-bits-drilling-metal_.html Seuraavaa lukee mm.: "Cobalt bits are the best choice for drilling holes in stainless steel and harder metals because they are stronger than HSS bits." Joten
prototypen: En usko, että hometta muodostuu ilman ovia, mutta KUN on ovet eristyksellä ilman lämmitystä, on mahdollisuus, että tulee niin kosteaa, että hometta muodostuu. Protte
m97rek: Hei! Aion rakentaa varaston, joka muistuttaa tätä: Länk Erona on, että ajattelin laittaa kattotiiliä varastoon. Nyt luin vähän tästä foorumista, että kattoplywood ei ole kovin suosittu, vaan raakapontti on parempi. Koskeeko se myös minun tapaustani? Vai onko sillä oikeastaan merkitystä? Kattokulmani on 7 ja 10 asteen välillä. Kiitos
JanneL: Tee mielellään yksinkertainen luonnos/piirrustus, on helpompaa. Suuri merkitys on sillä, missä seinä on sijoitettu.
anaitis: Todennäköisesti kuormat ja mitat ovat sellaiset, että vakio mitat puutavaralle ovat mahdollisimman lähellä ehdotettua. On hyvin yleistä, että on pakko tehdä niin.
tova66: onko joku joka tietää mikä ero on esim. hörman porteilla ja niillä halvoilla porteilla jotka on saatavilla? aion ostaa kolme joten se tulee monta tuhatta halvemmaksi jos ostan esim. kraferilta tai byggrossistenilta. suunnilleen puolet hinnasta. uskaltaako ottaa riskin?
fredand44: Hei Grävaren! Tuhannet kiitokset kirjoituksestasi! Se teki kaiken paljon helpommaksi ymmärtää! Täytyy sanoa, että asennus näyttää todella tyylikkäältä!! Ystävällisin terveisin Fredrik
Tiger79: Kiitos vastauksesta. Näyttää siltä, että suunnittelijoilla on vaikeuksia laskea tällaisia asioita... Olen puhunut kattoristikkofirman kanssa, joka ei uskonut, että minun 50*145mm korkeat jalkani kestäisivät. Nyt ne ovat kestäneet lähes 50 vuotta. Terveisin
tbbe: Hei, Olen saanut mitat harja-, sivupalkkeihin ja pilareihin, joita aion käyttää taloon, ja sain selville, että minun pitäisi käyttää "115x115 L30 Liimattu Konstruktionsvirke" rakennuskuvauksien mukaan. Onko se sama, jota beijer myy alla olevan linkin mukaan, ja jota kutsutaan LK30? http://www.beijerbygg.se/templates/BB_Produkt.aspx?id=41945 Mukavaa iltaa!
Alko: Eh, pitääkö sinun myös jakaa alapuolen ikkuna - näyttääkö se todella kuvassasi olevan horisontaalinen "post"? Ja ei sillä, että olisin millään tavalla asiantuntija tai edes perillä tässä asiassa, mutta luulen, että tärkeämpää on, millainen runko sinulla on, ja miten kiinnität sääntö ym. siihen. Sitten täytyy hankkia kaksi (?) uutta ikkunaa oikeilla mitoilla. Mielestäni
markr: Hei! Olemme tehneet kylpyhuoneremonttia ja osa siitä on kylpyhuonekaappi (saksanpähkinäpuusta), jonka olemme upottaneet seinään, joten se vie tilaa viereisestä huoneesta. Toisin sanoen, meillä on iso aukko kylpyhuoneen seinässä, johon kaappi on asennettu. Kysymys kuuluu nyt, kuinka minun pitäisi rakentaa uusi seinä viereisessä huoneessa – en tiedä, miten kosteus voi kulkeutua
callel: Mikä ero on MDF-levyjen laadussa eri valmistajilta? Olen aiemmin ostanut paljon Cheapysta, koska heillä on todella hyvä hinta 16 mm MDF:stä, mutta luin täältä keskustelusta, että se oli huonompaa laatua kuin monilla muilla rakennusliikkeillä. Pitääkö se paikkansa? Oletan, että kuten tavallista, saa mitä maksaa, mutta olen ollut tyytyväinen käyttäessäni heidän levyjään
Bowman: Ok, kiitos vastauksesta! Tarkistan tämän!
magnu: Tasoitteen materiaali on aika hienoa. Tärkeää on suojata roiskeilta. Siitä ei jää kiviä, joiden läpi voi astua pahvista. On olemassa kahta tyyppiä lattiasuojapahvia, halpaa ja hieman kalliimpaa. Olen kuullut, että kalliimpi on maitopakkausten hylättyä kartonkia. Joka tapauksessa se on todella paksu. Jos teippaat sellaisen palan kiinni jokaiseen askelmaan maalarinteipillä. Voit
tbbe: Unohda ensimmäinen kysymykseni. Jos laitan kattoristikot 630 mm korkean palkin päälle, saan 630+195= 825 mm eristystä ennen kuin palkki häviää kokonaan, tajusin kahvikuppi nro 2 jälkeen tällaisena sunnuntaiaamuna.
A_st: Hei, Olemme miettineet jonkin aikaa yhden makuuhuoneen suurentamista ja meidän pitäisi siirtää seinää noin 1,5 metriä. Lisäksi seinästä ei tule suora. Katso sininen viiva. Seinä, jonka haluamme siirtää, on makuuhuoneen 7 ja makuuhuoneen 11 välissä. Edelliset omistajat ovat jo poistaneet yhden seinän ja korvanneet sen palkilla. Suunnitelman mukaan se on seinä olohuoneen 23 ja
Matti_75: Ongelma diagonaalimitalla on ongelma, jota ei ole olemassa. Jos asennat karmin vatupassilla, sinun ei tarvitse mitata diagonaalia. Asenna vain saranapuoli ja yläkappale vatupassiin ja tasoon. Eristeet alakattoon, kiristä muurarinlanka koolausten väliin. Paras työkalu, jota voin suositella, on hyvä lasermittari, korvaamaton erityisesti listoituksessa.
Dr.SiC: Tunnen myös intuitiivisesti, että tarvitaan ainakin yksi ripustuspiste. Olen myös miettinyt jotain kumiversiota, mutta sen pitäisi kestää 50 vuotta. En ole vielä keksinyt mitään hyvää, ehdotuksia otetaan kiitollisena vastaan.
equallo: Hei, tein kuten liitteenä olevassa kuvassa. Voiko se toimia? Takan keskeltä on noin 1,80 m kumpaankin suuntaan kantavaan betonipalkkiin. Kuvassa alaspäin ulkoneva ulkoilmaputki on 5 cm takan keskeltä. Pilarien alla on kumpaisellakin 400x400x50 laatta. Takan sijainti ilmenee liitetystä piirustuksesta.
Guzzi: Ah, kiitos! Luulen, että olen joskus aikaisemmin tutustunut tuohon oppaaseen. Onko joitain erityisiä sudenkuoppia, joita pitäisi varoa? Jos sekoittaisi itse käytön, mikä resepti silloin olisi käytössä?
PCLarsson: [citat] Tuo tuo mieleeni kysymyksen, joka esitetään Cyklar med Galenskaparna -ohjelmassa; Vene ajaa laituriin viiden solmun nopeudella, kuinka kauan kestää korjata laituri? Mukavaa viikonloppua /PC
Fasting65: Stranden72: Mja, nyt et ole aivan oikeassa. Nykyään monet pohjusteet toimivat kellareissa. Ongelma on jatkuva kosteus, jota tietyt pohjusteet eivät kestä. Tätä on keskusteltu monta kertaa: http://www.byggahus.se/forum/grund-markarbeten/60581-primer.html On monia tasoitteita, jotka kestävät kosteusrasituksia. Ei ole ehdottoman välttämätöntä juosta Ardexille ostamaan heidän kalliita
Kolonist_1: Meillä on sisäkatto, joka on maalatusta lastulevystä, ja sinne on yritetty tasoittaa levyjen väliset saumakohdat, mikä ei näytä hyvältä, joten haluamme vaihtaa sen. Olemme ajatelleet asentaa saman tyyppisiä levyjä vanhan katon päälle, jotta työ sujuisi nopeasti ja helposti. Olemme nyt katsoneet, ja löytämämme kattopaneelit ovat päällystetty jollain foliolla, eivät maalattuja.
Chepo: [citat] Joskus käy hyvin kun ajattelee. Kuitenkin se menee ulkopuolelle olemassa olevan tilanteen vuoksi... Kiitos kaikesta avusta!
Mikael_L: http://www.byggahus.se/forum/byggmaterial-byggteknik/40310-duger-virke-fran-byggmax.html Itse pidän yleensä kohtalaisen suoria ja siistejä kappaleita, ilman halkeamia, ilman häiritseviä oksia reunoilla (keskellä se ei vaikuta) tai sahureunaisuutta olevan laatua K12/C14. Ostopaikasta riippumatta... Ns. visuaalinen lajittelu. :) Oikein vai väärin..., no, minä uskon , että se toimii
clippan: Hei, aion asentaa savupiipun talooni. Olen kuullut, että savupiipun ympärillä tulee olla vähintään 10 cm palamatonta materiaalia, joten haluaisin tietää, kuinka läpiviennit lattiarakenteissa/katossa tulisi tehdä. Jos katsotaan alhaalta päin, niin ensin tulee alakerran sisäkatto, sitten itse läpivienti lattiarakenteen läpi ja lopuksi yläkerran lattiapinta. Sitten sama asia katon
zno: Onko kukaan törmännyt laskentaohjelmaan palosuojaluokitusta varten? Haluaisin tarkistaa, pääseekö autotallin seinärakenteeni, täysin ilman kipsiä, lähelle EI 30 -luokitusta. (ulkovuoraus + ilmarako + 145 mineraalivillaa + 22 raakalauta)
Johann.k: Hei! Yritän selittää pientä ongelmaa, jota minulla on...:S. Ongelma on se, että ostin talon muutama kuukausi sitten, ja nyt kun olen asettunut taloksi, kokeilin sytyttää takan tänä päivänä. Ennen ensimmäistä kertaa sytyttämistä oli pieni halkeama itse etuosan ja laastin (tai miksi sitä sanotaankaan??) välissä, mutta nyt olen polttanut muutaman kerran ja se irtoaa yhä enemmän.