Johan Gunverth
Johan Gunverth: Lehtisiivilä + mahd. mansetti + pala harmaata 110 viemäriputkea tai ruostumatonta putkea tämän alla.
1 vastaus · 1,7k lukukertaa
P
petersson79: On kellari alla, joissa on metrin paksuiset kiviseinät. On vanha talo, rakennettu 1921, joten se on kunnolla rakennettu oikeasta puusta... ;)
12 vastausta · 5,7k lukukertaa
marla32
marla32: Minulla on samanlaisia ongelmia ja päätin laittaa levyt alas. Se vaati vähän ylimääräistä sahaamista, mutta se ei kuitenkaan koskaan näy.
4 vastausta · 3,2k lukukertaa
marla32
marla32: Kuulostaa hyvältä, parasta tarkistaa, koska henkilökunnan vastausvaihtoehtoja oli kaksi...
2 vastausta · 4,2k lukukertaa
Larsa
Larsa: Kiitos vinkeistä Ola78, tutkin asiaa.
12 vastausta · 6,4k lukukertaa
K
kalubah: Toisessa rautakaupassa, jossa asiantuntemus vaikutti olevan korkeampaa, he sanoivat, että se oli täysin ok, mutta hieman herkkää jos talo liikkuu. He suosittelivat sen sijaan laattaliimaa, jota olen nyt käyttänyt. Ei mitään ongelmia gyprocin saamisessa paikalleen ja toistaiseksi levyt pysyvät (kuin vuori).
3 vastausta · 7,3k lukukertaa
O
ows: Hei taas, kiitos kaikista vastauksista. Kamiina sijoittuu 10 cm päähän suojaamattomasta seinästä, sillä siihen se on hyväksytty. Niin yksinkertaista... Laitan klinkkerit alle ja asennan tapetti-koristeseinän taakse. Kamiina on Attityd 100T, jos joku ihmettelee. (PS otamme toisen nuohoojan, meitä on varoitettu kunnan nuohoojasta)
20 vastausta · 28,7k lukukertaa
gadeberg
gadeberg: lisättäköön ehkä, että seinät, jotka pitäisi saada suoremmiksi, ovat toinen hirsiseinä ja toisessa on kaksinkertainen raakapontti.
8 vastausta · 4,4k lukukertaa
W
Wincent: Hei. Minulla on kotona rapattu savupiippu, josta rappaus on irronnut joistakin kohdista. Haluaisin tuoda tiilen esiin sen sijaan. Mutta onko sillä merkitystä savupiipun tiiviydelle? Jos poistan rappauksen ja sitten palkkaan jonkun tiivistämään sen, se riittääkö se?
0 vastausta · 1,4k lukukertaa
H
Hempularn: Laatoitin neliön vaihtaessani köksfläkt. Käytin vanhaa laastia ja vanhaa saumalaastia säkeistä, jotka ovat olleet avattuna 7-8 vuotta. Ne ovat olleet kuivassa ja toimivat oikein hyvin.
3 vastausta · 5,3k lukukertaa
M
mangala: Hei! Talo, jossa asumme, on salaojitettu 70-luvulla, ja olemme saaneet hieman kosteutta kellarin seinistä. Ongelma on, että yksi kellarin seinistä on myös ikään kuin jatke tukimuurille, joka kulkee tontin rajalle naapurin suuntaan. Voisi siis sanoa, että kellarimme seinän toisella puolella on naapurin maa. Yritän näyttää liitetyllä kuvalla... Jotta voisimme salaojittaa sen puolen,
0 vastausta · 3,4k lukukertaa
·
X
Xjoj: Varasto on 15m2:n mökki.
1 vastaus · 1,7k lukukertaa
J
jensax1: [citat] Onpa siis... :wow: juuri mitä olin miettinyt! d^_^b Erona on varmaan se, että heillä on erikoisranka konstruktionissaan, mikä todennäköisesti tarvitaan, jos eristystä on 55 mm tai jos ei ole puuta, johon kiinnittää levy. Mutta heillä on myös 30 mm eristys. Yritän etsiä hinta-arvioita. Voisin kuvitella, että se ei ole saanut niin paljon suosiota, koska se voi olla kalliimpaa
7 vastausta · 4,8k lukukertaa
Ola78
Ola78: Olin vähän väsynyt kun kirjoitin ensimmäisen postaukseni, tarkoitin vaihtoehto 2, anteeksi :blushing: oli vähän huolimattomasti kirjoitettu minulta. Eristin vinokaton alas tukijalkaseinään asti, naulasin ylimääräiset palkit tukijalkoihin ja eristin niiden väliin sekä myös eristystä kissantuulikaapin lattialle. Asiaan kuuluu, että olen parhaillaan remontoimassa meidän 20-luvun
3 vastausta · 1,9k lukukertaa
·
F
forsta_huset: Kiitos Matti, kuten sanot, sen pitäisi näkyä piirustuksissa, täytyy pyytää jotakuta, joka osaa sen paremmin kuin minä, katsomaan miltä se näyttää. Olin vain olettanut, että niin ei enää nykyään rakenneta...
2 vastausta · 1,8k lukukertaa
raveper
raveper: Voihan muuten käyttää pölynimuria, kun poraa.
11 vastausta · 8,9k lukukertaa
FredrikR
FredrikR: Kiitos siitä! :)
5 vastausta · 11,4k lukukertaa
FredrikR
5 vastausta · 11,4k lukukertaa
Blindnit
Blindnit: Säädä 95:si mukaan, niin se kestää ikuisesti ;) Vain vaneri, paksuudesta riippumatta, taipuu ajan myötä.
2 vastausta · 2,0k lukukertaa
Phiplex
Phiplex: Tällä hetkellä ulkona on noin 8 astetta ja vähän sumuista. Kaksi päivää sitten oli 10-15 astetta lämmintä ja aloitin muuraamaan leca-harkoista varastorakennusta muurauslaasti B:n kanssa. Mahdollisesti lämpötila on laskenut öisin noin 4-5 asteeseen, mutta pakkasta ei vaikuta olleen. Päivisin lämpötila on ollut selvästi yli 5 astetta. Nyt kahden päivän jälkeen laasti on
0 vastausta · 4,2k lukukertaa
Tyresö
Tyresö: Myönnän, että tulen ärtyneeksi, kun joku mainitsee sanan "konstruktör", kun kyse on rakentamisesta ja erityisesti betonista rakennuksessa! Minulla on täysi kunnioitus, jos konstruktör sanoo minulle, että minun pitää toimittaa "specialbetongblandning" siksi että.... Kun hän selittää miksi, ymmärrän ja silloin kaikki ovat samaa mieltä! Mutta kohtaan (todella usein) konstruktörer,
19 vastausta · 7,7k lukukertaa
·
Tyresö
Tyresö: [citat] Harkitsen kokeilla onneani! Joko rakennan elefanteille tai sitten rakennan muurahaisille. En ole vielä hakannut sisäseinää auki, mutta odotan, että minulla on 45 x 145-tukipuut, ja näin ollen minulla on tilaa kolmelle 220 x 45-tukipuulle leveydessä, jotka muodostavat kehyksen seinän ikkuna-aukkoon. Kolme 220 x 45-tukipuuta leveydessä ja 2 metrin jänneväli takaavat, että siihen
11 vastausta · 2,1k lukukertaa
T
Torpar Thor: Olen kaatanut tiilet savupiipustani, jossa on ollut halkeama, ja ajattelin nyt muurata sen uudelleen. Onko kenelläkään vinkkejä materiaaleista ja mahdollisesti neuvoja menettelytavasta? Halkeama jatkuu yläkertaan, mutta tiilien kaataminen oli melko helppoa, joten ajattelin jatkaa sieltä, kun olen muuranut osan alhaalta.
0 vastausta · 1,3k lukukertaa
N
Nilsson71: Hei, Toivottavasti joku asiantunteva voi armahtaa tietämätöntä minua :) Olen palkkaamassa käsityöläisiä äänieristääkseni sisäseinän, joka rajoittuu naapuriini. Nykyinen seinä vaikuttaa olevan betonia ilman eristystä ja lattia näyttää olevan samaa, parketti päällä (molemmissa asunnoissa). Ne äänet, jotka haluan poistaa, ovat lasten huudot ja juoksemisesta johtuva
0 vastausta · 1,2k lukukertaa
G
gravis: Hei, olen rakentamassa vajaan 40 neliön lasitettua kuistia. Siinä on eristyslasit ympärillä. Katto eristetään 190mm ja eristetään alapuolelta solumuovilla. Aion pitää kuistin lämmitettynä vain silloin kun sitä käytetään aikaisin keväällä ja myöhään syksyllä ja mahdollisesti joku kerta talvella juhlien tms. aikana. Nyt mietin, luuletteko että Huntonit sisäkatto vaurioituu
0 vastausta · 16,3k lukukertaa
miza1466
miza1466: On siitä, mitä minä ja isäni olemme rakentaneet, kiinnikkeillä yhdistääksemme kaiken ja jotta se olisi helppo purkaa. Isäni pieni teltta on noin 12x5 ja 5 korkea jossain (33 jalan moottoripurjehtija) ja on kestänyt noin 10 vuotta ainakin. Tietysti vaihtamalla pressut tarpeen mukaan.
1 vastaus · 8,9k lukukertaa
Ola78
Ola78: Hei! Aloitin keskustelun tästä jokin aika sitten, löydät sen täältä http://www.byggahus.se/forum/byggmaterial-byggteknik/155116-angspaerr-runt-murstock-hur-goera-det-raett.html
1 vastaus · 6,5k lukukertaa
mhg_3
mhg_3: Kyllä, se on varmasti ylimääräisen kustannuksen arvoinen kuitenkin :)
8 vastausta · 3,4k lukukertaa
P
pebj_: [citat] Mutta JOS olisi yli 5 mm rakoja, kipsitasoite näyttäisi olevan eduksi.
9 vastausta · 5,4k lukukertaa
cederbusch
cederbusch: Täydellistä, juuri sitä haen.
4 vastausta · 3,9k lukukertaa
J
J.B.: Aion tehdä liukuovet makuuhuoneeseen, jotka tulee olemaan samasta paneelista kuin katto, kysymys on miten ne pitäisi kiinnittää MDF-levyihin, liimaaminen voi unohtaa heti koska siitä tulee banaani; kysymys on voiko ne kiinnittää pisteittäisellä liimauksella PL400:lla? Onko kukaan kokeillut, niin minun ei tarvitse keksiä pyörää uudelleen. Terveisin Jörgen
0 vastausta · 1,3k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.