Hei kaikki,

Kahden kesän jälkeen, kun olen rakentanut sekä vierasmajan että suuremman vapaa-ajan asunnon omin käsin, on tullut mietittyä melko paljon, miksei tiettyjä asioita ole keksitty tai mistä ne voisivat löytyä. Se voi olla mitä tahansa, kuten "Kuinka vaikeaa voi olla löytää hyvä standardiratkaisu, jolla mineraalivilla pysyy kattopalkkien välissä?" tai "Tuhansia vuosia talonrakennusta ja karminruuvi diagonaalimittauksella on paras, mitä he keksineet... miksi ei ole olemassa neliönmuotoista suoraa lautaa, joka voitaisiin laittaa ovenkarmin sisälle asennettaessa?"...

Ajattelin, että voisi olla arvokasta jakaa näitä typeriä ongelmia sekä ihmisten löytämiä ratkaisuja.

Toinen näkökulma on lisäksi se, että on olemassa paljon ammattityökaluja, jotka eivät ole monimutkaisia tai erityisen kalliita, mutta joita ei näytä olevan ostettavissa yksityishenkilöille?

Aloitan:
? Edellämainittu koskien idioottivarmaa työkalua, jolla varmistetaan ovenkarmien suoruus... enkä tarkoita diagonaalimittausta ja vatupassia...

Ovien karmeihin, voisitko valmistaa ristituet oikeaan pituuteen, jotka vain työnnät paikalleen, kun alat asentaa?

Aseta ovilevy...

bigsnucke sanoi:
Asenna ovenlehti...
Silloin se on liian raskas TS:lle siirtää. :P
Mutta voi myös olla, että TS ei ole päättänyt, minkä ovenlehden hän haluaa, tai että hän ei aio käyttää ovenlehteä ollenkaan? Sen saisimme tietää pian. :)

No jaa, ymmärrätte minut väärin. Olen jo asentanut ovet, mutta ärsyttää, että maailmassa on asennettu niin monta miljoonaa ovea, eikä ole olemassa mitään älykästä modernia työkalua, kuten joustavaa sisäkehystä tai vastaavaa... Asensin ovet vatupassin ja diagonaalimittauksen avulla kahdella rimalla klassisella tavalla, ja Adjufix:llä.

Ajattelin enemmän, onko teillä muita asioita, joita olette miettineet, että pitäisi olla olemassa rakentamisen yhteydessä, mutta joita ette ole nähneet markkinoilla?

Muuten, jouduin roikkumaan ulko-oven ovilehdestä seisoen väliaikaisella portaalla 2,5 metriä maanpinnan yläpuolella, sääntö jalustan tukemana ja vaimo ankkuroimassa ovea köydellä...nimittäin ovi oli aivan liian painava saada paikalleen lehdellä.

Sen pitäisi olla mahdollista rakentaa säädettävä ristikko, jossa molemmat tukitangot ovat aina yhtä pitkiä. Minulla on jonkinlainen idea mielessäni, mutta en saa sitä onnistumaan Paintissa... Laita se karmiin, kiristä erilleen, ja karmi on suorassa kulmassa ja täysin tukeva. Minun täytyy luultavasti piirtää vähän ja myydä se jollekin valmistajalle...

Muuten: Gravitaatioinvertteri -uuden tasotteen levittäminen seinille ja kattoon. :wow:
En ole vielä ihan keksinyt sitä...:S

Jos se olisi ollut valtava ongelma, olisi löytynyt ratkaisu, esim. ovikarmeja on melko helppo asentaa, kun sen on oppinut. On olemassa monia tuotteita, jotka ratkaisevat kaikenlaisia ongelmia, mutta jotka eivät koskaan oikein myy, koska kustannukset eivät ole oikein perusteltuja, ne ovat lähinnä hauska juttu.
Yksi typerä tuote oli kuminauha, jossa oli merkinnät ja joka piti venyttää julkisivun mukaisesti, jotta ei tarvitsisi itse laskea alalautojen välistä jakoa.

Mineralivillan pysyminen palkkien välissä ratkaistaan kiinnittämällä muovi noin 50 cm, työntämällä eristettä sisään, kiinnittämällä muovi hieman lisää jne.

Mutta useimmat mekaaniset apuvälineet näyttävät olevan keksittyjä, joten näen mieluummin älykkäitä ideoita mobiilisovelluksilla, esim. viestitään kummallisia mittoja toivottomassa kulmassa tai lasketaan sahan kulma kallistuvan ylärimoituksen leikkaamiseen.

Ongelma diagonaalimitalla on ongelma, jota ei ole olemassa. Jos asennat karmin vatupassilla, sinun ei tarvitse mitata diagonaalia. Asenna vain saranapuoli ja yläkappale vatupassiin ja tasoon. Eristeet alakattoon, kiristä muurarinlanka koolausten väliin. Paras työkalu, jota voin suositella, on hyvä lasermittari, korvaamaton erityisesti listoituksessa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.