Tällainen toimii paljon paremmin kuin tavallinen iskuporakone. Kuitenkin se ei ole mitään ammattilaiskäyttöön. Jos kuitenkin käytät sitä vain pari kertaa vuodessa, se kestää pitkään. http://www.jula.se/borrhammare-137393

Porata uusi reikä sivulle sen sijaan, että käyttäisit paljon ylimääräisiä kalliita poria. Mieti silloin, miten uskot raudoituksen olevan. Älä siis poraa suoraan alapuolelle tai sivulle, koska se on yleensä kuin ruudukkokuvio.

Hei raveper:
Juuri sitä olen testannut. Yritän porata uusia reikiä "vinosti", eli ei pystysuoraan tai vaakasuoraan. Juuri siksi mietinkin, onko se todella juuri raudoitusrautaa.
Olen hieman utelias tietämään, mitä se voisi olla.
Näkyy selvästi, että porattaessa ulos tulee "harmaita" metallilastuja. Raudoitusrauta on kai oranssin/ruskean väristä?

En tiedä, miten asuntoja rakennettiin 70-luvulla. Talon runko on 8 kerrosta korkea. Silloin ymmärtää, että tarvitaan kunnollisia välineitä vakauteen. Ensimmäisen kerroksen täytyy kantaa 7 kerrosta yläpuolella. Mutta en tiedä, minulla ei ole aavistustakaan kovista materiaaleista rakennuksissa. Ehkä joku rakentamisen asiantuntija tietää tämän?

Terveisin

Sam

Raudoitusraudat ovat normaalisti ruosteen värisiä, kun niitä katsoo, mutta se on vain pinnalla. Sisältä ne ovat "metallinvärisiä". Normaalisti talot rakennetaan raudoitetusta betonista, mutta raudoitus ei ole niin tiheää, että osuisi siihen useammin kuin korkeintaan kahdesti peräkkäin (ellei ole suurta epäonnea). Tietenkin voisi ajatella, että sinulla on jokin suurempi teräspalkki siellä jostain syystä, jolloin sinun täytyy ehkä liikkua muutaman desimetriä ulkopuolelle testataksesi. En tiedä, milloin Ruotsissa alettiin rakentaa suurissa määrin valmisbetonielementeillä, mutta se oli luultavasti 60-luvulla; teräskehyksiset talot eivät olleet kovin yleisiä asuintaloissa 60-70-luvulla, ja vaikka olisivatkin, ne ovat yleensä enintään 20-30 cm leveitä.

Viimeksi muokattu:
Pieni päivitys siitä, mitä on tapahtunut:

Ennen kuin ryntäsin rakennusliikkeeseen, löysin seuraavan linkin (kiinnostuneille) poran valitsemisesta metallin poraamiseen.

http://www.ehow.com/list_6676350_drill-bits-drilling-metal_.html

Seuraavaa lukee mm.:
"Cobalt bits are the best choice for drilling holes in stainless steel and harder metals because they are stronger than HSS bits."

Joten ostin yksinkertaisesti kobolttiporan 50 :-!!!. Kaupan kaveri sanoi, että tämä oli heidän vahvin poransa. Vahvempi kuin HSS ja parempi kuin titaanipora (koska vain pinta on titaania) kun taas kobolttipora on kobolttia läpi saakka.

Kotona noudatin hänen neuvojaan: (jotka myös jotkut foorumilla ovat sanoneet)
Poraa matalalla nopeudella (800 kierrosta /min).
Älä paina liian kovaa, anna poran tehdä työ
Jäähdytä sitä tasaisin väliajoin. Kun se kuumenee, porausteho heikkenee.

Pääsin läpi kuin voi.
Asensin hyllyt, taulut, verhot jne. :wow:

Jälleen kerran olen ratkaissut ongelmat asiantuntevien ja avuliaiden ihmisten avulla foorumilla. Kiitos kaikille. d^_^bd^_^bd^_^b

En epäröi aloittaa uutta keskustelua, jos minulla on kysymyksiä myöhemmin.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.