Olen käyttänyt kirvesmiehiä, jotka ovat tehneet pienen remontin kotona (uusi kerros taloon). Yhdessä kohdassa purimme kaiken, sekä ulko- että sisäkaton. Uusi sisäkatto oli siis tarpeen rakentaa. Tämän he rakensivat 4,5 m pitkillä 2"4" cc120 (pinta-ala on 8,8*4,5m), jokainen palkki kiinnitettiin sitten lattiaan kahdessa kohdassa (ja tietenkin päissä).

Olen huolissani melusta kerrosten välillä ja haluaisin mieluiten irrottaa sisäkaton yläpuolella olevasta lattiarakenteesta. Nämä kiinnitykset lattiarakenteeseen siis haluaisin poistaa. Kysymys on, kuinka tiukasti näiden täytyy olla kiinnitetty? Sisäkaton paino, palkkien oman painon lisäksi, on harvalaudoitus, kipsilevy ja eristys (30 cm). Voinko poistaa kiinnikkeet kokonaan vai alkaako katto notkua ajan myötä? Riittääkö ehkä yksi kiinnitys per palkki?

Mikael_L
Ilman mitään todisteita siitä mitä kirjoitan, vatsanpohjatuntumani sanoo, että kaksi kiinnitystä per sääntö, jotka rakentaja on laittanut, ovat aika sopivat. Vähemmällä kuin yhdellä kiinnityksellä voin luvata, ettei toimi. Sillä 2"4", joka on 4,5 metrin pituinen, taipuu alas näkyvästi pelkästä omasta painostaan.

Muokkaa:
Voisiko sen sijaan miettiä tapoja "irrottaa" tärinöitä, jotka ovat matkalla välittymään kiinnitysten kautta? Esim. että ne olisivat kumista tai jotain sellaista ...

Viimeksi muokattu:
Tunnen myös intuitiivisesti, että tarvitaan ainakin yksi ripustuspiste. Olen myös miettinyt jotain kumiversiota, mutta sen pitäisi kestää 50 vuotta. En ole vielä keksinyt mitään hyvää, ehdotuksia otetaan kiitollisena vastaan.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.