7 270 lukukertaa ·
3 vastausta
7k lukukertaa
3 vastausta
Kiinnittää remonttikipsi kipsilaastilla
Olen lukenut foorumilta ja norgips-sivustolta 6mm remonttikipsilevyn kiinnittämisestä tiiliseinään käyttämällä kipsilaastia. Mielestäni se vaikuttaa todella kätevältä. Rakennusliikkeessä, jossa kävin tänään, he eivät suositelleet tätä, koska kostea kipsilaasti kastaa kipsilevyn niin, että siitä tulee huokoinen (he suosittelivat käyttämään PL400). Onko jollain kokemuksia tai kommentteja tästä?
Käy toisessa rakennustavaratalossa.kalubah sanoi:Olen lukenut täällä foorumilla ja Norgipsin verkkosivustolla, että 6 mm kunnostuskyprokki kiinnitetään tiiliseinään kipsisementin avulla. Vaikuttaa todella kätevältä mielestäni. Rakennustavaratalossa, jossa kävin tänään, neuvoivat olemaan tekemättä näin, koska kostea kipsisementti kastuu kipsilevyyn niin, että se muuttuu huokoiseksi (kannattivat käyttämään PL400). Onko kenelläkään kokemuksia tai kommentteja tästä?
Se kipsisementti, jota Norgipsilla on, on kehitetty erityisesti tätä tarkoitusta varten ja toimii loistavasti.
Toimii erinomaisesti kipsin liimaamiseen kipsilaastilla, valmistajasta riippumatta. Olen myös liimannut kipsilevyjä kipsilaastilla ja se toimii myös. Mikä hölynpölyä, että kipsilaasti kastelisi kipsilevyn.
Tavallinen säkki kipsilaastia maksaa noin 200:-. Onnea matkaan.
Tavallinen säkki kipsilaastia maksaa noin 200:-. Onnea matkaan.
Toisessa rautakaupassa, jossa asiantuntemus vaikutti olevan korkeampaa, he sanoivat, että se oli täysin ok, mutta hieman herkkää jos talo liikkuu. He suosittelivat sen sijaan laattaliimaa, jota olen nyt käyttänyt. Ei mitään ongelmia gyprocin saamisessa paikalleen ja toistaiseksi levyt pysyvät (kuin vuori).
Klikkaa tästä vastataksesi