Hei,

Olen aikeissa remontoida asuntoni ja minulla on idea listoista, joita aion käyttää, sekä kysymys tähän liittyen. Ajattelin käyttää muovilistoja, jotka on suunniteltu kaapeleiden vetämiseen, jotta voin vähentää kaapeleiden määrää niin paljon kuin mahdollista.

Ongelmani on, että asunto koostuu käytännössä yksinomaan betoniseinistä. Ongelmani on se, että näiden listojen kiinnittämiseksi on kiinnitettävä kiinnikkeitä 30 cm välein, johon itse lista kiinnitetään (kiinnikkeet ovat myös valmistettu muovista). Mutta jos minun täytyy porata betoniin ja käyttää tulppia 30 cm välein koko asunnossa, meidän täytyy lähes muuttaa pois remontin ajaksi, eikä se ole vaihtoehto. Ideani on siis se, että ehkä näitä kiinnikkeitä voisi liimata sen sijaan. Ja nyt kysymykseni kuuluu, onko kenelläkään vinkkejä vahvasta liimasta, jota voi käyttää, jotta kiinnikkeet eivät irtoaisi? Toimiiko tavallinen rakennusliima vai tarvitaanko voimakkaampaa ainetta, ja jos niin, mitä voisit suositella?

Kiitollinen kaikista vastauksista!

Rakennusliima, kuten PL 600, pitäisi toimia. Mutta jos olet joskus ajatellut irrottaa sen, niin silikoni ei ole ollenkaan huono vaihtoehto. Se on aliarvostettu liima, erityisesti kun haluaa liimata muovia.

Ajattelen heti PL400:aa, jota olen itse käyttänyt. PL600 en tunne enkä tiedä, mikä ero niillä on.

Thomas59
PL400/600 toimii hyvin, mutta muuten ei ole mitään ongelmaa porata betoniin, jos sinulla on oikea poravasara. Tavallisella iskutoiminnolla varustetulla porakoneella se on kuitenkin työlästä.

PL400 on liuotinpohjainen ja haisee jonkin aikaa. Pysyy kuin vuori.
PL600 on vesipohjainen ja haisee ehkä hieman (jos ollenkaan?). Pysyy erittäin hyvin, mutta ei kuin vuori.
Silikonia en ole koskaan kokeillut liimata muovilistoilla...

Spontaanisti kokeilisin PL600:lla listalla, jos ei pysy hyvin niin otetaan PL400 ja sitten se pysyy eliniän... :D

Ja nämä kaksi rakennusliimaa toimivat hyvin myös pienillä alueilla? Kun ei ole listoja, jotka liimataan kiinni, vaan itse kiinnikkeet, joihin listat sitten kiinnitetään.

joo, ainakin PL400...

Tyresö
Minulla on vain kokemusta PL400:stä, ja se liima "kiinnittyy kaikkeen" ja kun se on kovettunut - et saa toista mahdollisuutta! Jos liimaat 2 palkkia yhteen ja kovettumisajan jälkeen lyöt palkit erilleen lekalla, niin et lyö erilleen liimasaumaa.

Tec7 on nimeltään... liimaa kaiken ja pysyy kuin kallio!

Tyresö sanoi:
Olen vain käyttänyt PL400, ja se liima "tarttuu kaikkeen" ja kun se on kovettunut - silloin ei ole toista mahdollisuutta! Jos liimaat kaksi puupalkkia yhteen ja kovettumisen jälkeen isket palikat erilleen moukarilla, et riko liimasaumaa.
Tuntuu siltä, että voisi ehkä aloittaa kokeilemalla PL600 ja katsoa, kuinka se toimii :P

Split-picka ajattelen. Olen käyttänyt sitä joissakin Telia-töissä.

Voihan muuten käyttää pölynimuria, kun poraa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.