7 721 lukukertaa ·
19 vastausta
8k lukukertaa
19 vastausta
valaa 9x7m kokoinen laatta ?
5 km (n. 2,7 nm) ei ole juuri matka, josta puhua. Joten se sujuu varmasti millä tahansa moottorilla. Myös ulkolaitamoottoreilla.husbåt sanoi:olen huono moottoreissa, kuinka paljon hp on kahdella 2-3l moottorilla? sitten tarvitaan todella paljon voimaa ajaakseen noin 60 tonnia, erityisesti jos on betoniponttoneja, koska niillä on paljon suurempi vastus verrattuna tavallisiin ponttoneihin. olen ajatellut liikkua keskimäärin 5 km päivittäin, kuinka paljon se kuluttaisi (disel tai bensiini).
huom, olen ajatellut ainoastaan ulkolaitamoottoreita
Mutta sinun kannattaa valita kaksi, yksi pitkälle paapuurin puolelle ja yksi toiselle puolelle. Tämä siksi, että sinulla olisi ohjailtavuus keskustelun arvoinen. Lisää tällaisista asioista voit lukea erilaisilta merifoorumeilta. Siellä saat varmasti parempia vastauksia kuin mitä minä voin antaa...
Syynä, miksi Banverketin ja Vägverketin verorahojen tuhlaus suututtaa minua niin paljon, on se, että on olemassa betonireseptejä, jotka ovat niin äärimmäisen suolavettä kestäviä (en jaksa selittää kaikkia betoniseoksen parametreja, joita kukaan ei kuitenkaan ymmärrä), että tavallisia hiiliteräsraudoitustankoja voidaan käyttää erinomaisesti! Totta kai, betoni on muutaman 100 kr kalliimpaa/m3, mutta koko yksittäisessä rakenteessa ero on satoja tuhansia kruunuja, jotka vain heitetään hukkaan, koska suunnittelija pelkää vastuuta kaikista seurauksista, paitsi rakenteellis-taloudellisista! Siinä hänellä on täysi tuki Roope Ankan rahasäiliöltä, eli: Me kaikki, jotka maksamme veroa!
Myönnän, että tulen ärtyneeksi, kun joku mainitsee sanan "konstruktör", kun kyse on rakentamisesta ja erityisesti betonista rakennuksessa! Minulla on täysi kunnioitus, jos konstruktör sanoo minulle, että minun pitää toimittaa "specialbetongblandning" siksi että.... Kun hän selittää miksi, ymmärrän ja silloin kaikki ovat samaa mieltä! Mutta kohtaan (todella usein) konstruktörer, jotka eivät ymmärrä eroa siinä, sekoittaako betoniin luontoporeainetta!! Te, jotka tiedätte vähän betonista, ymmärrätte varmasti turhautumiseni, kun pitää toimia näin tietämättömän henkilön kanssa, joka ohjailee betonilaatuja siitä, mitä minun pitäisi toimittaa! Että ei ymmärrä eroa sekoittaako betoniin luontoporeainetta, on suunnilleen kuin kirvesmies ei erottelisi 3"-naulaa ja 3"-ruuvia! Sen perusteella useimmat ymmärtävät, että tulen ärtyneeksi, kun kyse on rakennusinsinööreistä suurprojekteissa.
En ole betonin professori, mutta tiedän ainakin, mitä opitaan ensimmäisellä luokalla: Isä on kiltti ja äiti soutaa......
En ole betonin professori, mutta tiedän ainakin, mitä opitaan ensimmäisellä luokalla: Isä on kiltti ja äiti soutaa......
Klikkaa tästä vastataksesi