bobbo77
bobbo77: Parocilla on joitakin ikää kestäviä teippejä.. voisitko käyttää tavallista folioteippiä saumoihin ja kalliimpaa läpivienteihin ja vastaaviin.. luulen, että Byggmaxilla on teippi alle 100 kruunun, mutta en ole testannut sitä..
2 vastausta · 5,6k lukukertaa
R
Richtmann: Älä raaputa päitä, ne viistetään veitsellä, esimerkiksi katkoteräveitsellä. Miksi ei raaputusta = ne "pullistuvat" silloin.
4 vastausta · 3,3k lukukertaa
G
Gabbe1: Usein esitetään mielipiteitä siitä, että teräspalkit olisivat huonompia paloturvallisuuden kannalta, mutta mielestäni se on liioiteltua. Kun teräspalkki lämpenee niin paljon, että se romahtaa, sinulla on huomattavasti suurempia ongelmia kuin se; talo on pelastumiseltaan menetetty, ja jos sisällä on vielä ihmisiä tai eläimiä, hän/hän/se on ollut kuolleena jo kauan. Sitten
9 vastausta · 8,2k lukukertaa
S
sixten88: Jos se on rakennettu lättreglar:lla, se ei ole kantava, mutta sen tulisi olla kantava, jos se on rakennettu förstärkningsreglar:lla.
2 vastausta · 2,1k lukukertaa
C
_chrille_: Hei! olen itse tehnyt vastaavaa. Vuokrasin "stämp" kuten lainatussa kuvassa alla. Tein kuten kuvassa, sijoittaen säännön ylhäälle mutta pitkin molemmin puolin seinää niin, että ne keventävät seinän kuormitusta. Kuinka monta m.m riippuu talosi rakenteesta ja kuormituksesta. Palkkasin rakennussuunnittelijan, joka auttoi minua olemaan sekä KA, että laatimaan piirustuksen rakennuslupaa
1 vastaus · 3,8k lukukertaa
C
_chrille_: Pitäisi olla asennusohjeessa mikä on etäisyys palavasta materiaalista. Jos ei ole, puhu julan kanssa. Kun olet saanut mitan, voit sitten alkaa etsiä sopivaa ratkaisua.
1 vastaus · 2,2k lukukertaa
M
mk31: Olen vähän samassa tilanteessa. Luukkuni on samalla korkeudella kuin kipsilevy katossa. Mietin ensin naulata listan luukkuun. Kysymys on, miten tehdään takaosassa siinä tapauksessa? Jos siellä on lista, luukkua ei voi avata. Kuinka te olette tehneet, jos ette ole tasoittaneet?
2 vastausta · 6,1k lukukertaa
S
Svanteman: 25mm mitä kiinnitettynä sivulle?? Saattaa olla, että tarvitsee rakennusluvan, jos rakennuksen toimintoja muutetaan olennaisesti, kuten kauniisti sanotaan.
2 vastausta · 1,6k lukukertaa
Kutte Heitmann
Kutte Heitmann: [citat] Olen samaa mieltä. Soita vakuutusyhtiöösi tai ota yhteyttä rakentajaan, joka voi tehdä kosteusmittauksen. "Miten havaitsit kosteuden talossasi ja miten pystyit myymään sen? Vai korjasitko ongelmat ennen?" Huomasin homeen, kun istuin lattialla toisen päätyseinän vieressä ja yritin kytkeä stereot. Silloin tuli haju, jonka tunnistin, mutta jota en halunnut siellä olevan. Joten
14 vastausta · 10,1k lukukertaa
A
anderssoncatarina: Nyt on pian aika maalata keittiö uudelleen. Ensin maalaamme katon, joka on huonosti maalattu edellisen omistajan toimesta (se on raidallinen), ja olemme hioneet ja tasoittaneet vähän halkeamia, jotka ovat ilmestyneet "vanhaan" maaliin, joka on vain pari vuotta vanha... Mitä on tärkeää ajatella, kun valitsen maalin, mitä tulee maalin ominaisuuksiin (ei sävyihin)? Meidän täytyy hankkia
0 vastausta · 2,4k lukukertaa
A
anderssoncatarina: Kiitos vinkistä, toimi loistavasti!
2 vastausta · 3,3k lukukertaa
B
BigBenz: Aion poistaa vanhan lämminvesivaraajan ennen talvea, olen melko kätevä ja ajattelin siksi purkaa sen itse. Nyt kysymys: tietääkö kukaan, onko varaajassa asbestia, esimerkiksi eristeessä tai pohjassa? Varaaja on model eryl lämminvesivaraaja. Valm.vuosi 1975. Valm.nro 47164. Olen erittäin kiitollinen vastauksesta. /robert
0 vastausta · 1,4k lukukertaa
P
PCLarsson: ei talonpoikaistyyliä funkistalossa ;-) Lähde liikkeelle talosta muuten ja sovita samaan tyyliin... Terveisin /PC
1 vastaus · 1,5k lukukertaa
F
byggare henke: se on totta ja jokainen tekee juuri kuten haluaa... :-) voi vain antaa vinkkejä
8 vastausta · 5,4k lukukertaa
F
fidelie: Juuri minun mekaniikan peruskurssini oli "rakenteilla" jossain modernisointitarkoituksessa kun opiskelin sitä, opiskelen kemiaa, joten kirjallisuus koostuu kansiosta, jossa on papereita, mutta erittäin oivaltavia otsikoita... Mutta tarkistan sinun kappaleesi :) Haha, tai sitten on rakennettu helvetin väärin :D
5 vastausta · 4,3k lukukertaa
·
M
MagnusRö: Kiinnostavaa, mutta ei vastaa suoraan kysymykseen, koska he puhuvat enimmäkseen kasvuvaiheesta. Ajattelen vahinkoa, joka on ollut laajalle levinnyt, mutta joka nyt kuivuu. Onko vanha vahinko pahempi kuin luonnollisesti esiintyvät home-itiöt jatkovahingon kannalta?
4 vastausta · 1,3k lukukertaa
[SKPG]Zamora
[SKPG]Zamora: Nyt olen puhunut savupiipun nuohoojan kanssa, 0,7 mm on ohuinta, mikä hyväksytään. Mutta kuten Fotografen sanoo, levyn tulisi olla paksumpi jälkien välttämiseksi.
3 vastausta · 1,3k lukukertaa
L
Lagerlokal: Hei Aion rakentaa joitakin varastoja kellariin ja haluan niiden olevan suhteellisen murtovarmoja. Ajattelin rakentaa seinät ja sitten naulata pellin päälle, onko jollakulla hyvää ehdotusta sopivasta peltimateriaalista, joka on sekä riittävän paksu että hyvään hintaan? Vai onko olemassa peltiä, jota voi käyttää suoraan ilman runkoa? Tai joku muu hyvä idea? Kiitos etukäteen!
0 vastausta · 1,3k lukukertaa
L
lasmus: Olen juuri alkanut remontoida asuntoamme, joka on rakennettu joskus 1920-luvulla, luulisin. Asunnon läpi kulki maalattu, röpelöinen rakennetapetti (sellainen, jossa on sahanpurua), jota en vain voinut sietää. Koska haluan maalatut seinät, suunnitelmani oli repiä tapetti, tasoittaa ja maalata. Sanottu ja tehty, kun neljä kerrosta tapettia oli revitty pois, päädyin johonkin, jota luulin
0 vastausta · 2,2k lukukertaa
E
Eld: Mira supersil on saatavana noin 20 eri värissä.
1 vastaus · 1,7k lukukertaa
Tyresö
Tyresö: Kaikki riippuu siitä, aiotko rakentaa autotalliin yläkertaa. "Byglarna" tai kuten niitä kutsutaan: korgarna voi laittaa c/c 40 cm välein, ja jos sinulla on 4 "tolvor" kahdessa tasossa, mielestäni sen pitäisi riittää hyvin. Soita varmuuden vuoksi Ytongille ja kysy mitä he ajattelevat siitä raudoituksesta. Lähden siitä olettamuksesta, että aiot valaa katkeamattoman täyspitkän palkin
1 vastaus · 2,9k lukukertaa
Tyresö
Tyresö: [citat] Heti kun asetat piikkauskoneen laattaan, olet ottanut vastuun koko laatasta! Ei ole merkitystä, tiedätkö missä lämpöputket ovat, piikkauskone särkee betonin arvaamattomalla tavalla - ja tulet varmasti piikkaamaan rikki lämmitysputken. Laskussasi lukee yrityksen Y-tunnus, soita verottajalle ja kysy yrityksen osoite ja puhelinnumero. Piirustuksesi mukaan yritys on tehnyt
10 vastausta · 7,7k lukukertaa
·
RilleRock
RilleRock: [citat] Ne ovat avoinna yläpuolelta ja puolestaan puolikas mm levy ympärillä ei luultavasti heikennä sitä niin paljon. Mutta voin olla väärässä. Aion testata levyllä, sillä ne maksavat vain noin 300 kr, ja sitten katsotaan. Tarkoitatko puista elementtisuojusta? Se, jos jokin, täytyy heikentää lämmönjohtokykyä? Olen tutkinut jonkin verran ja monen mielestä juuri niin on. Mutta
5 vastausta · 2,4k lukukertaa
M
MagnusRö: Selvä, glesen ovat niin lähellä toisiaan, ettei tule mitään heilahtelua. Minulla ei ole plyfa, mutta kylläkin paljon lattia-lastulevyjä, jotka revin irti.
6 vastausta · 6,1k lukukertaa
H
Helljonas: Olen parhaillaan kunnostamassa kellaria, kuvia tulossa myöhemmin.. olemme ostaneet, halkaisseet, leikanneet ja asentaneet keskikokoisia liuskekiviä noin 9 neliön seinälle. Nyt haluamme käsitellä seinät saadaksemme tummemman sävyn ja jotta ne olisivat helppohoitoisia, mitä tulisi käyttää? öljy? vaha? saippua? olen etsinyt hieman, mutta en löydä mitään konkreettista vinkkiä! APUA!
0 vastausta · 2,0k lukukertaa
C
_chrille_: [citat] Tismalleen! Nikotiinivaurioituneilta ne näyttävät...:@ Minun piti maalata eilen uudelleen "uusin hankkimani" listat...q(;^;)p
7 vastausta · 2,1k lukukertaa
S
stefan_rk: Aion siistiä kellarin huoneen seiniä. Ikkunoiden ympärillä alaosassa on noin 10 cm syvä rako sisäseinän ja ikkunan ulkoreunan välillä. (katso liitetty kuva) Pitäisikö minun täyttää tuo tila laastilla vai voinko "täyttää" sen tyyppisellä kivivillalla. Vai tuleeko siitä liian pehmeää ja säröyhtyykö se? Kiitollinen vinkeistä!
0 vastausta · 2,7k lukukertaa
·
Ola78
Ola78: [citat] Sekä T-flex että Sika IgasPistolet ovat ainakin omalta osaltani olleet nähtävissä jälleenmyyjillä, missä asun, mutta olet oikeassa siinä, että niitä myydään todennäköisesti eniten suoraan suurille yrityksille suurissa erissä. Työpaikallani käytämme T-flex:ä ja saamme säännöllisesti laatikoita, joten ostan omani sieltä paljon parempaan hintaan kuin
4 vastausta · 5,5k lukukertaa
Tyresö
Tyresö: Ihan oikein ajateltu! Ilmarako myös seinässä. Jos sinulla on avointa tilaa kattotuolin kohdalla, jossa kattorako ja seinärako kohtaavat, seuraat ohjekirjaa kuten kuuluukin. Seinärakon ja seinäeristeen välillä voit käyttää asfaboardia - musta puoli ulospäin. Täällä foorumilla on varmasti joku, joka tuntee asfaboardin vaihtoehdot paremmin.
1 vastaus · 3,3k lukukertaa
J
Jacob_i_uppsala: Kiitos avusta! / Jacob
4 vastausta · 4,1k lukukertaa
J
4 vastausta · 4,1k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.