Hei

Ajattelin aloittaa yläkertani eristämisen pian enkä ole aivan varma, minkä vaihtoehdon valitsen.

Jäykkä kattorakenne, jossa punaiset viivat osoittavat eristysvaihtoehdon 1 (koko kattoon) ja keltaiset viivat vaihtoehdon 2 (seinään asti).

Vaihtoehto 1: Punainen viiva, eli koko katto ullakon ulkopuolelle.

Vaihtoehto 2: Keltainen viiva, eli eristys seinään asti ja ullakko eristämättömäksi.

Talon toimittajien piirustusten mukaan he tekevät vaihtoehdon 2 mukaan.
Yksi naapuri teki vaihtoehdon 1 ja mielestään minun pitäisi tehdä samoin.

Onko kummallakin vaihtoehdolla etuja ja haittoja?

/Ystävällisin terveisin Mattias
 
  • Rakennuksen eristyskaavio, jossa punaisella viivalla merkitty vaihtoehto koko katon eristämiseen ja keltaisella viivalla merkitty seinän eristäminen ullakon ollessa eristämätön.
Ola78
Olen samaa mieltä kuin naapurisi, vaihtoehto 1. Mutta riittää, että eristät viistoa katon tukipalkkien seinään asti ja sitten lisäät paksun eristekerroksen ullakolle. Näin tein meidän talossamme. Katso esimerkiksi , siellä on ohjeita eristämättömän yläkerran eristämiseen.
 
Hei

OK, mutta pelkästään vinokaton eristäminen tukijalkaseinään saakka kuulostaa tyhmältä idealta?
Silloin sinulla on kylmä tila tukijalkaseinän kipsilevyn takana?

Se kuulostaa samalta kuin vaihtoehto 2, paitsi että jätit seinän eristämättä?
Kattotila on jo eristetty palkistossa.

Mattias
 
Ola78
Olin vähän väsynyt kun kirjoitin ensimmäisen postaukseni, tarkoitin vaihtoehto 2, anteeksi :blushing: oli vähän huolimattomasti kirjoitettu minulta. Eristin vinokaton alas tukijalkaseinään asti, naulasin ylimääräiset palkit tukijalkoihin ja eristin niiden väliin sekä myös eristystä kissantuulikaapin lattialle. Asiaan kuuluu, että olen parhaillaan remontoimassa meidän 20-luvun taloa, joten rakensin uudet tukijalkaseinät, joihin laitoin haluamani paksuuden, sitten muovi ja sitten makaavat 45*45, raakapontti ja viimeisenä kipsi.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.