1 793 lukukertaa ·
2 vastausta
2k lukukertaa
2 vastausta
Ilmanvaihtoputken kotelointi?
Jäsen
· Västra Götaland
· 2 viestiä
Hei!
Rakennan parhaillaan taloa (kokonaisurakka) ja kävin siellä eilen katsomassa, miten rakennus etenee.
Seinille on aloitettu kipsilevyjen asentaminen sisäpuolelle ja hämmästyin huomatessani, että alakerran (rakennamme kaksikerroksisen talon) kolmessa huoneessa on rakennettu ikään kuin kanava noin 40-50 cm katto- ja seinärajaan, jossa ilmanvaihtoputket kulkevat.
Se muistuttaa hieman tätä ratkaisua:
http://4.bp.blogspot.com/_1pAtPni9xSI/R4fmAzuHbVI/AAAAAAAAAcw/_gMd-Ht6i-c/s400/IMG_3413.jpg
vaikka se, mitä he ovat tehneet talossani, on enemmän neliömäistä ja on tarkoitus olla täysin tasainen muiden seinien tapaan.
Onko se standardikäytäntö, että tehdään näin? Olin odottanut huoneita olevan neliömäisiä ilman sellaisia lisärakenteita, jotka ulottuvat olemassa olevien seinien ulkopuolelle ja jotka jo nyt näen tulevan haittaamaan suunniteltua sisustusta.
Kiitollinen vastauksesta!
Terveisin hämmentynyt rakentaja
Rakennan parhaillaan taloa (kokonaisurakka) ja kävin siellä eilen katsomassa, miten rakennus etenee.
Seinille on aloitettu kipsilevyjen asentaminen sisäpuolelle ja hämmästyin huomatessani, että alakerran (rakennamme kaksikerroksisen talon) kolmessa huoneessa on rakennettu ikään kuin kanava noin 40-50 cm katto- ja seinärajaan, jossa ilmanvaihtoputket kulkevat.
Se muistuttaa hieman tätä ratkaisua:
http://4.bp.blogspot.com/_1pAtPni9xSI/R4fmAzuHbVI/AAAAAAAAAcw/_gMd-Ht6i-c/s400/IMG_3413.jpg
vaikka se, mitä he ovat tehneet talossani, on enemmän neliömäistä ja on tarkoitus olla täysin tasainen muiden seinien tapaan.
Onko se standardikäytäntö, että tehdään näin? Olin odottanut huoneita olevan neliömäisiä ilman sellaisia lisärakenteita, jotka ulottuvat olemassa olevien seinien ulkopuolelle ja jotka jo nyt näen tulevan haittaamaan suunniteltua sisustusta.
Kiitollinen vastauksesta!
Terveisin hämmentynyt rakentaja
Se pitäisi olla mahdollista vetää ilmanvaihtoputket välipohjaan, koska kyseessä on uudisrakennus. Sinun pitäisi nähdä piirustuksista, miten putkien on tarkoitus kulkea. Tuntuu, ettei ole oikein rakentaa kanavia putkia varten uudessa talossa. Mikä talotoimittaja sinulla on? Eri valmistajien välillä voi olla eroa.
Jäsen
· Västra Götaland
· 2 viestiä
Kiitos Matti, kuten sanot, sen pitäisi näkyä piirustuksissa, täytyy pyytää jotakuta, joka osaa sen paremmin kuin minä, katsomaan miltä se näyttää. Olin vain olettanut, että niin ei enää nykyään rakenneta...
Klikkaa tästä vastataksesi