Hei!
Olen tekemässä asunnon remontointia ja pohdin, pitäisikö asentaa eräänlainen sisäosa, johon voi liittää mekaanisen tuulettimen, joka sitten puhaltaa ulos lämpimän ilman ja siten lämmittää koko asunnon erittäin nopeasti ja tehokkaasti. KUITENKIN, se on katastrofaalisen ruma verrattuna tavalliseen muurattuun avotakkaan. Ja koko, ikkuna, materiaali, kustannukset jne. ovat valmistajan rajoittamia.

Joten tässä tulee kysymykseni, ja kaikki ratkaisut kustannuksista riippumatta ovat kiinnostavia, VOIKO muurata avotakan, jossa voin itse valita muodon jne. JA johon on mahdollista liittää mekaaninen tuuletin puhaltamaan ulos lämmintä ilmaa?

Sisäosan toiminta on se, että ”aukko” tulen alla ja takana on ilmassa, tämä ilma lämpenee lämmön säteilemällä ”seinän” läpi ja sitten lämmittää aukon ilmaa. Sitten tuuletin puhaltaa tämän lämmitetyn ilman ulos ritilän kautta sivussa.

Tietysti ei voi saada yhtä tehokasta ratkaisua, jos muuraa kaiken itse, koska sisäosa on rakennettu tätä tarkoitusta varten, mutta vaikka saisi vain puolet lämmöstä, se olisi erittäin kiinnostavaa, koska suunnittelu on erittäin tärkeää minulle.

Mitä luulette? Voiko taakse muurata jonkinlaisen ”aukkoisuuden” samalla tavalla? Tai onko olemassa jokin muu älykäs ratkaisu, josta joku on kuullut, jossa voi liittää ulospuhaltimen tavalliseen muurattuun? On siis jollakin tavalla lämmitettävä ”puhdas” ilma, jonka voi sitten puhaltaa ulos.

Pääasiassa kyse on, MITEN voin rakentaa muurattua avotakkaa niin, että voin liittää mekaanisen tuulettimen, joka puhaltaa ulos lämmintä ilmaa sivussa?

Jos olet lisäksi muuraaja tai tunnet jonkun, saat työn heti. Sijaitsen Tukholmassa, voin maksaa matkan ja majoituksen, jos joku on valmis tekemään matkan.

PS. Liitteenä nopea piirustus, miltä haluaisin muurattavan avotakan näyttävän.
Kiitos etukäteen!

Ystävällisin terveisin

Emile

• Luonnos muurattavasta takasta, jossa on mitat ja muotoilut suunniteltua mekaanista ilmapuhallusta varten.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.