en halua olla ärtyisä, mutta eikö kukaan lukenut inlägg 14?
Jos on useampia reikiä, otetaan yksi kerrallaan.
Kohdista laser, sahaa reikä ja toista kunnes kaikki reiät ovat valmiina.

Olen itse kokeillut valmistaa pieniä jiggejä, joissa on ulospäin käännetty keskipiikki, ja olen asettanut ne rasioihin. Minulla oli useita eri rasioiden kokoon ja pidin sitä erittäin kätevänä.

Jossain vaiheessa huomasin kuitenkin, että tällaisten ratkaisujen tarkkuus on melko rajallinen. Perusongelma mielestäni on, että niin kauan kuin reikiä ei ole sahattu, ei levyä voi luonnollisesti pitää tarkasti siinä asennossa, jossa sen pitäisi olla, vaan se täytyy pitää "edessä" ja yrittää katsoa, että se on keskellä siihen nähden, mihin sen pitäisi mennä, ennen kuin painaa ja saa merkinnän...liian usein se menee muutaman millimetrin väärin. Erityisesti, jos työskentelee vanhassa talossa, jossa asiat eivät ehkä ole niin yhdensuuntaisia ja suorakulmaisia. Ja tämä perusongelma on olemassa myös hole-in-one-, laser- ja vastaavien kanssa.

Nykyään mittailen ja olen sitä mieltä, että se on paras tapa.

Farzan sanoi:
Itse olen kokeillut jonkin verran itse valmistettuja pieniä jigejä, joissa on ulospäin osoittava keskuspiste, jotka asetin rasioihin. Minulla oli useita eri rasioiden kokoja varten ja ajattelin, että se oli todella nokkelaa.

Ajan myötä huomasin kuitenkin, että tällaisten ratkaisujen tarkkuus on kuitenkin melko rajallinen. Perusongelma mielestäni on, että niin kauan kun reikiä ei ole sahattu, ei levyä voi tietenkään pitää tarkalleen siinä, missä sen pitäisi olla, vaan se täytyy pitää "edessä" ja yrittää nähdä, että se on keskellä sitä, missä sen pitäisi olla ennen kuin painaa ja saa merkinnän... siitä tulee liian usein muutaman millimetrin virhe. Erityisesti jos työskentelee vanhassa talossa, jossa asiat eivät ehkä ole niin yhdensuuntaisia ja suorakulmaisia. Ja tämä perusongelma on myös hole-in-onen, laserin ja samankaltaisten kanssa.

Joten nykyään mittaan ja mielestäni se on paras tapa.
Samoin koen sen. Sen sijaan käytän centreringsgrunkat, jotka tulivat dosfräsien mukana, onnistuakseni mittaamaan keskuksen rasiasta. Tietenkin voi yhtä hyvin valmistaa omia centreringsgrunkat, ideana on mitata rasian keskus.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.