4 252 lukukertaa ·
10 vastausta
4k lukukertaa
10 vastausta
Ruuvin vetäminen laudan läpi kipsiseinään
Aion kiinnittää 21 mm paksuja lankkuja seinään, joka on verhoiltu kaksinkertaisella kipsilevyllä. On vähän hankalaa asentaa mollynyssejä tai tavallisia kipsinyssejä kaikkialle, koska muun muassa minun pitää sopeuttaa lankun reiät täsmälleen nysien kanssa. Onko olemassa jotain ruuvi/nysse-ratkaisua, jossa voin kiertää ruuvin ja nysän suoraan lankun läpi SEN JÄLKEEN, kun se on asennettu, täydentämään niitä ruuveja, jotka asensin perinteisellä tavalla?
Joo, se oli aika fiksu. Riittää, että kohdistan kaksi ruuvia oikein, poraamisen ja tulppien laittamisen jälkeen, niin myös muut ruuvit osuvat oikeaan 
...mutta mielenkiinnosta, sanotaan että lauta on jo paikallaan enkä halua purkaa sitä, onko silloin mahdollista vahvistaa ruuvaamalla "jotakin" laudan läpi? En siis halua käyttää kulmarautoja tai vastaavaa.
...mutta mielenkiinnosta, sanotaan että lauta on jo paikallaan enkä halua purkaa sitä, onko silloin mahdollista vahvistaa ruuvaamalla "jotakin" laudan läpi? En siis halua käyttää kulmarautoja tai vastaavaa.
Aion käyttää sitä tekniikkaa, jota suosittelit edellisessä viestissäsi, kysymykseni on enemmän yleistä kiinnostusta...SBH sanoi:
Ajattelin esimerkiksi, että voisi käyttää pitkää universalitulppaa tai jotain, joka menee sekä puun että kipsin läpi ja muotoutuu kipsin taakse, ja käyttää pientä metallilevyä vastatukena, jotta ruuvin kanta ei painu tulpaan... tai jonkinlaista mollya, jossa on irtonainen "vastarenkaan tuki". Jos sellaisia olisi, se helpottaisi monissa tilanteissa, mutta minun on kai vain lähetettävä patenttihakemus.
Ajattelin väärin Mollystä, se ei tarvitse erityisrakennetta, kunhan materiaalin paksuus + seinä täsmäävät tulpan kanssa, niin Molly toimii hyvin, vaikka kiinnittäisi sen "materiaalin ulkopuolelle", jonka haluaa kiinnittää.
Olen käyttänyt naulatulppia kaksinkertaisessa kipsissä. Toimii erinomaisesti. Nämä asennetaan siis kun lauta on jo paikoillaan. Omalla kohdallani olen asentanut jalkalistoja ja muita.Hantlangaren sanoi:
Jäsen
· Västra götaland
· 118 viestiä
Hei!
On olemassa "älykkäitä" tappeja, joita voit käyttää haluamaasi.
Niitä kutsutaan joskus vippexpander tai fjäderexpander.
Haittapuolena on, että joudut poraamaan vähän suuremman reiän sekä laudan että kipsin läpi.
Tämä kuva on Harald Nyborgin kotisivulta

On olemassa "älykkäitä" tappeja, joita voit käyttää haluamaasi.
Niitä kutsutaan joskus vippexpander tai fjäderexpander.
Haittapuolena on, että joudut poraamaan vähän suuremman reiän sekä laudan että kipsin läpi.
Tämä kuva on Harald Nyborgin kotisivulta

Klikkaa tästä vastataksesi