12 293 lukukertaa ·
4 vastausta
12k lukukertaa
4 vastausta
Korjata ja vesitiivistää parvekkeen lattia?
Minulla on parveke kooltaan 8 neliömetriä (2 metriä syvä ja 4 metriä pitkä) betonista, jonka alla on varasto. Parveke on rakennettu samanaikaisesti talon kanssa vuonna 1937. Kun sataa, vesi valuu betonin ja uloimman teräspalkin välistä, mikä aiheuttaa veden valumisen varastoon. Lisäksi parvekkeen pinta on vuosien mittaan kärsinyt, eikä ole enää täysin sileä. Ajattelin korjata asian valamalla kaadon parvekkeelle ja peittämällä sen kattohuovalla + ritilällä.
Miten teen tämän parhaiten? Millä valan, tasoitteella? betonilla? kiinnitetäänkö kattohuopa betoniin jotenkin?
Miten teen tämän parhaiten? Millä valan, tasoitteella? betonilla? kiinnitetäänkö kattohuopa betoniin jotenkin?
Jonkinlainen ulkokäyttöön tarkoitettu betoni, tavallinen valu tasoite ei kestä kosteutta vaan sijaitsee vedeneristyskerroksen alla.
Oletan, että pappi kiinnitetään jollakin, jos se nyt on oikea tapa suojata betonia parvekkeella, eikö riitä, että se valetaan ja maalataan? Tavalliset parvekkeet eivät vuoda sadevettä, mitä olen nähnyt.
Oletan, että pappi kiinnitetään jollakin, jos se nyt on oikea tapa suojata betonia parvekkeella, eikö riitä, että se valetaan ja maalataan? Tavalliset parvekkeet eivät vuoda sadevettä, mitä olen nähnyt.
Oletko varma, että tasoitemassa ei kestä vettä? Että se on vedeneristyskerroksen alla märkätiloissa ei varmaankaan johdu massan vedenkestävyydestä... Se mitä haluan on tiivistää betonin ja teräspalkin väli, joka on ulkoreunassa, sieltä se siis valuu alas, betoni ei vuoda. Ajattelin myös laittaa ylimääräisen levyn reunalle, jotta saisin veden ohjattua hieman pois, tämä täytyy myös tiivistää niin ettei vesi valu sen alle. Mielestäni vaikutti järkevältä laittaa kattohuopa, mitä myös tarkastaja ehdotti, kun ostin talon.
Ex casco tarjoaa ratkaisun tasoitteella, tiivistyksellä ja keraamisilla laatoilla.
http://www.pbgolv.se/Bilder/balkong_terrass.pdf
Uskon, että Cc Höganäs:lla on myös järjestelmä, heillä on ainakin tiivistystä varten, heidän verkkosivullaan voi esiintyä arkkitehtina, niin hauskat tuotteet tulevat esiin.
Minulla ei ole mitään kokemusta yllä olevista, vaan se on sellaista, mihin olen törmännyt etsiessäni parvekkeen tiivistystä alla olevan huoneen kanssa; minun tapauksessani käytin kumikalvoa, koska se oli puurunko ja paljon kulmia.
http://www.pbgolv.se/Bilder/balkong_terrass.pdf
Uskon, että Cc Höganäs:lla on myös järjestelmä, heillä on ainakin tiivistystä varten, heidän verkkosivullaan voi esiintyä arkkitehtina, niin hauskat tuotteet tulevat esiin.
Minulla ei ole mitään kokemusta yllä olevista, vaan se on sellaista, mihin olen törmännyt etsiessäni parvekkeen tiivistystä alla olevan huoneen kanssa; minun tapauksessani käytin kumikalvoa, koska se oli puurunko ja paljon kulmia.
Niin varma kuin voin olla tietämättä, luettu useista viesteistä foorumilla.
Mitä se sitten liittyy siihen?
Voi toki olla lajikkeita muuhun käyttöön, olen vain käyttänyt ja lukenut sellaisista, joita käytetään kylpyhuoneessa jne.
Paperin päällä se pysyy kuivana, ja jos kerrot mitä olet tekemässä, voinee olettaa, että myyjä tietää, mitä tarvitset, ainakin jos ostat joltain oikealta yritykseltä, ei Bauhausilta tai vastaavalta
Mitä se sitten liittyy siihen?
Voi toki olla lajikkeita muuhun käyttöön, olen vain käyttänyt ja lukenut sellaisista, joita käytetään kylpyhuoneessa jne.
Paperin päällä se pysyy kuivana, ja jos kerrot mitä olet tekemässä, voinee olettaa, että myyjä tietää, mitä tarvitset, ainakin jos ostat joltain oikealta yritykseltä, ei Bauhausilta tai vastaavalta
Klikkaa tästä vastataksesi