Tiedän, että pitäisi mieluiten käyttää teräsprofiileja, kun rakentaa seinää kellarissa. Mutta kuinka "huonoa" on rakentaa puulla teräksen sijaan. Mutta nyt on niin, että minun täytyy rakentaa kaksi seinää tulevaan kylpyhuoneeseen ja myös rakentaa seinä, joka jakaa suuren huoneen kahteen pienempään huoneeseen. Se on täysin uusi laatta lattialämmityksellä kellarissa, joten ei tule olemaan kylmää kellarin lattiaa, eikä mikään seinistä ole suorassa yhteydessä ulkoseinään.

Minulla ei ole kokemusta teräsprofiilien kanssa työskentelystä, joten ole kärsivällinen mahdollisesti hieman typerien kysymysteni kanssa.

Seinä, joka jakaa huonetta, on melko monimutkaisesti rakennettu, mm. liukuovi, TV:n pitäisi olla "upotettu", jotta se on samalla tasolla seinän kanssa + vähän muuta pientä, mikä tekee helpommaksi rakentaa tavallisilla puupalkkiseinillä. Lisäksi minulla on jo puumateriaalia ja ruuveja, joten puulla rakentaminen tulee halvemmaksi.

Kylpyhuoneen seinille tulee seinä-wc ja komero, joten se täytyy korvata palkkien välissä, missä ne ovat. Onko mahdollista rakentaa kylpyhuoneen seinät yhtä tukeviksi teräsprofiileilla ja korvat samalla tavalla kuin puupalkkien kanssa? Onko ehdoton ei rakentaa kyseisiä seiniä puupalkkien kanssa?

Käytin puuta kellarissani...sehän on kuiva tila.....

Minulla on joitain puuseiniä kellarissa, joissa puu on betonilattialla ja koskettaa ulkoseinää. Talo on rakennettu vuonna 67, eikä huoneissa ole mitään ongelmia (ne ovat lämmitettyjä).

Jos olisin rakentanut ne seinät tänään, en kuitenkaan olisi valinnut käyttää puuta, mutta minulla ei ole mitään raskasta seinillä..

Viimeksi muokattu:
Jos käytät kehikkoa ulkoseinää vasten, välttäisin puurunkoja. Jos kyseessä on väliseinä, puu voisi toimia yhtä hyvin, mutta on hyvä varmistaa, että seinän sisäosat tuulettuvat.

Ok, kiitos vastauksista!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.