Hei,

apua! Olen purkanut koko kellarin, puhdistanut ja vaihtanut katon jne., ja nyt olen päässyt lattialämmityksen asennusvaiheeseen. Olen tullut siihen tulokseen, että paras vaihtoehto on laittaa uritettu styroksi, jonka päälle laatoitus laitetaan "suoraan". Pinta-alani on noin 120 m2. Ongelma on, että asennus näyttää maksavan yli 180 000 kruunua (materiaali + työ). Sitten laatoituksen täytyy myös tehdä... se kuulostaa tietysti kalliilta. Tiedän, että se styroksin versio, johon laatoituksen voi laittaa suoraan, on kalliimpi, mutta tämä tuntuu erittäin kalliilta. Jos laitan styroksin version, joka vaatii valu, tarvitaan noin 3 m3 valuainetta ja se maksaa myös sekä materiaalin että työn muodossa. Onko mitään vinkkejä?

Buggaren

Miksi ei tavallinen styroksi, slang, raudoitus ja sitten valaa laatta?

Halvin ratkaisu on ostaa letkuja ja putkilistoja uppovalua varten (http://golvvarmebutiken.se/Vattenburen-golvvaerme/Foer-ingjutning).
Sitten kaadat kaiken päälle tasoituslaastia. Maksoin hieman yli 30.000kr 3,6 m3 täyttölaastista ja pumpusta.

Tämä tietysti edellyttää, että olet laittanut eristyksen uuden lattian alle!

Minulla on LK EPS 16, styroksilevyt 1mm alumiinilevyllä. Materiaali noin 180m2 (kahteen kerrokseen) maksoi 120.000 kr mukaan lukien putket, levyt, jakaja, vesitiiviit kaapit ja langattomat termostaatit sekä kaikki liittimet.
Laitoin ne itse ja minulla on sitten klinkkeri suoraan alakerrassa ja sauvaparketti yläkerrassa.

Huomaa, että lisääntyy noin 10-12.000kr kiinnitykseen 120 m2, jos otat LK:n, koska sinun on käytettävä Kiilto Flytfixia, jotta takuu olisi voimassa. LK on tietääkseni ainoa, joka "sallii" klinkkerit suoraan levyjen päälle...

Terveisin,
Anders

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.