Aion paljastaa alusrungon ja ajattelin niitata siihen kiinni muovin ja sitten teipata saumat. Sitten laitan 28x70 harvarimoitusta s400. Nyt kysymys: Haluan puupaneelin alakatoksi ja mietin, mitä naulojen mittoja käytätte? Aion ostaa 16G-naulaimen ja naulata piilossa, joten yksi naula per lauta, jonka mitat ovat todennäköisesti noin 120x12. Toimiiko hyvin 38 mm dyckert? En halua puhkaista yllä olevaa muovia.

Danne_83 sanoi:
Aion irrottaa alustan ja ajattelin kiinnittää muovin siihen ja sitten teipata saumat. Sitten 28x70 ritilä s400. Nyt kysymys: Haluan puupaneelin katoksi ja ihmettelen mitä mittaa nauloilla käytätte? Aion hankkia 16G pistoolin ja naulata piilotettuna, joten yksi naula per lauta, jonka mitat ovat todennäköisesti noin 120x12. Toimiiko 38 mm naulaus hyvin? Haluan välttää muovin puhkaisun yläpuolella.
Se on se kriittinen kohta.
Jos sinulla on sama paneeli kuin mitä minä olen asentamassa
http://www.sodrainterior.com/sv/Panel1/Obehandlade/Obehandlade2/Panel-4019-vitvaxad/
ja naulaat ponttiin, dyckerin on oltava < 36 mm, jotta muovi ei puhkea.

Minä olen jättänyt naulaamisen ja käytän sen sijaan Bilteman paneelikiinnittimiä 87-234. Kyllähän se on naurettavan lyhyt ruuvi, mutta höyrysulku ei takuulla vahingoitu.

En ole vielä ostanut mitään paneelia, mutta eihän paksuudessa niin suurta eroa varmaan tule olemaan. Tuntuu aikaavievältä ruuvata, joten haluaisin mieluummin naulata. Voin myös nostaa glesen paksuutta 34:ään, jos tarvitaan. En kuitenkaan halua mitään asennuskanavaa, koska minulla on jo huono sisäkaton korkeus. Onko jollain idea, kuinka syvälle naulan täytyy ankkuroida, jotta se pysyy. Tulen laittamaan noin 300–400 mm eristystä yläpuolelle.

• Tykkään
Atosh
  • Laddar…
Eikö olekin niin, että yleinen nyrkkisääntö naulalle on, että vähintään 2/3 osaa naulasta tulee olla kiinnitettynä siihen, mihin se kiinnitetään, eli alla (tai yläpuolella, jos kyseessä on katto) olevaan materiaaliin?

Joo, sitähän yleensä sanotaan. On olemassa 35mm dyckert, jonka mielestäni pitäisi toimia 12mm paneelilla, mutta haluaisin saada hiukan palautetta joltakulta, joka on käyttänyt vastaavanlaista mittaa. Parempi saada tietää, toimiiko se vai ei, ennen kuin hankin materiaalit.

Aiotko naulata ponttiin? Siellä paneeli on ohuempi, mutta naulaa dyckert 45 asteen kulmassa, niin se pysyy paremmin ja läpinaulaus ei ole ongelma.

Matti_75 sanoi:
Aiotko naulata ponttiin? Siellä on paneeli ohuempi, mutta jos naulaat hakan puskukulmassa 45 asteen kulmassa, se pysyy paremmin ja läpinaulaus ei ole ongelma.
Kyllä, niin oli ajateltu!

Vante sanoi:
Oletko katsonut liimalla päällystettyä dyckert [linkki]
Näyttää olevan vain 15G pistoolille ja haluaisin mieluummin ostaa 16G, koska naulat ovat edullisempia. Kuitenkin epäröin naulapistoolin ostossa. Valinta on paineilmalla toimivan Bosch GSK 64:n ja kaasukäyttöisen Hitachi NT65GS:n välillä. En tiedä, haluanko kaasukäyttöisen, ja jos valitsen Boschin, voin yhtä hyvin ostaa Bosch GSK 6434:n ja käyttää 1,8 vinonauhaista dyckert. Hinta on suunnilleen sama molemmille Bosch-pistooleille. Toimiiko 32mm liimalla päällystetyt naulat? Tuntuu liian lyhyeltä, mutta liima ehkä kompensoi lyhyen pituuden?

Ei ole helppoa tämä :(

Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.