Olen siirtämässä kylpyhuonetta ja samalla purkanut sisäkaton, koska siinä oli kosteusvahinko.
Ollakseni varma, että tein oikein, otin paikalle tarkastajan.
Hän sanoi, että minun pitäisi vahvistaa alla esittämäni palkki asentamalla 45x195-palkki rinnakkain sen kanssa ja ruuvata nämä yhteen ylä- ja alaruuvilla 50 cm välein.
Nyt kun olin tekemässä asian, otin vähän eristystä pois ullakolta ja huomasin, että olemassa oleva palkki menee suorasta asentoon, jossa se on noin 45 astetta kierteellä siellä missä se lepää tukensa päällä.
Miten toimin nyt?
Ei ole helppoa ruuvata yhteen uutta palkkiani sen kanssa joka on vääntynyt.
Voi nähdä, että se kääntyy pidemmälle sisään.
Tässä se on lisätty toiseen palkkiin, mikä tehtiin kun kattokupu rakennettiin (luultavasti 50-luvulla)
En uskalla ryhtyä irrottamaan kiertynyttä sääntöä sen korvaamiseksi.
Vinkki ruuvipuristimesta kuulosti mielenkiintoiselta.
Ehkä voisin aloittaa asettamalla ruuvipuristimen kauimpaan päähän... laittaa putken kiinnitykseen saadakseni hyvän vipuvarren, ja sitten yrittää vääntää sääntöä oikein ennen kuin laitan uuden paikalleen?!?
Muutamalla karkealla pultilla pitäisi olla mahdollista kiinnittää kiertyvä sääntö uuteen vahvistussääntöön. Ongelma on varmaan siinä, että ei halua "kiertää takaisin" vanhaa sääntöä liikaa, koska se voi horjuttaa muun rakenteen, joka on asettunut nykyisen säännön muodon mukaan. Riippuu toki siitä, mitä sen päällä lepää, en oikein näe sitä kuvista. Yleisesti ottaen vanha puutavara on paljon vahvempaa (tiheäkasvuista, paljon sydänpuuta) kuin uusi, joten se puhuisi sen puolesta, että uusi sääntö on muovautuvampi kuin vanha. Toisaalta hyvä puutavara ei yleensä kierry niin paljon.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.