Edellinen talomme omistaja on laajentanut "eteistä" olemassa olevan ulkoportaan betonin päälle. Tämä eteinen on eristetty ja seinät ovat valmiit, mutta nyt ajattelin korjata lattian ja minulla on muutamia kysymyksiä.
Tein hyvin yksinkertaisen luonnoksen, joka voi helpottaa ymmärtämistä.
Eteinen on 2 m² ja tällä hetkellä puolet lattiasta on betonia (oleva vanha ulkoportaikko, musta) ja toisen puolen ajattelin rakentaa eristyksellä ja lattialevyillä. (Sininen osa) Vanhan betonirappusen alla on ulkovarasto, joten itse portaikko on melko kylmä.
Millä minun pitäisi eristää vihreä alue, lattian alla jota rakennan?
Ajattelenko oikein, jos teen rungon ja asetan lattialevyn saadakseni saman tason (sininen)?
Tämän päälle haluaisin asentaa sähköisen lattialämmityksen sekä laatat.
Pitäisikö asettaa levy betonin/lattialevyn päälle ennen lattialämmityksen asentamista saadakseni yhtenäisen lattian, jos niin, mikä levy?
Olin ajatellut itsetasoittuvaa lattiamassaa T2-blå tai T2-quicknet?
Luin, että oli olemassa levy nimeltä ISOLECTA..
Monia kysymyksiä ja otan kiitollisena vastaan vinkkejä, jotta se ei halkeilisi kevättä kohti... Ja kyllä, aion ottaa yhteyttä sähköasentajaan lämmityksen osalta
En tiedä kuinka korkealla tämä sijaitsee maasta ja mitkä ovat kosteusolosuhteet, mutta yleisesti ottaen kun muutetaan tiloja, jotka ovat olleet ulkona/eristämättömiä sisätiloiksi/eristetyiksi, on olemassa riski kosteuden siirtymisestä ja sitä seuraavista homeongelmista, jos ei tehdä oikein. Jos on pieninkään riski, että betonirappusi sisältää kosteutta jonain osana vuotta, olisin tarkkana, etten laita puulistoja tai muuta orgaanista materiaalia suoraan sitä vasten. Joko metallilistat (tyyppiä Granab) tai puulistat metallivälikkeen päällä (eli tyyppiä Nivell, mutta tämä tilanne näyttää niin erityiseltä, että on luultavasti paras tehdä oma ratkaisusi). Ja samasta syystä, jos lattialevysi on puuta, mikä oletan sen olevan, laita muovi väliin siinä missä se kohtaa betonirappusen.
Kiitos vastauksesta, kyllä se on hieman erilainen alusta. Olen tarkistanut T2:n kanssa ja heidän Isolectansa voidaan laittaa betonia vasten (päästää mahdollisen kosteuden läpi). Aion laittaa kosteussulun puun ja betonin väliin.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.