On ero Leca ja Leca välillä.

Leca vahvuusluokassa 3 (3Mpa tai noin 30kp/cm2) on helppo sahata, käytin DeWalt alligaattorisahaa kovametallihampaisilla terillä, se sahasi kuin voita, täydellisin leikkuuin.

Huonommin meni Weber ISO-Leca lohkojen kanssa, ne olivat luokassa 5 (5Mpa) ja paljon kovempia.

Alligaattori ei tehnyt lainkaan siistejä leikkuuita, joten käytin kulmahiomakonetta timanttiterällä.

En kokeillut, mutta paras olisi luultavasti jalustalla oleva timanttisaha, mutta ne ovat kalliita, noin 4-500 päivässä vuokrattuna, verrattuna sataan alligaattorista ja 200 euron hintaan 23 cm timanttilevystä olemassa olevaan kulmahiomakoneeseen.

Nisken sanoi:
On eroa Leca ja Leca välillä.

Leca lujuusluokassa 3 (3Mpa tai noin 30kp/cm2) on helppo sahata, käytin DeWalt alligaattorisahaa kovametallihampaisilla terillä, se sahasi kuin voita, täydellisin leikkauksin.

Huonommin meni Weber ISO-Leca -blokeilla, ne olivat luokassa 5 (5Mpa) ja paljon kovempia.

Alligaattori ei tehnyt yhtään siistejä leikkauksia, piti käyttää kulmahiomakone timanttikiekolla.

En kokeillut, mutta paras olisi luultavasti timanttisyöpöydä nopeudella, mutta ne ovat kalliita noin 4-500 per päivä vuokrauksessa, vastaan satasen alligaattorille ja 200:- hankintaa varten 23 cm timanttilevy olemassa olevaan kulmahiomakoneeseen.
Jotain tällaista ehkä?
http://www.jula.se/tigersagblad-129027

Olen itse juuri muurannettani autotallin weberin uusilla Lecablokeilla, jotka ovat 25 paksuja, käytin terää, joka näytti tältä
http://hitachi-powertools.se/produkter.aspx?cat=1302&c=10460&prodID=14813
Ja se toimi erittäin kauan ja teki hienoja leikkauksia. Mutta sain oman Jula:sta, mutta en löydä tätä tuotetta enää sieltä, vain sen toisen, johon linkkasin.

• Tykkään
sibbor
  • Laddar…
Ostin "KWB" tigersahankärjen kovametallihampailla tigersahaani, varalle. Mutta se sahaa vielä huonommin kuin alligaattori, koska terä joustaa enemmän sivuttain, leikkaukset eivät ole täysin tasaisia ja suoria.

Lisäksi JOS ostat tigersahanterän, varmista ehdottomasti, että siinä on kovametallikärjet, muuten se kuluu liian nopeasti ja kuten sanottu, on eroa Lecalla ja Lecalla, Byggmax-harkot ovat pehmeämpiä (ja heikompia) ja toimivat luultavasti hyvin, kovempia harkkoja kuin luokka 3 ei mene hyvin...

Jotain mitä huomasin sahatessani on, että sinun tulisi tehdä leikkaus molemmille puolille ennen kuin sahaat kiven kokonaan läpi, jotta terä seuraa leikkausta ja saat suoran ja siistin pinnan.

Miksi tarvitsette sileitä siistejä leikkauksia lecaharkossa? Jos sattumalta tekee jotain kaunista lecasta, niin peitetäänhän se kuitenkin esim. rappauksella. Kun muurataan lecaa, niin käy oikein hyvin kirveellä ja kääntää leikkausosa sisään liitoskohdassa (ellei sitten ole muurari ja käytä lecaharkkoja päivittäin, siinä tapauksessa mielestäni on perusteltua ostaa 1000kr terä pistosahalle).

Rakensin esimerkiksi seiniä 45 asteen kulmassa, mikä aiheutti hemmetin paljon viistämistä. Hårdmetallblad för en 4-hundring teki tästä kiistatta helpoimman tien...

• Tykkään
PettsonB
  • Laddar…
Jouduin leikkaamaan kiviä silloin tällöin, monia puolikkaita kiviä ja joitakin pätkiä siellä täällä, kun muurasiin autotallin vyötäröä (siirsin 3cm ulospäin).

• Rakenteilla oleva autotalli, jossa telineitä ja tikkaat; projekti etenee kivien leikkaamisen jälkeen.
  • Rakenteilla oleva autotalli metsässä, keskeneräinen kattorakenne, rakennustelineitä ympärillä, syksyinen maisema.
Hmmm.... Näyttää siltä, että minun täytyy syödä vähän omia sanojani nyt ;)
Mutta tavallisessa seinässä/perustuksessa/muurissa ei tule kovin monta leikkausta, korkeintaan yksi per seinä ja kierros.
Mutta riippuu myös siitä, miten paljon käsitetään, minusta se ei ole paljon, mutta joku muu saattaa pitää kiveä per kierros kohtuuttoman paljon hakattavana.

:)
Mutta takaisin aiheeseen... Käytin 1 tigersågsbladet rakentamiseeni, ja se toimi hyvin. Lopussa hieman tylsistyi, mutta se on ymmärrettävää.

Kuinka monta leikkausta tulee per vuoro, riippuu rakenteesta: onko kyseessä neljä seinää (uusi talo) vai kolme (laajennus kuten minulla), aukot oville ja ikkunoille.

Minun tapauksessani ongelmat alkoivat kovemmalla ISO-Leca:lla, jossa täytyy tehdä aukot kulmapalikoille muuten tulee kylmäsiltoja. Joten leikkaamista tulee kyllä paljon.

Liitän kuvan "vääristyneestä" alligaattorisahauksesta ISO-Leca:ssa ja esimerkki siitä, kuinka paljon sahauksia tulee ISO-kulmapalikoissa. Viimeinen kuva näyttää, kuinka tiiviin haluan sovituksen olevan maksimoidakseni eristysarvon, kaikki ei-kantavat vaakasaumat (isopinta vasten isopintaa) ja kaikki pystysaumat (iso- ja lecapinnat) on liitetty PUF:lla.

Kellään ei varmaan ole tiiviimpiä seiniä kuin tässä... :p

Sahattu ISO-Leca-kulmapalanen, joka osoittaa tiheää sovitusta ja leikkausjälkeä energiatehokkuuden maksimoimiseksi. Taustalla rakennustelineitä.

• Sahattu ISO-Leca-harkko, jossa eristysvilla ja SPUF-tiivistetty liitos. Sopivan tiivis asennus maksimoimaan eristysarvo.
  • Muurattu seinä, jonka saumat on täytetty eristeaineella; työkalut näkyvät taustalla.
  • Tykkään
Jonny L
  • Laddar…
Olen vain leikannut muutamia lecablock. Mutta käytin kohtalaisella menestyksellä tavallista käsipyörösahaa. Minulla on sahaa, jonka ostin 250 kruunulla ja jota käytän "rumasanaamiseen".

Mutta se oli todennäköisesti luokka 3 block EI luokka 5 Leca, vai mitä?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.