Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
prototypen: [citat] Jos haluat sen näyttävän samalta kuin kuvassa, älä käytännössä laita mitään päälle, mutta käytä mahdollisesti painepesuria saadaksesi pehmeät osat pois. Jos öljyät, se tulee näyttämään juuri sahatulta käsittelemättömältä mäntyltä. Protte
Räknenisse: Ehdottomasti hyötyä oikealle henkilölle. Yritä mieluummin löytää joku kuin heittää roskiin. Ehkä ota yhteyttä lähimpään rakennusten entisöintiliikkeeseen ja kysy, voivatko he välittää...
Kapten_Haddock: En ole ihan varma siitä, onko punchveranda oikea nimitys. Se, mikä on eristetty, on talon sisällä, eikä se ulkone. Putket ovat vanhoja teräsputkia varmasti alusta lähtien vuodesta 1923, mutta ne vaikuttavat olevan hyvässä kunnossa, mutta luulen, että liitän maanpinnan yläpuolella sen sijaan, että riskeeraisin mitään. Pappen suhteen ajattelen vähän samalla tavalla, mutta toisaalta
Peter2400: Seinä kestää varmasti, mahdollisesti heikkoja kohtia ovat ehkä seinäkiinnike tai itse tv.
Anders Tintin Sandberg: Hei, asun Huddingessa rivitalossa ja minulla on halkeama katossa, joka ulottuu ylös yläkerran lattiaan asti, joten kun kävelee siinä, tuntee että siinä on irtonainen pala. Kysymys on, kuinka sen voi korjata. Ne ovat siporex palkit. Täytyykö koko kattopaneeli poistaa ja valaa uudelleen vai voiko sen kiinnittää jollain tavalla? Voiko sen tehdä itse? Tai millaista käsityöläistä minun
Ruttenrot: Sen pitää siinä tapauksessa olla muovitapetti, jossa on kohokuviointi. Tavalliset sileät, joissa on valokuvioituja kuvioita, näyttävät kamalilta, mielestämme.
Norrhyttan: Se on helppo korjata sille, jolla on sorvi, sen pitäisi maksaa vähän kahvileipää. Mutta olisin silti ostanut sarjan hintaan 229 kruunua sen sijaan, että käyttäisin energiaa etsimiseen (jos nyt ei satu tuntemaan taitavaa sorvaria läheisimpiin tuttavapiiriin, tai vielä parempaa, omaa sorvia). Valitettavasti en ole vielä ostanut sorvia. Jos et ole ratkaissut ongelmaa ennen kuin löydän
Kapten_Haddock: Ajoin sen päälle, ja uskomatonta kyllä, onnistuin irrottamaan suuria osia, kun olin saanut tarpeeksi pois saadakseni sorkkaraudan paikalleen, onni onnettomuudessa :) Ystävällisin terveisin /
Emil Karlsson 2: Hei Ajattelen muuttaa osan autokatoksestani pieneksi työpajaksi. Minulla ei kuitenkaan ole käsitystä siitä, mitä pitäisi tehdä perustuksen kanssa. Miten te ratkaisisitte tämän? Valaa kehys, asettaa pilareita vai jotain muuta? Huone on 3 x 5 metriä. Haluan mahdollisimman paljon kattokorkeutta, joten olen ajatellut pitää katon avoimena vinokattoisena, asentaa 2 ikkunaa vasemmalle
aandderss: Kiitos vinkistä. Seinät on rakennettu ontelolaattabetonista ja sitten niitä on tietenkin rapattu.
f91jsw: Suunnittelen laajennusta ja aion siirtää olemassa olevan ulkoseinän HEA-palkilla. Ajattelin asettaa palkin VKR-pilareille. Olen epävarma siitä, kuinka pilarien pituuden kanssa tehdään. Ulkoseinää ei pureta ennen viimeistä vaihetta enkä tiedä tarkalleen, kuinka pitkät pilarit tarvitsevat olla. Yläosassa oletan, että hitsataan kiinni levy, jonka päälle palkki asetetaan. Mutta
SBH: [citat] ei ole täällä ylhäällä oltu koko elämää. holgers on minulle hoitanut juttuja. ehkä nyt on toisin. en ole käynyt siellä 10 vuoteen
International Craftsman: Hei, sinun pitäisi olla ruuvi, jolla on 45mm (paksuus sääntö) ilman kierrettä, esiporaa sääntö, useimmat puuruuvit pystyvät pureutumaan terässääntöön, mutta se tulee olemaan suht auttava, saat enintään 2 ruuvia sääntökappaleeseesi, jos se on säädetty 45cc:llä, yksi liimasauma asennusliimalla ratkaisee tämän, vaihtoehtoisesti voit selvittää kuinka monta kerrosta kipsiä
avendere: Liityn ketjuun... Minulla on sama ongelma, Krautasta ostetut lattialastulevyt, myös tekstillä "This side down", oletan, että ne ovat samaa merkkiä kuin TS. Lastulevyt ovat oikea puoli alaspäin, koolaukset c/c 600 laserkohdistettu ja 2 mm / 2 m sisällä. Tästä huolimatta en saa pontteja täysin yhteen... paras tulos on 1 - 2 mm rako ja jopa lyön "kuninkaan ja isänmaan" puolesta... Joita
Satsuki: Tarvitsen rakentaa pienempi huone eristettynä solumuovilla. Ajattelin hyvin yksinkertaista rakennetta, kulmatolpilla ja ylätuilla, mutta tarvitsen jotain mihin kiinnittää solumuovi (koska rakenne on korkeampi kuin solumuovilevyt). Tuli mieleeni, että voisin ehkä ostaa verkkoa rullassa ja pingottaa sen, ja sitten kiinnittää solumuovin siihen. Mutta miten solumuovi kiinnitetään parhaiten
SBH: [citat] sama juttu. mutta ei mitään matrial betoniin paitsi syllisolering
sune73: Jep, sitten sitä voidaan koristella muutamalla listalla ja/tai jyrsiä näyttämään hieman paremmalta.
pelpet: Olin heti soittanut rakennusprojektin valvojalle ja vaatinut, että mitään kosteaa ei saa rakentaa umpeen ennen kuin hän on katsonut sitä. Kosteuden sisäänrakentaminen on yleensä iso, iso ei.
Blåbär69: Ja kuten tavallista, kun aloittaa jotain, seuraavat lisäkysymykset... Ne puupalaset, jotka menevät "kattoon", katso kuva. (En tiedä miksi kuva kääntyy, mutta nuolet osoittavat siis ylöspäin, ei muuta.) Pitäisikö ne päällystää muovilla vai onko ok laittaa laasti suoraan niitä vasten? Ei kai ole riskiä, että ne imevät mahdollisen kosteuden? Vaikka ne ovatkin jonkin verran
slacker: Drosen on oikeassa, Alkrylatfog, Målarfog tai kuten sitä voidaan myös kutsua Latexfog. Silikonia tulisi mieluiten välttää, koska se on yleensä kiiltävä eikä sitä voi maalata päälle.
Lewdis: [citat] Olet täysin oikeassa. Etsin kaikkialta, mutta kuten näet yläpuolella olevassa kuvassani, jaloissa on ruuvinreiät. Joten kiinnitän lattiaan ja kattoon sekä seinän ylä- ja alapuolelle. Kumi olisi siinä tapauksessa, ettei parkettiin tulisi jälkiä. Toisaalta jokaisesta jalasta tulee kolme ruuvinreikää.
Jonatan79: Näyttää pimeältä, erittäin ahtaalta. Kuinka korkea se on korkeimmassa kohdassa?
catherineb: [citat] Kiitos!
Mikael_L: Olen samaa mieltä kuin peternicklas. Avaa siitä, mistä haluat, esim. leikkaa koko levy poikki ja ruuvaa irti alapää. Kun kokoat takaisin, käytä esim. vähän rimoitusta (28x70), 22mm lautoja/råspont, OSB/plyfa-suikaleita, jotka asennat puoliväliin leikattua saumaa siihen osaan kipsiä, joka jää paikalleen, sitten ruuvaa takaisin se, mitä avasit. Havainnollistamiseksi, miten se
thomasx: Se on tarkoitettu antamaan vedenpitävän sulkemisen, auttaa vähän johdinta, jos itse kutistemuovi ei kuitenkaan kestä sovelluksessa.
Mike_the_pip3: Magnus on mahtava kurkistaa, hänellä on monia hyviä vinkkejä & kikkoja :thumbup: jo joskus tulee vauhtisokeaksi kun miettii liikaa, joten laskin pystylaudat ja naulasin alapuoliskot väliin. Kyllä minulla on ilmaa ylhäällä, mutta en ole valmis suljetun räystään kanssa, joten mietin vähän, miten saan tuulettimen paneelin ja katon kanssa hyvin räystäslaatikkoon, mutta se selviää
gwingren: Ah. Beijer sanoi siis väärin. :) Juuri kuten sanot, kyseessä ovat sellaiset kattokipsilevyt, jotka on hankittu Beijeriltä. Outoa, että rakennusmyyjä siellä ei tiedä enemmän asiasta. Hän sanoi, että ne ovat todella helppoja tasoittaa, kun niissä on viistetyt reunat. Ajattelin, että heidän pitäisi tietää, joten ostin ne hyvässä uskossa. :( Mutta sitten minun täytyy palauttaa ne
Pasi K: Kiitos AG A nopeasta vastauksesta! Kyllä, ilmarakoa ei tarvita samasta syystä kuin ulkopuolella. Ajattelin, että se voisi auttaa tasoittamaan mahdollisia epätasaisuuksia seinässä. Mutta talo ei ole niin vanha, joten se ei varmaankaan ole ongelma. Seinissä on koolaukset. Minun täytyy hankkia hyvä koolausetsin, - onko mitään vinkkejä? Ne, joita olen testannut, eivät ole olleet kovin
Rappala: Suurta taipumaa varten tarkoitetut välipohjat! http://www.knaufdanogips.se/index.php/byggsystem/system-innervagg-byggsystem/funktionsvaggar-system-innervagg/vaggar-med-teleskopfunktion