G
Grains: Olen asentanut kipsilevyt suoraan vanhaan puu-/lauta katto rakenteeseen puutalossa. Kuitenkin viistot ja tasoitetut lyhyet päät halkeilevat. Luulen, että tämä johtuu siitä, että talo liikkuu. Täytyykö kipsilevyt asentaa koolauksiin? Onko järkevää veistää suuri ura lyhyisiin päihin, jotta sinne mahtuisi paperinauha? Jotain muuta vinkkiä? Juuri nyt harkitsen jättää sen
0 vastausta · 2,0k lukukertaa
J
Joked: Kuulostaa hyvältä. Kiitos nopeasta vastauksesta. Sitten vaan kaasua.
2 vastausta · 1,4k lukukertaa
Bödde
Bödde: No niin, tehdään niin. Aion käyttää slamfärg, jotta puu hengittää hyvin! Kiitos vastauksista!
4 vastausta · 11,4k lukukertaa
G
Gabbe1: Päätelmä ei ole tyhmä, mutta se ei välttämättä pidä paikkaansa. Naapuri asuu, kuten ymmärrän, korkeammalla ja jos seinässä on kuormia, ne ovat todennäköisesti suurempia mitä alemmaksi talossa mennään. Voit ehdottomasti käyttää liimapuupilaria yhdessä teräspalkin kanssa, mutta muista, että pilarien alustan on oltava mitoitettu kestämään nämä pistekuormitukset.
6 vastausta · 6,3k lukukertaa
·
J
johannamalena: Olen ajatellut asentaa verhokiskon (ikea kvartal) kattoon kotona kattokiinnikkeiden avulla, mutta aloin miettiä eräitä asioita, joista ehkä joku täällä voisi olla kokemusta. 1. Katto on rapattu, ja sitten on betonia naapuriin asti, täytyykö minun ottaa huomioon rappaus vai voinko vain mennä eteenpäin? Olen kuullut paljon, että suuret tärinät voivat aiheuttaa rappauksen irtoamisen
0 vastausta · 4,4k lukukertaa
P
pehu: Kiitos vastauksista! Löysin esimerkin "Upplag för icke bärande innervägg" TräGuidenista. Se oli täsmälleen samanlainen kuin neljäs kuva yläpuolella, joten tunsin itseni erityisen turvalliseksi. Ajattelemani poikittaiset viivat ovat kuvan 3 oikealta vasemmalle menevät viivat. Arvailen, että ne merkitsevät palkkien väliset ristit ja niillä on jonkinlainen stabilisoiva tehtävä
3 vastausta · 2,8k lukukertaa
·
G
greberg: Ratkaisu oli laskea ikkunoiden korkeutta 2400 mm:iin i-palkin avulla ja sitten u-lohko yläpuolelle. Joten nyt meillä on 400 mm ikkunoiden yläpuolella, mikä toimii hyvin. Suuremmille osille (3600 mm ja suuremmat) meillä on sen sijaan kaksi i-palkkia. http://vartnyahus.tumblr.com
3 vastausta · 3,1k lukukertaa
·
Stefan N
Stefan N: Leca sekoitettuna tasoituslaastin kanssa sitten puhdas tasoite päällä toimii hyvin.
1 vastaus · 937 lukukertaa
A
aleklint: Kiitos vinkeistä! Luulen, että siistin sitä, ja sitten laitan jonkinlaisen levyn päälle. :)
4 vastausta · 1,8k lukukertaa
·
P
Pontstone: Hei kaikki iloiset, Olemme rakentamassa autotallia Ytong-kivestä, ja lähitulevaisuudessa aiomme rappata rakennuksen sisä- ja ulkopuolelta. Ulkopuolelle pintarappaus ruiskutetaan rappausruiskulla karkean pinnan aikaansaamiseksi. Olen saanut Ytong-kiven toimittajalta hinnan Caparolin rappausjärjestelmästä. Varmaankin hyvä, mutta melko kallis ja toimitusaika 10-14 päivää. Hiukan
0 vastausta · 5,8k lukukertaa
H
hagv: Vanha sisäkatto oli kiinnitetty alarunkoon
3 vastausta · 4,7k lukukertaa
·
M
manjana: Vastaan omaan kysymykseeni. Nyt kun minulla on vähän enemmän tietoa. http://www.åstrandstrappan.se/ He sijaitsevat Björkliessä, ei kovin kaukana Uppsalasta.
3 vastausta · 1,9k lukukertaa
R
rickard_89: Hei! Ajattelin kysyä, mitkä puutavaramitat tarvitaan, jotta voin rakentaa terassin, joka on 8,7 metriä leveä ja 3 metriä syvä ylemmässä kerroksessa. Korkeus on noin 3,5 metriä. Ajattelin kiinnittää kaiken uuteen "altanen" sisäänkäyntitasolla. Tarvitsen tietää, miten saan aikaan ylemmän kerroksen terassin, joka kestää painon 1-2 tonnia/neliömetri, koska haluan porealtaan
0 vastausta · 2,3k lukukertaa
C
corre: Gangstång voidaan taivuttaa, jos on vaikea löytää oikeaa halkaisijaa. Vaihtoehtoisesti patentband/spikband.
3 vastausta · 1,9k lukukertaa
jarlh
jarlh: Minne ne sijoittaa on kokonainen tiede... On olemassa runsaasti vaihtoehtoja, katso esim. http://www.thomann.de/se/studioakustiska-element.html Voi myös vaimentaa paljon tavallisilla huonekaluilla, esim. moniosainen kirjahylly kirjoineen voi tehdä ihmeitä. http://forum.studio.se/forum/31-studiobygge/ voi ehkä antaa joitakin vinkkejä.
2 vastausta · 2,1k lukukertaa
J
Jimmy__: Kiitos julkaisusta Klas.
2 vastausta · 2,4k lukukertaa
·
R
Rooney: [citat] Onko hiomatyökalu siis parempi kuin tasohiomakone? Tasohiomakone on pakko olla kotona, joten minun on ostettava uusi joka tapauksessa, mutta jos hiomatyökalu ratkaisee tehtävän paremmin, ostan sellaisen myös.
2 vastausta · 2,6k lukukertaa
E
entranced2: Se on itse asiassa peräsohva, joka rakennetaan veneeseen. Idea ei ole ollenkaan huono kaatumissaranoiden kanssa. Ajattelen vain, että istuin (18–21 mm merivaneria, joka vahvistetaan alapuolelta, jotta siitä tulee riittävän jäykkä) on 170 cm pitkä ja että se on melko heiluvainen ilman kiinnikkeitä, jotka tukevat istuimen alla, vain hyvin reunoissa. Haluaisin mieluiten välttää
2 vastausta · 2,3k lukukertaa
M
Manne N: Keskusteltuani ammattimaisten tasoiteasentajien kanssa ajattelen näin... Tiivistä betonilattia vesilasilla. Muutamia viikkoja myöhemmin - levitetään pohjamaali ja tasoite. En ole varma, onko vesilasi diffuusioavautuvia. Se ei ainakaan päästä vettä läpi, vaikka se saattaa päästä lävitse höyryä. Onko kenelläkään kokemusta vesilasin käytöstä tällä tavalla? Onko olemassa
3 vastausta · 9,3k lukukertaa
C
corre: Oletko tarkistanut Optimerasta ja XL-Byggistä, tai ehkä ByggOlesta jos olet Nackassa.
2 vastausta · 1,8k lukukertaa
·
J
johankul: Hei, olen uusi täällä foorumilla ja toivon, että postaan oikeaan kategoriaan. Mietimme, että rakentaisimme syvennyksen makuuhuoneemme seinään. Onko teillä vinkkejä, mitä materiaalia meidän pitäisi käyttää seinään, jos haluamme "valaa" betonia seinään, kipsilevy, mdf vai mikä olisi paras? Olen huolissani, että seinä imee liikaa vettä betonista ja halkeaa. Johan
0 vastausta · 915 lukukertaa
K
kuntri: Olen myös utelias siitä, mistä voi ostaa hienompaa plywoodia. Onko se edelleen kallista Ruotsissa?
10 vastausta · 17,1k lukukertaa
LtdRichard
LtdRichard: Hei! Aion vaihtaa osia sokkelista ja joudun leikkaamaan osan palkeista vähän matkan päästä seinästä. Voinko liittää ne sitten takaisin? Lattia heiluu tällä hetkellä, ja minun täytyy vahvistaa sitä, laittamalla poikittainen kantava palkki liitosten alle? Auttaisitteko hyvien ehdotusten kanssa, te mahtavat ihmiset rakennustaloilla!
0 vastausta · 2,6k lukukertaa
·
LtdRichard
LtdRichard: Hei! Tämä sisäseinä ei ole kantava, se jonka näette oviaukon kautta, voinko jatkaa lattian purkua sitä kohti vai kaatuuko se silloin? Mitä luulette? Miten tämä ratkaistaan? Ystävällisin terveisin [bild]
0 vastausta · 1,9k lukukertaa
·
Demmpa
Demmpa: Sanoisin, että mikään sisäseinä ei ole kantava, sinulla on noin 4,8 metrin pituinen alue, jolle ei ole seinää kattoristikoiden keskiosan alla. Talossamme, joka on noin 8*14 metriä, ei ole kantavia seiniä, jotka ulottuvat kattoristikoihin asti, kellarissa meillä on pitkittäinen seinä, joka voi kantaa lattian (kellarin ja maanpinnan välillä), jos lattiaan kohdistuu liian suuri
3 vastausta · 1,1k lukukertaa
·
G
glyrion: Siitä tulee 450 litran akvaario plus vähän kiveä ja tavaroita omatekoisella huonekalulla, ja sitten tulee kirjoja huoneen toiseen päähän.
10 vastausta · 1,1k lukukertaa
·
B
boxplayer: Heippa Aion siirtää aidan takaisin terassin päälle ja kiinnittää sen tiiliseinään. Kuinka kiinnitän nämä kaksi 45x95 palkkia tiiliseinään? Onko hyvä käyttää kahta parrunkenkää 45x96? Vai pitäisikö minun vain kiinnittää se tolppaan, jonka asetan muutaman senttimetrin päähän seinästä? [bild] [bild]
0 vastausta · 1,3k lukukertaa
·
B
Burt boris: Hei! Haluan tehdä aukon yhteen seinistäni. Siitä tulee kuin baaripaikka, joten en tule kaatamaan lattiasta kattoon, vaan noin 120x120 aukon, joka alkaa noin 120 lattiasta. Liitän ensin kuvan minne aukko tulee. Se on siis valkoinen laatikko seinässä A. [bild] Ja tässä on alkuperäinen piirustus, jonka sain hallitukselta: [bild] Nyt ne on otettu eri suunnista, toivottavasti ette mene liian
0 vastausta · 634 lukukertaa
·
A
andersmc: Olen rakentanut juuri kuten TS kuvailee. Kiinnitin kipsin vain OSB:hen huomioimatta mitään runkotolppia. Siitä tuli aivan erinomainen.
6 vastausta · 16,3k lukukertaa
Pytt
Pytt: Jos olen saanut oikean vaikutelman arkkitehdeistä, he taistelevat varmasti mahdollisuudesta päästä tekemään tällainen projekti. :)
3 vastausta · 2,3k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.