P
Olen alkanut asentaa lattiaa, mutta on täysin mahdotonta saada niitä täysin yhteen, jää 1-2 mm rako levyjen väliin vaikka kuinka paljon yritän. Eikö niitä pitäisi saada täysin yhteen?

Oletko laittanut ne ylösalaisin?

P
Ei, ei. Teksti this side down on alaspäin.

Ota klossi, noin 30cm, ja koputa vasaralla, sitten kun saat pienen osan lastulevyä, jossa on pontti, voit käyttää sitä koputtamiseen (koska se suojaa ponttia paremmin).

Joskus jää pieni rako, ei paljon murehdittavaa, pääasia on, että sinulla on kunnolla liimaa niin, että se nousee hieman ylös.

• Tykkään
Peter_K
  • Laddar…
P
Aion kokeilla seuraavalla rivillä. Onhan sitä vähän pelkoa, että vahingoittaa sponttia, sillä silloin seuraavan rivin asentaminen olisi vielä vaikeampaa.

Peter_K sanoi:
Ei todellakaan. Teksti this side down on alaspäin.
Itse vaihdoin levyvalmistajaa kahden huoneen välillä. Olin silloin asentanut noin 40 neliömetriä ja manttra "this side up" oli kiinnittynyt verkkokalvolle. Muutaman levyn jälkeen huomasin, että uusissa luki "this side down" :)

P
Oho 😱

Voi mennä kireäksi myös, jos reglarna eivät ole täysin suoria tai samalla tasolla keskenään (myös tyypillistä vanhoissa taloissa).
Voi helpottaa, että ei ruuvaa ruuveja pohjaan asti ennen kuin on asettanut levyt ympärille.

Älä kiristä viimeistä ruuvia lähimpänä ponttia ennen kuin seuraava levy on paikoillaan...

P
Ehkä se, mitä tein, oli väärin. No, ne levyt eivät varmaan irtoa tai siirry, mutta onhan siellä joitakin jäljellä laitettavaksi :)

Se pitää hyvin kuitenkin.

P
Nyt on selvää. Tuntuu vakaammalta ja hiljaisemmalta kuin ennen.

Olohuoneremontti valmiina, näkymä sisältää uudet eristeet ja lattian. Työvälineitä ja tikkaat näkyvissä.

Huoneen rakenneuudistus, paljaat seinät ja lattia, uudet eristeet ja runkopuut paikallaan, ikkunat ja patteri näkyvissä vasemmalla.
Rakennusprojektin aikana eristetty huone, puupaneeleja, sahalauta ja työkaluja lattialla.

• Tykkään
JonathanWT
  • Laddar…
Liityn ketjuun...

Minulla on sama ongelma, Krautasta ostetut lattialastulevyt, myös tekstillä "This side down", oletan, että ne ovat samaa merkkiä kuin TS.

Lastulevyt ovat oikea puoli alaspäin, koolaukset c/c 600 laserkohdistettu ja 2 mm / 2 m sisällä. Tästä huolimatta en saa pontteja täysin yhteen... paras tulos on 1 - 2 mm rako ja jopa lyön "kuninkaan ja isänmaan" puolesta...

Joita vinkkejä? - Ainoa, mikä tulee mieleen, paitsi puhdas valmistusvirhe, on, että levyt eivät ole sopeutuneet tarpeeksi kauan siihen tilaan, johon ne asennetaan (noin 4 päivää tähän mennessä)... Kokeilin lyhyempiä sahattuja paloja ja ne menevät yhteen vaikkakin vaivalloisesti...

Terveisin: Marcus

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.