Hei. Olen parhaillaan kunnostamassa takkahuonettani ja ajattelin vaihtaa kattopaneelin sileäksi valkoiseksi kipsikatteeksi.

Olen tarkistanut Beijeriltä täällä, ja he sanovat, että pitäisi laittaa harvakseltaan ja niin pitäisi tehdä. Minulla on kuitenkin huonekorkeus 201 cm palkkien tasoon asti. Jos asennan harvarimoituksen ja kipsilevyt siihen, uusi huonekorkeus olisi noin 195 cm, ja siinä voi lyödä päänsä kävellessä, mitä ei haluta.

Ajattelin, että sen sijaan, että laittaisi harvarimoituksen, voisi ehkä laittaa 45x45 palkkien väliin ja kiinnittää kipsilevyt niihin ja palkkeihin. Mitä mieltä olette? Onko teillä muita vinkkejä?

//Gustaf

Totta kai voit asentaa koolauksia lattiaan koolausten väliin c/c 400 mm, jos käytät 1200 mm leveitä kipsilevyjä. Jos valitset 900 mm leveät kipsilevyt, sinun on asetettava koolaukset c/c 300 mm.

Mikael_L
Voiko kudotuksella kiristetty katto olla jotain?

• Tykkään
Pielstick
  • Laddar…
Meillä tulee olemaan spotteja katossa, joten voi olla vähän vaikeaa kiinnittää niitä? En todellakaan tiedä.

Mikael_L
Se tekee sen vaikeaksi sellaisella katolla, kyllä.

Matti_75 sanoi:
Tietysti voit asentaa koolaukset välipohjan koolausten väliin c/c 400mm, jos käytät kipsilevyä, jonka leveys on 1200mm. Jos valitset 900 mm leveän kipsilevyn, sinun on asennettava koolaukset c/c 300mm.
Entä jos kipsilevyt ovat 60 cm leveitä? Pitäisikö sitten käyttää myös cc30?

Kyllä, sitten sinun pitäisi c/c 300 mm.

Matti_75 sanoi:
Ja då ska du c/c 300mm.
Miten pitäisi toimia muovin kanssa? Pitäisikö se asentaa sen jälkeen kun olen laittanut reglarit väliin ja ennen kipsilevyä, vai pitäisikö se asentaa jollain muulla tavalla?

Kyllä, ennen voi olla vaikeaa (vaikeampaa), jos aiot puristaa reglar kattotuolien väliin.

tarvitseeko välikattoon muovia?

Se että puhut 60 cm leveistä kipsilevyistä, viittaa siihen että kyseessä on "kattolevy" viistetyillä reunoilla?

Siitä ei tule sileää kattoa, reunojen on tarkoitus jäädä näkyviin, ei ole hyvä tasoittaa. Jos haluat sileän katon, sinun kannattaa käyttää tavallisia kipsilevyjä, esim. 90 cm leveitä (hieman helpompi käsitellä kuin 120 cm).

Asennuksen helpottamiseksi käytä levyhissiä, joita voi vuokrata halvalla, monet rakennusliikkeet lainaavat niitä ilmaiseksi, jos ostaa kipsiä sieltä.

Ah. Beijer sanoi siis väärin. :) Juuri kuten sanot, kyseessä ovat sellaiset kattokipsilevyt, jotka on hankittu Beijeriltä. Outoa, että rakennusmyyjä siellä ei tiedä enemmän asiasta. Hän sanoi, että ne ovat todella helppoja tasoittaa, kun niissä on viistetyt reunat. Ajattelin, että heidän pitäisi tietää, joten ostin ne hyvässä uskossa. :(

Mutta sitten minun täytyy palauttaa ne ja hankkia 90 cm tavallisia kipsilevyjä sen sijaan. Tarkistan kipsinostimen. Ajattelin lainata isän ja appiukon pitämään kipsiä paikoillaan, kun ruuvaa, mutta nostimen kanssa se kuulostaa helpommalta.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.