Hei.
Olen repinyt lattian auki meidän punschverandaamme tai miksi sitä nyt kutsuisi, ja ajattelin nyt tehdä jonkinlaisen remontin.

Eristeenä on käytetty turvetta, tuntuu siltä, että se ei ehkä ole kovin helppo löytää nykyään, haluan mielelläni remontoida niin aikakauden mukaisesti kuin mahdollista, mutta samalla otetaan huomioon myös talous ja mukavuus.
Ajattelin yksinkertaisesti aloittaa täyttämällä ulomman eristämättömän osan tavallisella kivivillalla.
Mutta pitäisikö minun olla jokin paperi pohjalle vai voiko sen laittaa suoraan?
Turpeen läpi menee 2 teräksistä lämpöputkea, mietin, uskaltaisiko niihin liittää patterin, jonka ajattelin sijoittaa huoneeseen, vai pitäisikö mielestänne yrittää vetää se lattian yläpuolelta viereisestä huoneesta?

Sitten ajattelin rakentaa hieman ja laittaa lattia-lastulevyt, joita minulla on, ja sitten tavallisen mäntylattian.

Onko jotain, mitä minun pitäisi ottaa huomioon?

Ottaisin mielelläni vastaan ehdotuksia ja ideoita.

Terveisin

Ei ole mitään huomautettavaa itse remontista, mutta toivon todella, että aiot käyttää sitä oikeaan tarkoitukseen - punschin juomiseen!

• Tykkään
Kapten_Haddock
  • Laddar…
Ei kukaan, jolla olisi vähän enemmän inputtia.
Olen melko tietämätön rakentamisesta, joten pienet vinkit olisivat arvostettuja.

Satsuki
Mitä hyötyä olisi käyttää pahvia pohjalla? Tarkoitin, pahvi ei estä kosteutta, ei eristä ja pohja näyttää tiiviiltä, joten et tarvitse sitä pitämään kivivillaa paikallaan...

En oikein ymmärrä rakennetta, mutta näyttää siltä, että sinulla on yksi kerros lautoja alhaalla - onko se maassa, vai mitä siellä alla on? Ja onko se routasuojattu vai onko se kuin vanhojen talojen lasiveranta?

Ovatko putket alkuperäiset, vai kuinka vanhoja ne ovat? Mietin, että jos ne ovat vanhoja ja heikentyneitä, ne saattavat vaurioitua, jos niitä alkaa vetää...

En ole ihan varma siitä, onko punchveranda oikea nimitys.
Se, mikä on eristetty, on talon sisällä, eikä se ulkone.
Putket ovat vanhoja teräsputkia varmasti alusta lähtien vuodesta 1923, mutta ne vaikuttavat olevan hyvässä kunnossa, mutta luulen, että liitän maanpinnan yläpuolella sen sijaan, että riskeeraisin mitään.

Pappen suhteen ajattelen vähän samalla tavalla, mutta toisaalta ei haittaa laittaa sitä pohjalle, jos joskus päättää purkaa jotakin ulkoapäin tai jotain sellaista..

Ajatus on, että se eristetään paremmin ja pidetään lähes samassa lämpötilassa kuin muu talo...

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.