2 040 lukukertaa ·
14 vastausta
2k lukukertaa
14 vastausta
Kuinka rakentaa valetulle laatalle?
Moi!
Aion auttaa äitiäni laajentamaan vähän ja olen päättänyt, että laajennuksen perustana tulee olemaan valettu laatta. Olen laajentanut paljon omaa taloani, mutta se on ollut tolppien varassa, joten tiedän, miten se tehdään oikein.
Mutta miten se toimii, kun on kyseessä lattia ja valettu laatta? Orgaanista materiaalia ei saisi koskaan olla betonin vasten... Voisiko joku opastaa minua kerroksissa betonista ylöspäin? Entä ilmanvaihto jne.? Eristys? Höyrysulku?
Kiitos etukäteen/ Stefan
Aion auttaa äitiäni laajentamaan vähän ja olen päättänyt, että laajennuksen perustana tulee olemaan valettu laatta. Olen laajentanut paljon omaa taloani, mutta se on ollut tolppien varassa, joten tiedän, miten se tehdään oikein.
Mutta miten se toimii, kun on kyseessä lattia ja valettu laatta? Orgaanista materiaalia ei saisi koskaan olla betonin vasten... Voisiko joku opastaa minua kerroksissa betonista ylöspäin? Entä ilmanvaihto jne.? Eristys? Höyrysulku?
Kiitos etukäteen/ Stefan
Mikä on syllieriste? Talo on rakennettu vuonna 1936 "sellaisesta mitä löytyi kotoa", joten se, ettei sekoitettaisi, on täysin mahdotonta. Muuten en näe mitään ongelmaa sekoittaa rakenteita niin kauan kuin ne eivät "riipu toisistaan". Oma taloni on vanha osa torppaperustalla ja uusi osa pilareilla.
Onko olemassa sääntöä, joka sanoo, että muovia ei saa käyttää vanhoissa taloissa? Syy siihen, että vanhat talot kestävät niin kauan, on se, että ilmanvaihto on erinomaista, koska se tuulettuu automaattisesti. Omassa talossani en koskaan laittaisi diffuusioestettä vanhaan osaan, joka on seissyt 150 vuotta.
Kaikkien puupalkkien alle voit laittaa tavallista rakennusmuovia, jonka leikkaat sopivaksi, tai tervapaperinauhaa. On myös olemassa valmiita muovikeloja juuri palkkien asennukseen.
Onko se ainoa ero oikeastaan? Aseta sylli syllipaperin päälle ja rakenna ja eristä palkisto kuten tavallista?
Itse seinärakennehan on sama riippumatta siitä, mikä perustus sinulla on?! Tärkeintä on, kuten jo mainittiin, estää kosteuden siirtyminen levyn läpi alaohjauspuuhun. Jos se toimii rakennusteknisesti, voit myös laittaa rivin leca-harkkoja saadaksesi runkorakenteen hieman irti levyltä. Lecarivin päälle laitat tervapaperin ja sen jälkeen alaohjauspuun.stefankocken sanoi:
On selvää, että olen, mutta internet on soretigt kuin piru ja ei koskaan saa erityisen selkeitä vastauksia mielestäni. Siksi kysyn ja toivon, että on joku tai että olisi joitakin, jotka voivat antaa informatiivisia vastauksia sen sijaan, että kyseenalaistavat, onko laiska eikä jaksa etsiä tietoa... Niin tulkitsen sinun 3 kysymysmerkkiä kysymyksesi jälkeen.
nähnyt sen esimerkiksi?
http://www.traguiden.se/konstruktio.../grundlaggning/platta-pa-mark/principlosning/
se on lopulta sinun vastuullasi.
paskan väliä kuinka monta kysymysmerkkiä laitan!
http://www.traguiden.se/konstruktio.../grundlaggning/platta-pa-mark/principlosning/
se on lopulta sinun vastuullasi.
paskan väliä kuinka monta kysymysmerkkiä laitan!
Klikkaa tästä vastataksesi