Moi!

Aion auttaa äitiäni laajentamaan vähän ja olen päättänyt, että laajennuksen perustana tulee olemaan valettu laatta. Olen laajentanut paljon omaa taloani, mutta se on ollut tolppien varassa, joten tiedän, miten se tehdään oikein.

Mutta miten se toimii, kun on kyseessä lattia ja valettu laatta? Orgaanista materiaalia ei saisi koskaan olla betonin vasten... Voisiko joku opastaa minua kerroksissa betonista ylöspäin? Entä ilmanvaihto jne.? Eristys? Höyrysulku?

Kiitos etukäteen/ Stefan

S
sinä käytät syllisolering.
sitten rakenne riippuu usein siitä, mitä sinulla on muualla talossa.
ei sekoiteta

Mikä on syllieriste? Talo on rakennettu vuonna 1936 "sellaisesta mitä löytyi kotoa", joten se, ettei sekoitettaisi, on täysin mahdotonta. Muuten en näe mitään ongelmaa sekoittaa rakenteita niin kauan kuin ne eivät "riipu toisistaan". Oma taloni on vanha osa torppaperustalla ja uusi osa pilareilla.

S
sinä voit etsiä. sinun on silti etsittävä matrial.
jos aloitat muovilla uudessa osassa, sinun täytyy käyttää muovia myös lopussa.

Onko olemassa sääntöä, joka sanoo, että muovia ei saa käyttää vanhoissa taloissa? Syy siihen, että vanhat talot kestävät niin kauan, on se, että ilmanvaihto on erinomaista, koska se tuulettuu automaattisesti. Omassa talossani en koskaan laittaisi diffuusioestettä vanhaan osaan, joka on seissyt 150 vuotta.

Kaikkien puupalkkien alle voit laittaa tavallista rakennusmuovia, jonka leikkaat sopivaksi, tai tervapaperinauhaa. On myös olemassa valmiita muovikeloja juuri palkkien asennukseen.

Onko se ainoa ero oikeastaan? Aseta sylli syllipaperin päälle ja rakenna ja eristä palkisto kuten tavallista?

stefankocken sanoi:
Onko tämä ainoa ero oikeastaan? Laita alaohjauspuu bitumipaperin päälle ja rakenna sekä eristä palkisto normaalisti?
Itse seinärakennehan on sama riippumatta siitä, mikä perustus sinulla on?! Tärkeintä on, kuten jo mainittiin, estää kosteuden siirtyminen levyn läpi alaohjauspuuhun. Jos se toimii rakennusteknisesti, voit myös laittaa rivin leca-harkkoja saadaksesi runkorakenteen hieman irti levyltä. Lecarivin päälle laitat tervapaperin ja sen jälkeen alaohjauspuun.

S
stefankocken sanoi:
Onko se ainoa ero oikeastaan? Laita syllen syllpapp:iin ja rakenna ja eristä palkisto kuten tavallisesti?
oletko tutkinut itse mitään???

On selvää, että olen, mutta internet on soretigt kuin piru ja ei koskaan saa erityisen selkeitä vastauksia mielestäni. Siksi kysyn ja toivon, että on joku tai että olisi joitakin, jotka voivat antaa informatiivisia vastauksia sen sijaan, että kyseenalaistavat, onko laiska eikä jaksa etsiä tietoa... Niin tulkitsen sinun 3 kysymysmerkkiä kysymyksesi jälkeen.

SBH sanoi:
sett den till exempel?
[linkki]
det är ditt ansvar i slutändan.
skit hur många frågetecken jag sätter!
Mutta SBH, olemmehan rakennusfoorumissa? Pitää kai saada kysyä mitä haluaa?!

S
Bödde sanoi:
Mutta SBH, olemmehan me rakennusfoorumilla? Saa kai kysyä mitä haluaa?!
joo, totta kai. mutta siellä on niin monia hyviä ehdotuksia, joita ts voi katsoa.
on jopa kohtia miten tehdään

SBH sanoi:
jo niin tietysti. mutta onhan olemassa niin monta hyvää ehdotusta ts:lle katsottavaksi. on jopa kohtia kuinka tehdään
Siinä olet toisaalta oikeassa. Hyvä, että linkkasit...

S
Bödde sanoi:
Sinulla on oikeastaan oikeassa. Hyvä että linkkasit...
sama juttu. mutta ei mitään matrial betoniin paitsi syllisolering

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.