Mikä tämä puutavara on. .oletan, että sitä ei voi ostaa tavallisista rakennusliikkeistä!
ehdotuksia mistä näitä voi ostaa uppsala /sthlm alueella. .
Vanha puurakenteinen aita, jossa on vaakasuoria, kuluneita lankkuja ja pystytolpat, vihreällä nurmikolla rakennuksen edessä.
 
Arvaisin, että se on vanhaa ajelehtopuuta kuusesta.. Muuten voit sahata kuusen ja kuivata sen auringossa 40 vuotta, niin luulen, että saat mitä etsit :)

Leikki sikseen, se näytti siltä kuin se olisi seissyt siinä 100 vuotta, todella hieno!

Luulen, että tällaisten lautojen "valmistaminen" ei ole mahdollista.
 
ichgary sanoi:
Arvaisin vanha ajopuu kuusesta.. Muuten voit sahata raakana kuusen ja kuivata sen auringossa 40 vuotta, niin uskon että saat sen mitä etsit :)

Vitsiä lukuun ottamatta näytti siltä kuin se olisi ollut siellä 100 vuotta, todella hienoa!

"Valmistaa" tällaisia lautoja en usko olevan mahdollista.
Kaikki raamisahat sahaavat näin ennen reunojen kanttausta!
 
Reunaton mänty on mitä etsit
 
Soita ensimmäiselle parhaalle maanviljelijälle lähellä kotiasi, kysy onko hänellä solosåg, tai tunteeko jonkun jolla on se.
Muuten voit tulla Dalarna, täällä sahataan edelleen joillakin sahoilla kehällä, käy yhtä hyvin minkä tahansa klingsåg kanssa sitä varten.
 
Österbybrukinsaha ehkä tai Söderby saha... kokeile niiden kanssa
Söderby Saha Olle Wiklund
018 - 36 30 23
Funbo-söderby 5, 755 97 UPPSALA

Muussa tapauksessa hän voi ehkä antaa sinulle vinkkejä mihin sinun pitäisi ottaa yhteyttä.
Onnea matkaan
 
Pagno sanoi:
Österbybrukssåg kanske eller Söderby såg... prova med dem
Söderby Såg Olle Wiklund
018 - 36 30 23
Funbo-söderby 5, 755 97 UPPSALA

Annars så kanske han kan tipsa dig om vart du skall vända dig.
Lycka till
Okei täydellistä! asun lähellä Österbybruk niin otan yhteyttä molempiin. Kiitos avusta!
 
Nyt olen saanut kotiin 70 metriä reunatonta mäntyä..pitäisikö öljytä ne vai käyttää jotain hyvää lasyyria suojaamaan puuta ehkä? Vinkkejä otetaan mielellään vastaan.
 
Rautavihtrilli, jos haluat sen "harmahtavan".
Neutraali öljy, jos haluat sen vanhentuvan ja vaihtavan väriä.
Sävyöljy, jos haluat väri- tai sävyeroja.
Pohjaöljy ja kuultomaali, jos haluat "maalatun" vaikutelman, jolloin syyt näkyvät riippuen siitä, kuinka monta kerrosta levität kuultomaalia.
Peittävä maali ei aina näytä hyvältä sahalaitaisessa puussa! Peittävällä maalilla tarkoitan akrylaattia tai alkyydiä.
Vaihtoehtoja on monia, itse valitsisin varmaan neutraalin pohjaöljyn ja kevyesti sävytetyn kuultomaalin tummanruskeana tai mustana! Byggmaxilla on edullinen, Midun musta kuultomaali, noin 800:- 10 litralle.
Beckers, Alcro, Cuprinol... monia hyviä valmistajia on olemassa!
Byggmaxin Midun valmistetaan jonkin näiden tunnetuimpien merkkien toimesta, joten se ei ole usein mitään jätettä, vaan sen laatu on enemmän kuin okei niiden tuotteiden osalta, joita olen testannut!
Huvin vuoksi ostan yleensä erilaisia maaleja eri rakennuskaupoista, useimmat maaliliikkeet myyvät yleensä hyviä tuotteita!
 
Tai ei mitään, jos haluat sen samanlaiseksi kuin vanha.
Jos se on ilmavasti ja mahdollisuus kuivua kuten kuvassasi, niin se toimii, pidä vain huolta kasvillisuudesta, jotta se ei peitä ja muodosta jatkuvasti kosteaa ympäristöä.
Roslagsmahogny on myös erittäin miellyttävä käsittely...
 
  • Tykkään
Pagno
  • Laddar…
Täydellinen vastaus! Haluan nähdä syykuvion ja mieluiten vaaleampaan suuntaan. Joten perusöljy ja ehkä joku lasyyri ovat varmaan paras ratkaisu :)
 
Enää en laittaisi mitään lasyyriä.

/ATW

Ps pidän roslagsmahognysta, mutta jos haluat pitää sen vähän vaaleampana, linolja voi toimia hyvin. Ds
Pps mikään ei pysy kauneimpana pitkällä aikavälillä, kunhan se seisoo vapaasti ja ilmavasti dds
 
Viimeksi muokattu:
ArneTW sanoi:
En olisi käyttänyt mitään lasuuria.

/ATW

Ps pidän roslagsmahogny:sta, mutta jos haluaa pitää sen hieman vaaleampana, ehkä pellavaöljy toimii hyvin. Ds
Pps mikään ei pysy hienoimpana pitkällä aikavälillä, kunhan se on vapaasti ja ilmavasti sijoitettu dds
Valitettavasti pellavaöljy homehtuu, siitä tulee täynnä mustahometta, joka täytyy pitää poissa. Tavallisesti suosin pellavaöljyä, mutta tässä tapauksessa voi olla hyvä käyttää vähemmän terveellistä, syvävaikuttavaa öljyä!
 
xelirator sanoi:
Nyt kun minulla on kotona 70 metriä käsittelemätöntä mäntyä..pitäisikö ne öljytä vai käyttää jotakin hyvää lasyyriä suojatakseen puutavaraa? Otan mieluusti vastaan vinkkejä
Jos haluat sen näyttävän samalta kuin kuvassa, älä käytännössä laita mitään päälle, mutta käytä mahdollisesti painepesuria saadaksesi pehmeät osat pois.

Jos öljyät, se tulee näyttämään juuri sahatulta käsittelemättömältä mäntyltä.

Protte
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.