hei, laajennuksen yhteydessä ajattelin asentaa Moelvenin valmiiksi maalattua paneelia sisäseiniin muissa huoneissa, jotka liittyvät laajennukseen. Onko hyvä idea naulata paneeli suoraan olemassa oleviin tapetoituisiin kipsiseiniin vai täytyykö minun ensin kiinnittää ohut rima (noin 10 mm) saadakseni ilmarako?

Ilmarakoa ei tarvita. Naulaa suoraan kipsiin, jos kipsin takana on jotain mihin voi naulata. Muussa tapauksessa voit myös liimata paneelin kiinni.

• Tykkään
Pasi K
  • Laddar…
Kiitos AG A nopeasta vastauksesta! Kyllä, ilmarakoa ei tarvita samasta syystä kuin ulkopuolella. Ajattelin, että se voisi auttaa tasoittamaan mahdollisia epätasaisuuksia seinässä. Mutta talo ei ole niin vanha, joten se ei varmaankaan ole ongelma. Seinissä on koolaukset. Minun täytyy hankkia hyvä koolausetsin, - onko mitään vinkkejä? Ne, joita olen testannut, eivät ole olleet kovin tarkkoja; joskus ne osoittavat koolauksen ja joskus eivät. Olen miettinyt liimaamista, mutta entä liikkeet? Paneeli kutistuu/turpoaa hieman, kun taas kipsi ei tee niin? Liimattaessa liimataan vain seinään eikä mihinkään ponttiin, arvaan.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.