Minulla on suunnitelmia tehdä muutoksia kantavaan seinään asunto-osakkeessa ja tarvitsisin suunnittelijan selvittämään, mitä saan/ei saa tehdä, laatimaan piirustukset rakennusfirmalle/kaupunkirakennusvirastolle/hallitukselle jne.

Voiko joku suositella jotakuta Göteborgin seudulta?

Oi, kuinka tuntuu olevan pulaa konstruktioreista Göteborgissa. ;)

nikasp
Pikkutöitä Tukholmassa ja Göteborgissa ei ole täysin helppoa saada. Toivottavasti ROT alennetaan kunnolla, niin ehkä se helpottuu, jos haluaa ostaa töitä.

Koska siellä vallitsi kolossaalinen hiljaisuus, muotoilen kysymyksen hieman uudelleen; onko kellään vinkkejä siitä, miten/missä voisi saada yhteyden suunnittelijaan ylipäätään?

Vaikuttaisi siltä, että firmat, joihin olen ottanut yhteyttä, välttelevät yksittäisiä pieniä töitä.

Mitä tarvitset apua varten? Täällä foorumilla on paljon osaamista.

Kysy Andreasilta osoitteessa ecofront.se

Hän laski ja teki rakennesuunnitelmat talooni, ja oli mukava työskennellä hänen kanssaan. Talo on myös edelleen pystyssä ;)

Kiitän kaikkia vastauksista tähän mennessä!

Laitoin myös kyselyn BraByggare-palveluun ja sain yhteyden Jarmoon Jarli Consulting:sta. Hän on ollut paikan päällä ja tarkastanut jne., ja nyt keskustelemme siitä, miten etenemme.

Palaan asiaan uudessa ketjussa, kun itse työ jne. alkaa. :)

Päivitys! Alustava suunnitelma on aloittaa itse rakentaminen/purkaminen marras-joulukuussa ja saada kaikki valmiiksi ennen vuodenvaihdetta.

Hei!

Miten meni reiän teko? Mitä työ lopulta maksoi?

Suunnittelen tehdä oviaukon kantavaan betoniseinään (noin 15 cm paksu) ja tarvitsisin kuvan siitä, mitä työ voisi maksaa.

Minibygge sanoi:
Hei!

Kuinka meni reiän tekeminen? Mitä työ maksoi lopulta?

Suunnittelen tehdä oviaukon kantavaan betoniseinään (noin 15 cm paksu) ja tarvitsisin käsityksen siitä, mitä työ voi maksaa.
Se päättyi siihen, että purimme yhteensä 4+3 metriä 25 cm paksua kevytbetoniseinää ja avasimme 210x80 cm reiän 25 cm paksuun tiiliseinään.
Purkutyö, mukaan lukien noin 3 tonnin materiaalin poisvientiin, kesti 3 päivää 4 mieheltä ja maksoi noin 40 000 kr (ennen rot).
Teräs palkkeihin/pilareihin tilasin mekaaniselta työpajalta ja asensin itse; maksoi noin 5000 kr.
Rakennesuunnittelijamme veloitti noin 5000 kr rakennearvioinnista/suunnittelusta/piirustuksista.

Nyt tämä ei aivan olekaan sitä mitä aiot tehdä; betoni vaatii täysin eri edellytyksiä kuin kevytbetoni/tiili.
Kuinka suuri oviaukko sinun on tarkoitus tehdä ja tiedätkö mitä palkkia ym. tarvitset asentaa oviaukon yläpuolelle?

Standardin 21x10 oven aukko 15 cm betonissa maksaa noin 10,000:- riippuen siitä, missä päin maata se on.

Teen tällaisen aukon itse 8 tunnissa, mukaan lukien betonin poisvienti ja siivous.

Se kuulosti paljon suuremmalta projektilta kuin minun. Ajattelen noin 210*80 cm kokoista oviaukkoa betoniseinässä ja en vielä tiedä, tarvitaanko palkki aukon yläpuolelle. Minun pitäisi löytää suunnittelija Tukholman alueelta, joka voi tulla katsomaan betoniseinää ja tehdä laskelmat/piirustukset rakenteesta. Kaikki vinkit ovat tervetulleita!

Minä vuonna talo on rakennettu?
15 cm seinä ei ole yleensä "kantava" modernissa betonitalossa.

Se on 70-luvulta ja se on rakennettu siten, että betoniset sisäseinät ovat kantavia.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.