2 558 lukukertaa ·
6 vastausta
3k lukukertaa
6 vastausta
Vanhat kiviseinät ja levyt?
Olen repimässä erilleen tiettyjä osia huoneesta. Kohtaan materiaalia, jota en oikein tunnista. Se on kiinnitetty lähes suoraan kiviseiniin (naulattu) lukuun ottamatta jonkinlaista paperia, veikkaan vanhaa tapettia kiveä vasten. Se on noin 2 cm paksu. Tämä levy löytyy vähän kaikkialta ja olen joutunut poistamaan sitä joillakin kohdilla.
Kysymykseni on, mitä voin korvata sillä nykyään eli samankaltaisia levyjä ja paperia? muuten minun täytyy repiä kaikki seinät ympäriltä, mikä tuntuu, että haluaisin välttää.
Tunnistaako joku sen ja onko hyvä ratkaisu asettaa se kiviseinää vasten?
Kysymykseni on, mitä voin korvata sillä nykyään eli samankaltaisia levyjä ja paperia? muuten minun täytyy repiä kaikki seinät ympäriltä, mikä tuntuu, että haluaisin välttää.
Tunnistaako joku sen ja onko hyvä ratkaisu asettaa se kiviseinää vasten?
Levyä kutsutaan nimellä tretex Ei ole hyvä asentaa mitään ilman tuuletusrakoa kellariin, jos sitä ei ole salaojitettu ja eristetty ulkopuolelta. Itse tekisin uuden runkorakenteen metallikehikolla, enemmän tuuletusta ylhäällä ja alhaalla. Levynä käyttäisin jotain, mikä ei homehdu ja mieluiten ei ime kosteutta niin paljon.
Ystävällisin terveisin, fremax
Viimeksi muokattu:
Kiitos! Mutta tämä ei ole kellari vaan maanpinta ja salaojat ovat. Betonilaatta lattiana.fremax sanoi:Levyä kutsutaan huntonitiksi. Ei ole hyvä asentaa mitään ilman tuuletusrakoa kellariin, ellei ole salaojitettu ja eristetty ulkopuolelta. Itse olisin asentanut uuden metallikehyksen kanssa, enemmän tuuletusta ylhäällä ja alhaalla. Levynä käyttäisin jotain, joka ei homehdu, eikä mielellään ime kosteutta niin paljon..
Klikkaa tästä vastataksesi