P
Olen alkanut remontoida huonetta, kun huomasin, että minulla oli kosteutta yhdessä nurkassa. Luulin ensin, että se johtui perustuksestani tai salaojituksesta, mutta paikansin sen parvekkeen oveen.

Ei ole kovin kosteaa, mutta tietty haju on olemassa. Kysymykseni on, miten minun pitäisi edetä nyt. Parvekkeen ovi pitää tietenkin vaihtaa. Mutta miten teen kosteuden kanssa? Pitääkö sen kuivua ensin? vain vaihtaa ja korjata ongelmat ja sitten kuivata?

Vinkkejä?

• Kosteusvaurio puisen parvekkeen oven kulmassa, jossa on myös lahonnutta puuta ja kasvillisuutta lattialla.
  • Kosteusvaurio oven kulmassa, johon liittyy homeinen puu ja kuoriutunut maali; huoneen seinä ja lattia näkyvät.
  • Kuva kulmasta, jossa on kosteusvaurioita seinässä ja lattia näyttää olevan puuta. Maalipinta irtoaa seinästä.
Mitä muovimaton alla on?

Tarkista myös huolellisesti, että vesi voi valua pois kynnyspeltiin alla olevasta betonijalustasta. Betonijalusta näyttää epäilyttävän tasaiselta, ja tällöin on riski, että vesi valuu pellin alle sisään julkisivuun.

P
Stefan: Betoni, joten se on rauhallista.

Mexitegel: Luulen niin minäkin, täytyy irrottaa kokonaan ja tiivistää jollakin.

Ei, ei vain tiivistystä. Sinun täytyy varmistaa, että vesi voi valua pois. Yksinkertaisinta on luultavasti laittaa pieni kaato ja nostaa terassiovi 1–2 cm. Jos se ei onnistu, sinun täytyy hakata pois pieni osa ja tasoittaa.

• Tykkään
Anonymiserad 134940
  • Laddar…
P
Olin epäselvä! Ajatuksena on raivata kaikki pois ja tehdä uudelleen mukaan lukien uusi falli sellaisissa tapauksissa.

• Tykkään
mexitegel
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.