3 684 lukukertaa ·
3 vastausta
4k lukukertaa
3 vastausta
Kova/kestävä kipsilevy OSB:n päälle?
Jäsen
· Västernorrland
· 12 029 viestiä
se riippuu siitä, mitä haet kovalla gipsillä?
Jäsen
· Etelä Pohjanmaa
· 2 467 viestiä
EK-levyt painavat hieman enemmän, joten ne todennäköisesti parantavat hieman äänieristystä ja palosuojaa. Tavaroiden kiinnittämiseen seinään niistä ei ole hyötyä, sillä tavalliset toimivat yhtä hyvin.
Vastaukset olivat yhtä epämääräisiä kuin kysymys 
Vaikuttaa siltä, että kovia kipsilevyjä ei käytetä niin paljon Ruotsissa?!
Täällä Suomessa käytetään usein lisäkovia kipsilevyjä (ns. EK), kun halutaan kestävämpää seinää esim. autotalliin, mutta OSB-levyn käyttö kipsilevyn alla ei ole niin yleistä.
Ajattelematta levyn valintoja sen enempää, olen käyttänyt kovaa kipsiä + OSB:tä talossa, koska jos on "vakavissaan", käytetään "EK" levyä (ainoastaan?) ja jos on "vakavissaan", OSB-levyn laitetaan normaalin(?) kipsilevyn alle.
Nyt työskentelen autotallin parissa ja aion laittaa OSB:tä alle, mutta kun mietin asiaa, luulen, että kovasta kipsistä ei ole niin paljon hyötyä.
Tavallinen kipsilevy on halvempaa ja kevyempää.
Vaikuttaa siltä, että kovia kipsilevyjä ei käytetä niin paljon Ruotsissa?!
Täällä Suomessa käytetään usein lisäkovia kipsilevyjä (ns. EK), kun halutaan kestävämpää seinää esim. autotalliin, mutta OSB-levyn käyttö kipsilevyn alla ei ole niin yleistä.
Ajattelematta levyn valintoja sen enempää, olen käyttänyt kovaa kipsiä + OSB:tä talossa, koska jos on "vakavissaan", käytetään "EK" levyä (ainoastaan?) ja jos on "vakavissaan", OSB-levyn laitetaan normaalin(?) kipsilevyn alle.
Nyt työskentelen autotallin parissa ja aion laittaa OSB:tä alle, mutta kun mietin asiaa, luulen, että kovasta kipsistä ei ole niin paljon hyötyä.
Tavallinen kipsilevy on halvempaa ja kevyempää.
Klikkaa tästä vastataksesi