41 352 lukukertaa ·
62 vastausta
41k lukukertaa
62 vastausta
Löysin suuren reiän naapurin vierestä, mitä tehdä?
Hei!!!
Olemme kohdanneet ongelman. Kun olimme purkamassa keittiötä, huomasimme reiän naapurin vieressä. Tämä on keittiössä, joten mitä näette reiässä, on heidän rungonsa takapuoli. Puu on rutikuivaa mutta tummunutta paikoin, arvelisin, että täällä on aikaisemmin ollut tulipalo, ja siksi reikä. Vanha maaherrantalo.
En ole rehellisesti sanottuna mukava suuren reiän kanssa seinässä. Enkä ole myöskään mukava sen kanssa, että seinä, joka eristää meitä, on rutikuiva, rappeutuva puuseinä, josta voi poistaa palasia. Jos saisin päättää, purkaisin koko roskan ja rakentaisin uuden seinän, mutta en voi tehdä sitä vaikuttamatta naapuriin. Muutimme sisään kaksi kuukautta sitten, mutta aloitimme hiljattain remontin. Mitä tekisitte minun tilanteessani?
Olemme kohdanneet ongelman. Kun olimme purkamassa keittiötä, huomasimme reiän naapurin vieressä. Tämä on keittiössä, joten mitä näette reiässä, on heidän rungonsa takapuoli. Puu on rutikuivaa mutta tummunutta paikoin, arvelisin, että täällä on aikaisemmin ollut tulipalo, ja siksi reikä. Vanha maaherrantalo.
En ole rehellisesti sanottuna mukava suuren reiän kanssa seinässä. Enkä ole myöskään mukava sen kanssa, että seinä, joka eristää meitä, on rutikuiva, rappeutuva puuseinä, josta voi poistaa palasia. Jos saisin päättää, purkaisin koko roskan ja rakentaisin uuden seinän, mutta en voi tehdä sitä vaikuttamatta naapuriin. Muutimme sisään kaksi kuukautta sitten, mutta aloitimme hiljattain remontin. Mitä tekisitte minun tilanteessani?
AsOy?! Soita yhdistyksen hallitukselle!!! Se oli kummallisinta, mitä olen nähnyt. Miten sellaista voi edes rakentaa?
Huoneistojen välinen seinä ei kuulu asuntoosi lukuun ottamatta pintakerrosta. Sinun ei siis tulisi tehdä sille mitään, vaan anna yhdistyksen huolehtia siitä. Asuntojen välillä olevien seinien tulee olla palon eristäviä.
Olin myös ottanut naapurini mukaan, jotta he tietävät, että teillä on reikä asuntojen välillä.
Huoneistojen välinen seinä ei kuulu asuntoosi lukuun ottamatta pintakerrosta. Sinun ei siis tulisi tehdä sille mitään, vaan anna yhdistyksen huolehtia siitä. Asuntojen välillä olevien seinien tulee olla palon eristäviä.
Olin myös ottanut naapurini mukaan, jotta he tietävät, että teillä on reikä asuntojen välillä.
Jäsen
· Stockholm
· 826 viestiä
Jep. Riippumatta reiästä se ei ole oikea asunnon erottava seinä.
Seinä pitää korjata, mutta onko se oikea osakehuoneistojen välinen seinä vai ei, täytyy todennäköisesti arvioida talon rakennusajankohdan rakennusmääräysten perusteella. Landshövdingehus on 1800-luvun rakenne, joka päättyi jossain vaiheessa 1920-30-luvuilla. Suurin osa rakennettiin alkaen 1800-luvun lopulta.
Joten en yllättyisi, jos seinä onkin alun perin oikea talon alkuperän mukaan, mutta vahingoittunut ja se pitäisi korjata.
Joten en yllättyisi, jos seinä onkin alun perin oikea talon alkuperän mukaan, mutta vahingoittunut ja se pitäisi korjata.
Jäsen
· Västernorrland
· 12 030 viestiä
onko se vain rajattu siihen, niin eikö voisi vain katkaista ja laittaa uutta puuta? ei kai se voi olla maailmanloppu, jos kuitenkin revitte ja remontoitte?
Tuntuu itsestään selvältä minulle, että riippumatta siitä, miltä talo näytti rakennettaessa (eikä siitä tullut oikeasti brf 1920?) seinä pitäisi rakentaa niin, että se täyttää oikean paloluokan. Yleensä se tarkoittaa, että tarvitaan vain useampia kerroksia kipsilevyä.
Siitä tuli brf 00-luvun puolivälissä. Tunnen samoin, erityisesti koska keittiöitä on molemmin puolin, mielestäni on erityisen tärkeää, että se on palosuojattu. Toivon vain, ettei tämä kestä pitkään tai että naapurimme toisella puolella eivät suutu.
Ei, toimenpide ei ole varmasti niin laaja. MUTTA, se on yhdistyksen vastuulla. En usko, että TS haluaa yksin kantaa vastuuta virheellisestä rakenteesta tulipalon sattuessa. Sen lisäksi yhdistyksen pitäisi maksaa siitä.Stefan1972 sanoi: