P
peter_sweden: Uskotteko, että muuri pysyy koossa vai romahtaako osia siitä?
6 vastausta · 11,5k lukukertaa
·
A
Arne999: Voiko käyttää liimattua tammilevyä penkiksi ulkokeittiöön? Tarkoituksena on, että se säilyttää muotonsa vuodesta toiseen. Katon alla tietenkin, mutta muuten ulkoympäristössä, joten sen täytyy kestää kosteutta ja kylmää. haluaisin muuten leveämmän kuin 60 cm, joten standardskivor eivät käy....
0 vastausta · 2,2k lukukertaa
Johan-
Johan-: [lainaus="jac, posta: 2703796"]Voimakas spritspåse varmaan toimisi? Luulen, että olen nähnyt tästä vinkkejä aiemmin täällä foorumilla tiilisaumojen yhteydessä.[/LAINAUS] Kokeilin tätä ja se toimi hyvin, kiitos vinkistä.
2 vastausta · 1,7k lukukertaa
R
ryabacken: [citat] Yksi haittapuoli on kai, että perustukseen tuleva kosteus ei poistu? Toinen voisi olla, että orgaaninen materiaali joutuu muovin alle?
2 vastausta · 1,0k lukukertaa
anders07
anders07: Se on herkkä sateen jäljille vain ensimmäisten 2-3 tunnin aikana. Sen jälkeen se on käyttökelpoinen. Kastele säännöllisin väliajoin ja pidä se peitettynä muovilla, mutta älä aseta muovia suoraan betonia vasten ennen kuin se on täysin kovettunut (raaputa tikulla tai kynsillä, niin huomaat, milloin pinta on kovettunut).
3 vastausta · 7,5k lukukertaa
P
Processengine: Mielestäni oli hyvä, että otit esille kysymyksen näistä vanhemmista kipsilevyistä! Minulla on juuri sellaisia siellä täällä talossani ja sain nyt nopeasti iloisen uutisen. Sinun asbestihuolet osoittautuvat näin hyödyllisiksi meille muille, joten olen erittäin kiitollinen. Oman itsesi vuoksi voit yrittää ajatella, että suurin osa, jotka ovat työskennelleet tämän hankaluuden
8 vastausta · 13,3k lukukertaa
·
S
StevieGee: Hei. Meillä on noin 2x1,3 metrin eteistaso ulko-oven edessä, joka on 20 cm korkeampi. Tämä on päällystetty tanskalaisella merikivellä, josta vaimoni ei ole kovin innoissaan. Koska olemme nyt vaihtamassa ulkoverhousta sisäänkäynnin yhteydessä, ajattelimme vaihtaa tämän raakabetonipinnaksi sen sijaan. Mutta miten? Voisiko joku antaa minulle vähän ideoita menettelytavoista?
0 vastausta · 2,1k lukukertaa
·
S
snowjim: Kiitos! Käytin Finja finbetongia, kynnys on noin 7 cm, ehkä hieman enemmän.
5 vastausta · 3,4k lukukertaa
T
Tagg: Olen muurannut ulkokeittiön Lecalla. Nyt haluan asettaa pakkasenkestävän laatan Lecalle sille osalle, joka on työtason yläpuolella. Mitä minun täytyy valmistella Lecassa ennen laattojen asentamista? Kiitollinen avusta. Terveisin, Anders
0 vastausta · 2,5k lukukertaa
H
Haas84: Aivan, mutta on vaikea tietää tarkalleen miten kanavat menevät, koska ne taipuvat eri suuntiin. Kun katsoo suoraan ylös asennusrasiaan, näkee kanavat. Mutta sitten ne eivät mene suoraan kattoon. Täytyy melkein käyttää rakenneskanneria, joka osaa lukea peltiä/metallia, jotta näkee minne kanavat menevät. Sellainen kansi sopii hyvin asennettavaksi myöhemmin. Kuten sanot, betoni antaa
8 vastausta · 6,7k lukukertaa
·
I
inspectah44: Olin päättänyt käyttää 145mm runkoa ilman vaakasuoraa 45mm, kun 31,5kvm perustus suunniteltiin. Olen nyt alkanut miettiä, jos 120+45 voisi sittenkin olla parempi. Etuna olisi hieman enemmän eristystä, mutta myös asennuskerros, jonka unohdin kokonaan, kun keskityin 145-runkoon. Muistan, että autotallissa oli aika paljon askartelua muovauksen kanssa pistorasioiden ym. ympärillä, missä
0 vastausta · 2,4k lukukertaa
·
useless
useless: Älä avaa sitä. Siihen voi muuten kerääntyä kosteutta.
1 vastaus · 2,2k lukukertaa
KnockOnWood
KnockOnWood: Ota tavallinen foder sitten! Niitähän on saatavilla leveydeltä 43 mm 95 mm. http://www.gsbyggvaror.se/produkter/listverk/FODER_VIT.html
4 vastausta · 7,2k lukukertaa
·
Totte_S
Totte_S: Pelti?
2 vastausta · 3,1k lukukertaa
·
S
sinuslinus: http://ny.tholmarks.se/sv/Maskinuthyrning/Grupp/95/Alto%2050C3VA,%20HDS%20697%20Ci Vuokraa dieselkäyttöinen niin saat sekä korkean paineen että kuuman veden.
6 vastausta · 980 lukukertaa
A
Anselius: Okei. kiva kuulla :thumbup: Kiitos kaikista vastauksista. Mukavaa iltaa.
9 vastausta · 1,1k lukukertaa
·
H
Haas84: Haluamme asentaa kattolistat saadaksemme pehmeämmän reunan, koska seinät ja katto ovat eri väreissä, ja se antaa hieman laatikkotunnelman, kuten joku mainitsi aiemmin. Kuulostaa siltä, että styroksi voisi olla parempi vaihtoehto, jos niitä ei tarvitse maalata.
24 vastausta · 26,5k lukukertaa
·
Andreas_kalmar
Andreas_kalmar: Ajattele kameran ja dokumenttien mobiililaitteessa muuten liitä kuva tietokoneeseen.
3 vastausta · 1,7k lukukertaa
BirgitS
BirgitS: Partakoneenterä ei saisi naarmuttaa lasia, sillä onhan se normaalia käyttää sitä, kun lasille tulee maalitahroja. Olemme käyttäneet sellaista partakoneenteräkaavinta, jota käytetään lasikeramiikka- ja induktioliesille, jolloin saa mukavan kädensijan ja on helpompi saada terä 45 asteen kulmaan.
3 vastausta · 1,1k lukukertaa
hordak
hordak: Ehdottomasti, selvä! Sitten muutan mieleni ja teen lyhyemmistä säännöistä (jotka ovat kohtisuorassa lattianrankaan nähden) pidempiä, jotta ne ulottuvat viereisiin lattiansääntöihin ja kiinnitän ne kulmaraudoilla. Kiitos avusta! :)
8 vastausta · 3,9k lukukertaa
·
pegee
pegee: Ensin täytyy tukea se kulmaan kiinnitetty sääntöpätkä. Rakenne ei ole ehkä paras mahdollinen. [bild] Sen jälkeen uskon, että yksinkertaisin ratkaisu portaille on ostaa valmiit vangstycken ByggMaxista, saatavilla kolmella tai viidellä askeleella. Helppo asentaa. Näin: [bild]
1 vastaus · 3,4k lukukertaa
·
T
Tagg: Ei kukaan, jolla on kokemusta?
1 vastaus · 1,3k lukukertaa
T
1 vastaus · 1,3k lukukertaa
Jonatan79
Jonatan79: Tavallinen lattialastulevy kelpaa hyvin!
1 vastaus · 1,7k lukukertaa
F
fsn: Minulla on 20cm betonia karkeasti ylä- ja alareuna-armeeringilla. Se on 9,5x5m ilman muita tukia. Hyvällä ystävälläni on 12cm autotallissaan, mutta tukiseinä ja huomattavasti pienempi jänneväli. Valettu holvi ei ole mikään arvaustuote, se on asia, joka on laskettava suunnittelijan toimesta tai vaihtoehtoisesti saatava "ilmaiseksi" esim. muottilevyn toimittajalta.
8 vastausta · 7,4k lukukertaa
Oldboy
Oldboy: Henkilökohtaisesti käyttäisin todennäköisesti asfapappia ja vuoraisin niissä kohdissa, joissa on saumoja, sen sijaan että käyttäisin saumamassaa. Asfaboard on kuitenkin puupohjainen ja liikkuu todennäköisesti kosteustason mukaan vuoden aikana.
4 vastausta · 2,2k lukukertaa
·
C
crazytok: Teimme todella tyylikkään ratkaisun, emme laittaneet lainkaan takkaa! 👍🏻😄 Valmistelimme vain sitä varten..... priorisoimme yksinkertaisesti muita asioita niillä rahoilla.
8 vastausta · 7,5k lukukertaa
·
S
sinuslinus: Ruuvi pitäisi mennä läpi pluggen vähintään 5 mm myös maksimaalisen lujuuden saavuttamiseksi.
5 vastausta · 9,2k lukukertaa
H
hul: asenna ensin kehys huoneen ympärille, sitten pääprimäärit ja sekundäärit oikealla c/c sitten vain aseta laatat viimeiseksi tekemäksesi. Reikävyötä tarvitaan, jos jännevälit ovat suurempia.
2 vastausta · 8,2k lukukertaa
·
J
justusandersson: Yleisin tapa käyttää taipumismomentin tietoa on, kun haluaa laskea taipumaa. Sitä ei tarvita tässä tapauksessa. Voit luottaa siihen, että pontatut laudat kokonaismitalla 30x120 kestävät 1200 mm jännevälin ilman häiritsevää taipumaa. Tällaisiin ruoteisiin c/c:n kanssa laitetaan yleensä 23 mm paksu raakapontti.
7 vastausta · 2,1k lukukertaa
J
justusandersson: Yksi yksinkertainen tapa selvittää, onko jokin rakennusdetalji oikean kokoinen, on käyttää Träguiden-verkkosivustoa, traguiden.se. Siellä on mm. taulukoita, jotka osoittavat sopivat mitat kattotuolien osille eri tyyppisille kattotuoleille, jännemitoille ja lumikuormille. Uppsala sijaitsee lumikuormavyöhykkeen 1,5 ja 2 rajalla. Träguiden mukaan W-tyypin kattotuolilla, jonka kattokulma on
5 vastausta · 6,7k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.