Käsi pitelee irtonaista kattopistorasiaa, jota ympäröivät löysät johtimet katossa näkyvässä reiässä.
Miten tämän kiinnityslevyn saa paikoilleen, kun ne näyttävät tältä?
Ne vain irtoavat enemmän, mitä enemmän poraat?

Onko täysin toivotonta kiinnittää yli dosan, niin voit laittaa sen sivulle ja ehkä laittaa kannen, jossa on reikä kaapeleille dosan.

Kyllä, se on käytännössä täysin toivotonta kiinnittää kotelon yli, kun reiät romahtavat koko ajan. Ongelma siirtää levyä ulospäin on se, että puristat kaapeleita sitä levyä vasten, joka näkyy kuvan alareunassa. Eli se levy, johon tuuletin pitäisi kiinnittää.

Liimaa levy, se on niin suuri pinta-ala, että se pysyy kiinni.

Ei pelkkä liimaaminen tunnu oikealta vaihtoehdolta. Vaikka se pysyisi, olisi silti tunne, että se voi pudota milloin tahansa.

Ajattelin vähän, voisiko kattoon ja itse levyn väliin laittaa joitakin pieniä välikkeitä/levyjä, jotta kaapelit voivat kulkea vapaasti? Tarkoitan siis, että itse levy laitetaan hieman kotelon ulkopuolelle.
Voisikohan se toimia?

Kyllä sen pitäisi onnistua. Vedä vähän kaapelieristystä yksinkertaisesti eristettyjen johtojen päälle, niin se on hyvä.
Mikä katto se on, kipsi vai betoni?

Se on betonia.
Siksi se vain murenee, kun pitäisi porata niin lähelle itse rasiaa.
Siinä on neljä erilaista kaapelikanavaa, jotka lähtevät itse rasiasta, joten ei ole kovin helppoa löytää paikkoja, joihin porata.

Aivan, mutta on vaikea tietää tarkalleen miten kanavat menevät, koska ne taipuvat eri suuntiin. Kun katsoo suoraan ylös asennusrasiaan, näkee kanavat. Mutta sitten ne eivät mene suoraan kattoon. Täytyy melkein käyttää rakenneskanneria, joka osaa lukea peltiä/metallia, jotta näkee minne kanavat menevät.

Sellainen kansi sopii hyvin asennettavaksi myöhemmin.
Kuten sanot, betoni antaa hyvän kiinnityksen niin kauan kuin betoni ei petä, kuten kuvassa on tapahtunut.
Jos saa siistin reiän, pitäisi periaatteessa riittää porata 2 reikää kummallekin puolelle?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.