Hei

Minulla on muuri, joka on alkanut halkeilla. Miten korjaan sen?
Kuva vanhasta seinästä, jossa on näkyvissä halkeama ja sammalkasvustoa yläreunalla. Ruohikkoa kasvaa alareunassa.

Halkiutunut kiviseinä, jossa näkyy sammalta ja maata alareunassa.

Muurin pinta, jossa näkyy halkeama.

Mielellään jotain, jota ei tarvitse sekoittaa (mutta se voi olla liikaa toivottu).

Eihän se ole vain rappaus, joka on halkeillut, vaan koko muuri, ja toivoa, että se tulisi kuntoon vain täyttämällä hieman halkeamaa, on toiveajattelua.

Stefan N sanoi:
Eihän se ole vain rappaus, joka on haljennut vaan koko seinä, ja saada se ehjäksi pelkästään täyttämällä halkeama on liikaa toivottu.
Ok, joten mitä pitää tehdä? Ehkä näin:
1. Kaivaa maa pois
2. Käyttää kulmahiomakonetta timanttilaikalla ja tehdä aukko pitkin halkeamaa muutaman sentin
3. Täyttää sopivalla paikkauksella

http://gds.se/hus/murarreparation-laga-sprickor-i-grunden

Korjauksen jälkeen uusi osa saattaa haljeta. Miksi seinä halkeaa nyt? Miten näyttää singelin ja suodatinkankaan osalta paineen ja kosteuden vähentämiseksi, mahdollinen salaojitus? Jos minua ei kiinnostaisi taustalla olevat syyt, olisi se vain esteettistä arvoa. Sahaa auki ja yritä täyttää en usko.

Olen samaa mieltä, jokin saa sen murtumaan ja halkeaman peittäminen toimii vain hetken, jos se edelleen liikkuu.

Stefan N sanoi:
Samaa mieltä, jokin aiheuttaa halkeaman ja sen peittäminen kestää vain hetken, jos se edelleen liikkuu.
He ovat räjäyttäneet paljon lähellä vettä ja viemäröintiä varten. Ehkä se on syynä?

Uskotteko, että muuri pysyy koossa vai romahtaako osia siitä?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.