Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Andreas_kalmar: Tee reikä lattiaan ja ruuvaa se lattianiskarakenteen sivuun
Johnny Viking: Kulmat tulisi tasoittaa verkko- tai paperinauhalla. Saumaus tehdään juuri ennen maalausta. Et halua tasoittaa kovalla tasoitteella pehmeän ja usein liikkuvan lateksisauman päälle. Se aiheuttaa deluxe-halkeamia. Jos uusi seinä kohtaa vanhan seinän, jota et suunnittele maalaavasi tai tapetoivasi uudelleen, käytä suojateippiä vanhaan seinään ja tasoita niin siististi kuin voit. Sen
ollo: Päivitys puolen vuoden jälkeen. Nyt on portaat valmiina :-) Perhe hyväksyi ne ja olen tyytyväinen, lähetin perheen lomalle niin sain aikaa hioa ja maalata. Jos olisin tiennyt alusta asti, että vanha lakka oli niin tiukassa kiinni ja tukki hiomapaperit niin nopeasti, en varmaan olisi koskaan aloittanut ;-) hiomiseen ja öljyyn kului noin 15-20 tuntia. Ennen. [bild] Hionta. [bild] Useita
justusandersson: Kun näen pohjapiirroksen, johtopäätökseni on, että seinä on todennäköisesti kantava. Se kantaa tosin vain kattotuolin, mutta silti. Lopullista arviota varten on varmaankin noustava ullakolle kaivelemaan sahanpuruja ja katsottava, miten kattotuolit on rakennettu.
justusandersson: Seinä olohuoneen ja makuuhuoneen 8 välillä ei ole kantava. Piirustuksen leikkauksesta käy ilmi, että vain sydänseinä, pitkittäinen seinä, joka rajaa makuuhuoneet aulatilasta ym., on kantava.
SBH: [citat] ei hyvä. koputa alas ja tee uudestaan heidän täytyy maksaa kaikki ylimääräinen työ
snowjim: Hei, Olemme rakentamassa muuria, jossa olemme aloittaneet laittamalla ensimmäisen rivin tasoittaaksemme harjanteen, loput kerrokset on liimattu. [bild] http://i.imgur.com/LdOd72K.jpg Olemme kuitenkin huomanneet, että siellä täällä on melko suuria reikiä, jotka ovat syntyneet oikaisun jälkeen ja jotka tarvitsevat täyttämistä: [bild] http://i.imgur.com/5Cts7M2.jpg Aiemmin olemme
tobbbias: Kaikki rappaus vanhenee lopulta... Vain purkaa ja rappaa uutta... Kotona purin kaikki irtonaiset osat tapettien takaa ja käytin kipsilaastia sen sijaan. Toiminut todella hyvin. 40-60-luvun talot alkavat tietenkin vanhentua ja kaipaavat huolenpitoa. Jos rappaat seinät uudelleen, ne kestävät vielä 40-50 vuotta.
Stefan1972: ja sinulla on kaksi tai useampia poikittaisia profiileja bef seinässä. Aseta kaksi paneelipalaa pystyasentoon ja sitten on vain muotoiltava koukut, jotka mahdollistavat paneelin pituuden kiinnittämisen. Nostat paneelipalaa ylös, liu’utat sen sisään ja lasket alas. Kun kaikki on ruuvattu yhteen, voit vain nostaa sen pois. Ehkä riittää lyödä naula sisään, katkaista sen pää ja
Lars48: [citat] En sano, että hänellä on oikeus tehdä niin, vaan ei ole olemassa lakia, joka velvoittaisi myyjää ilmoittamaan vioista. Eli, jos myyjä ei kerro vioista, hän ei ole tehnyt mitään laitonta. Sitten asia jää ostajan todistettavaksi, että myyjä on pimitetyt tärkeää tietoa, mikä on käytännössä hyvin, hyvin vaikeaa. Jos ostaja onnistuu siinä, avautuvat uudet ovet. Ostaja
helix: Hei kaikki, Tunnen vähän joustoa, todella vähän, ehkä 0,5–1 mm työtasolla, jonka kiinnitimme. Kiinnitetty monilla ruuveilla (IKEA), mutta silti tunnen, että pienellä paineella saadaan pieni liike paikassa tai parissa. Ajattelen laittaa jonkinlaista massaa pieneen rakoon kaappien runkojen ja tason väliin, jotta voisin minimoida liikkeen vielä enemmän 2–3 kohdassa. Mietin,
Ragganof: [citat] Kaikki näkyy vinossa valossa, täysin epäolennaista. Ja tietenkin siitä tulee kupru, jos pakkeloi niin vähän.
NetNut: Jos siinä ei ole pieniä naarmuja tai muita merkkejä vaan se on vain matta, voit ensin kokeilla puhdistaa esimerkiksi laimennetulla ammoniakilla (sekoita 1:10-1:20 tislatun veden kanssa kalkkitahrojen välttämiseksi), pyyhi kosteana ja kiillota sitten kiillotusliinalla. Jos ei parane tai siinä näkyy naarmuja, voit käyttää kivelle tarkoitettua vesihiomapaperia ja epäkeskohiomakonetta,
magnetens: Ostin paljon Hecos ruuveja, esim. 5x80, 5x100 ja 6x120 Byggmaxilta hintatakuulla Julan kanssa, koska heillä on tapana järjestää kampanjoita Hecos SUURISTA ruuvilaatikoista vain 299:- pari kertaa vuodessa. Silloin ne maksavat 270 tai jotain Byggmaxilla hintatakuulla :) Ehdottomasti hyvä ruuvi halvalla hinnalla!
Lewdis: [citat] Harkitsen listaa tämän mukaisesti. Uskotko, että on parempi laittaa se kattoon vai seinään!
Modig: Sisäseiniä voidaan myös asentaa lattia- ja kattokiskojen avulla. Tässä on kuvaus metallikiristyksillä, mutta työprosessi on kai suunnilleen sama, jos haluat käyttää puukiristyksiä, oletan: http://www.tv4.se/%C3%A4ntligen-hemma/artiklar/g%C3%B6r-din-egen-innerv%C3%A4gg-med-pl%C3%A5treglar-4fc3a8b204bf72228b00a6f8
JoggiB: Se on totta, mutta hallitus on erittäin uusi ja vuosien varrella on tehty paljon outoja päätöksiä. He aikovat tehdä kartoituksen, mutta minulla ei ole aikaa odottaa sitä, koska haluan mielelläni muuttaa sisään.
lasloforbes: Joo, minun täytyy kyllä puhdistaa uudelleen koko seinät, mutta sisäseinissä on kyse enemmän hienosäädöstä pinnan tasoittamiseksi, koska vanha rappaus näyttää olevan siellä edelleen. Ulkoseinissä kyse on enemmän karkeammasta rappaamisesta, mutta minulla ei ole aikomusta irrottaa kaikkea vanhaa rappausta, ellei se ole tarpeen. Ehkä kannattaa mainita, että talo seisoo
intelligence: Juuri kuten aihe, olen täyttänyt melko suuria reikiä Husfix Rapidilla, ja 1-2 tuntia myöhemmin se on kohtuullisen kovettunut, mutta ei kivenkovaa. Täytyykö minun odottaa, että se kovettuu kokonaan ennen kuin lisään seuraavan kerroksen reiän täyttämiseksi, vai voinko lisätä lisää jo nyt?
mexitegel: Ongelma on, että ruuvit on vedetty liian pitkälle, eikä sitä voi nyt korjata. Hiomapaperia on vaikea päästä käsiksi, joten uskon eniten StefanN:n vinkkiin. Että hiomakivi ei ole puulle, ei luultavasti ole mitään merkitystä.
johsa01: Aloitin tiikerisahalla ja olen sahannut osiin, ajatus on lyödä viimeiset pois talttapuun avulla. Se on 2,40 metrin korkeudessa, joten seison hieman hankalasti tikkailla, vaikea saada otetta käsillä. Mutta kokeilen mattoa! Suuret kiitokset
snowjim: Luulen, että on vaikea iskeä mitään keppejä maahan täällä, MUTTA pitäisi olla mahdollista käyttää ruuvipuristimia ja kiinnittää pari keppiä olemassa oleviin kiviin, vaikka ne ovat pyöristetyt etureunasta (pyöröhakatut). Täytyy kokeilla sitä :)
Stefan1972: olen vain maallikko, mutta mielestäni se näyttää olevan askel liikaa, sen täytyy olla toivoton kävellä siinä. Poista se kokonaan on minun vinkkini ja tee uusi.
DanielO8: Hei, Mitä pitäisi ottaa huomioon, kun valitsee rakennesuunnittelijaa? Ymmärrän, että nykyään ei ole mitään sertifiointia rakennesuunnittelijoille, mutta on viisasta valita rakennesuunnittelija, joka on yhteydessä SBR:ään. Pitääkö tämä paikkansa? Mitkä ovat vastuut ja velvollisuudet molemmille osapuolille? Onko olemassa vakuutuksia, takuita, joita minun pitäisi vaatia
Stefan1972: Pitää olla helpompaa lasille tarkoitetulla liimalla? Sellaisia on olemassa ja vaikka se ei olekaan saatavilla joka paikassa, lähimmällä lasimestarilla on varmaan.
RoBo: Se, että kipsilevyä nostetaan, on juuri siksi, että saadaan tiivistä kattoa vasten kuten kirjoitettiin yllä, tai että saadaan enemmän liikkumavaraa esim. parkettilattialle. En ole koskaan kuullut, että sillä olisi tekemistä kosteuden kanssa. Jos aiotaan tasoittaa lattiatasoitteella, yritetään saada kipsilevy mahdollisimman tiiviisti kiinni levyyn, koska silloin on helpompi tiivistää.